2021-10-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Var kan man läsa om att läkare skulle förskrivit mer läkemedel till henne än ordinerad dos?
Du verkar ju ha koll och jag undrar som sagt uppriktigt vart man hittar den informationen?

Jag hittar inte det någonstans nämligen.

Det har jag aldrig påstått. Jag har bara läst i FUP där hon själv berättar att hon köpt piller utanför vården.
2021-10-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Vad snackar du om? Du vet noll om "sluten" vård. Sluta spekulera om du inte är insatt.

Ok, låst avdelning. Du kan inte komma och gå ut och in hur som helst och framför allt om det finns suicid risk.
Du måste inte vara tvångsinlagd för att hamna där.
2021-10-14, 12:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
För jag vet vilken typ av avdelningar det är.

Citat:
Det har jag aldrig påstått. Jag har bara läst i FUP där hon själv berättar att hon köpt piller utanför vården.

Du skrev att *onämnbar* hade kännedom om att det hon fått ut stora mängder (eller dylikt), alltså undrade jag om du kunde hänvisa till vart den personen fått sin ”fakta” ifrån?

Verkar ju som att denne insett sitt misstag, dvs att h•n hade helt fel ändå gällande hennes påhittade ”tablettmissbruk” och istället börjat tjata om Lydias problem med alkoholen.
Tyst (tack gud..) har det ju blivit på den fronten åtminstone.

Något L själv erkänner, pratar om och har sökt behandling för.
Dvs om detta finns det dokumenterat.
2021-10-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Det ståt minst 3 - 0 till fackfolket mot amatörerna

Hade ingen aning om att det var uppdelat i fack här 🙈🙉🙊
2021-10-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Du skrev att *onämnbar* hade kännedom om att det hon fått ut stora mängder (eller dylikt), alltså undrade jag om du kunde hänvisa till vart den personen fått sin ”fakta” ifrån?

Verkar ju som att denne insett sitt misstag, dvs att h•n hade helt fel ändå gällande hennes påhittade ”tablettmissbruk” och istället börjat tjata om Lydias problem med alkoholen.
Tyst (tack gud..) har det ju blivit på den fronten åtminstone.

Något L själv erkänner, pratar om och har sökt behandling för.
Dvs om detta finns det dokumenterat.

Jag har bara läst det som visas i FUP, men det finns ju ingen dokumentation där sedan tiden innan allt detta började.
2021-10-14, 13:10
Medlem
För själva brottet mordet alltså så har de nog tillräckligt med bevis tack vare filmen.

Men FUPen känns väldigt tunn för ett sådant här mål. Brukar det inte vara mycket mer om bakgrunden i relationen. Nu är det mest bara hennes ord och ingen mobiltömning längre tillbaka. Eller är det så att de har kollat upp det och att det styrker hennes berättelse om relationen?
Som jag kan få ut av det lilla i FUPen så är det en riktigt dålig match mellan L och E. Hon med psykisk ohälsa som förvärras genom sömnbrist och osäkerhet runt hennes boende och leverne. Han som pushar och ställer krav på henne att ta hand om saker runt honom. Som exempel att när hon blir väckt när hon tagit sömnpiller blir hon arg och aggressiv vilket inte är ovanligt. Då självmedicinera hon som honom med alkohol. I ett vanligt förhållande är det inte en bra idé att störa sin partners sömn och absolut inte i detta fall.
Sedan är det mycket som inte kommer komma fram om vad som verkligen hände innan den första filmen och mellan filmerna. E filmar ju medvetet och man märker tydligt att det inte gillas av L. Samtidigt när han filmar så är det ju självklart att han inte visar någon dålig sida av sig. För mig känns det lite konstigt att de inte tagit fram historik i meddelande mellan dom under en längre tid än bara i anslutning till kvällen för händelsen. Enligt henne så skapade E en maktsituation över henne. Flyttade dit hennes saker och packade upp. Köpte henne en bil så hon kunde pendla till studierna bla. Ingen information om detta stämde eller något annat i deras historik tycker jag är märkligt att inte ta med. Kanske inte ha någon egentligen utfall för själva domen i sig. Men det kanske kunde gen bild av varför det slutade som det gjorde. Det kanske inte är rättens sak att göra vad vet jag.

Detta är inget försvar för L på något vis eller svartmåla E heller. Men det är väldigt lite som kan ge alla anhöriga och nära till dom någon som helst förklaring. Det enda som finns mer eller mindre är att hon dödade honom väldigt kyligt. Ett tragiskt slut för alla inblandade.
2021-10-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
För själva brottet mordet alltså så har de nog tillräckligt med bevis tack vare filmen.

Men FUPen känns väldigt tunn för ett sådant här mål. Brukar det inte vara mycket mer om bakgrunden i relationen. Nu är det mest bara hennes ord och ingen mobiltömning längre tillbaka. Eller är det så att de har kollat upp det och att det styrker hennes berättelse om relationen?
Som jag kan få ut av det lilla i FUPen så är det en riktigt dålig match mellan L och E. Hon med psykisk ohälsa som förvärras genom sömnbrist och osäkerhet runt hennes boende och leverne. Han som pushar och ställer krav på henne att ta hand om saker runt honom. Som exempel att när hon blir väckt när hon tagit sömnpiller blir hon arg och aggressiv vilket inte är ovanligt. Då självmedicinera hon som honom med alkohol. I ett vanligt förhållande är det inte en bra idé att störa sin partners sömn och absolut inte i detta fall.
Sedan är det mycket som inte kommer komma fram om vad som verkligen hände innan den första filmen och mellan filmerna. E filmar ju medvetet och man märker tydligt att det inte gillas av L. Samtidigt när han filmar så är det ju självklart att han inte visar någon dålig sida av sig. För mig känns det lite konstigt att de inte tagit fram historik i meddelande mellan dom under en längre tid än bara i anslutning till kvällen för händelsen. Enligt henne så skapade E en maktsituation över henne. Flyttade dit hennes saker och packade upp. Köpte henne en bil så hon kunde pendla till studierna bla. Ingen information om detta stämde eller något annat i deras historik tycker jag är märkligt att inte ta med. Kanske inte ha någon egentligen utfall för själva domen i sig. Men det kanske kunde gen bild av varför det slutade som det gjorde. Det kanske inte är rättens sak att göra vad vet jag.

Detta är inget försvar för L på något vis eller svartmåla E heller. Men det är väldigt lite som kan ge alla anhöriga och nära till dom någon som helst förklaring. Det enda som finns mer eller mindre är att hon dödade honom väldigt kyligt. Ett tragiskt slut för alla inblandade.

Din analys är riktigt bra.
2021-10-14, 14:02
Avslutad
Sidan 156, fup
Testar positivt på benzo, hon nekar.
Behandlas med naltrexon, ej antabus pga överkänslig.

Hennes boende och arbeten är lite flytande. Det är relaterat till vem hon dejtar. Hon har gjort flera självmordsförsök, med tabletter.
Arbeten hon uppgett är jobbat på fastighetsbolag, restaurang, nattklubb

Sidan 146, Lydia uppger att hon tar 6 tabletter imovane för sömnen 6×7,5mg

Sidan 151 Lydia, 11 år, har kontakt med Maria Ungdom, pga missbruk av droger och alkohol.

Hon hoppar av skolan i 7an

Hon har små kryphallucinationer, över kroppen.

Hon får en drogutlöst psykos efter intox i Helsingborg, ligger i respirator. 2016.
Hon har varit sjukskriven sen dess.

Kronofogdebekymmer, hemlös, barnen orkar hon inte med, det är hennes ex dom har dem, samt mormor/farmor
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-10-14 kl. 14:09.
2021-10-14, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det står ingenting i fuppen om sluten avdelning, och för tvångsvård krävs ett LPT.

Hur vet du hur hon mådde dagen hon blev utskriven?

Jag hoppas verkligen att L, via sin advokat begär ut logglistor på sina sjuk/socjournaler!
Det framgår ju att hon varit inlagd under tvångsvård?
Om Lydia inte skjutit Emil till döds, hade hennes journaler inte florerat på flashback. Don't do the crime, osv
2021-10-14, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan

de samlar fakta. annan fakta e uppgifter att emil ville dra från henne . motsatt uppgift från lydia e att de skulle sälja huset för å flytta mot stan å då verkar hon bestämma de . sen fanns info att hon flytta in tidigare fast hon vist hade lght betald flera mndr till .
så de skriver ner all fakta . mer från mobilen var kanske onödigt . förhören mste ingå i sin helhet .
2021-10-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ok, låst avdelning. Du kan inte komma och gå ut och in hur som helst och framför allt om det finns suicid risk.
Du måste inte vara tvångsinlagd för att hamna där.

Alla beslut om att lämna avdelningen tas av läkare. Vare sig det är med personal, med bekanta eller på egen hand. Vem är du att bedöma om det är snabbt eller inte och sedan resonera baklänges att hon alltså inte kan ha mått dåligt?
Jag vet inte om det var så att hon mådde bra dagen efter utskrivning, men det är ju inte alls konstigt. Framförallt inte för en person med EIPS! Det är ju ett av kriterierna för diagnos att stämningslägena pendlar oerhört.
Jag är övertygad om att det är tvärtom. Är man inte i uppenbart dåligt skick blir man inte intagen. Det råder stor brist på platser. Och att man väldigt, väldigt ofta skickar hem intagna alltför tidigt. Det ser vi exempel på ideligen hur våldsverkare och andra kommer rakt från en avdelning.
2021-10-14, 15:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kan du skriva ut sida och stycke i fupen till ditt påstående, tack!

Gör som jag, ge upp bara..
Vi kommer aldrig få någon sida från FUP där det står vad vi efterfrågar och personen påstår, helt enkelt för att det inte existerar.

Fick 2 stycken PM från olika användare som gav mig just rådet jag ger dig, tydligen är detta inte den enda tråd där det läggs fram falska ”bevis”, konstiga påståenden etc, och efter att ha skummat genom trådarna som jag tipsades om så förstår jag vad dom menade.

Vi får helt enkelt vara nöjda med vetskapen att vi har rätt i vad vi skrivit. Och att vi inte kommer få någon sidhänvisning till FUP, eftersom det inte finns.

Ha en fortsatt fin dag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in