2021-10-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag sammanfattade några månader, där det går att se att läkarna sätter stopp, då fortsätter hon och spelar på att hon måste få sin sömn, annars kommer hon börja dricka igen. För att kunna sova dricker hon eller tar piller, enligt egen ordination, lite efter hur jobbigt allt känns

Vad är din poäng?
Vi är väldigt många som haft sömnbesvär. Kroniskt eller en kort tid. Då skriver en läkare ut Imovane eller starkare utan att blinka. Efter en tid sker tillvänjning och dosen behöver ökas.
Det skiter en vanlig människa i. Dom ökar dosen bara. Om man är medveten beroendeperson ser man risken i det eftersom benzo är gravt beroendeframkallande även i sitt mildaste format.
I hennes situation är hon mellan a rock and a hard place. Öka benzo eller kröka för att få sova? Rutiner, sömn och mat är det hon vet kan fungera för att hålla EIPS-djävulen i schack är det hon hört.
2021-10-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja det är hennes ord, det stämmer. Men så länge det har bevisats motsatsen, så får man anta att det stämmer.
Om du sätter dig in i hennes diagnoser så kommer du att inse att det inte går att köpa hennes berättelse rakt av.
Här från psykiatristod.se:
”Funktionsnivån vid EIPS kan variera inom en och samma person, vilket gör att omgivningen ofta har svårt att förstå och stötta individer med EIPS. Vid påfrestningar i nära relationer kan individen med EIPS ofta försämras kraftigt, med risk för suicidala beteenden, ilskeutbrott och kraftig ångest. Individer med EIPS har hög samsjuklighet med andra psykiatriska syndrom och andra personlighetssyndrom, framförallt ångest- och förstämningssyndrom.”
2021-10-13, 20:50
Medlem
Citat:
Du kanske ska läsa lite mer om polisens bekämpning, tullen, ungdomar, osv? Rent av höra med "en riktig knarkare" om det är eftertraktat. Har folk i tråden levt under en sten?
"Jag var i Bålsta första gången för 55 år senan..?! Det är inte minnenas television
Se till vilken tingsrätt som helst, vad är det vanligaste brotten? Drogrelaterade mål..

Djävulens advokat? Ingen kan skriva ett så rörigt och felriktat inlägg utan att vara gravt påverkad.
Vad svarar du på? Vad har drogrelaterade brott med saken att göra?
Det är ju en självutnämnd expert som påstår att töntigaste ADHD-medicinen och fejkaffet tillsammans med töntbenzo no. 1 som inte förskrivs längre skulle vara superpoppis bland "knarkare". Allt för att försöka få MGM som "knarkare". Vilket i sin tur har noll med mordet att göra.
Om ritalin och imovane gör folk till knarkare som i sin tur blir mördare har du typ tre miljoner i landet.
2021-10-13, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Vad är din poäng?
Vi är väldigt många som haft sömnbesvär. Kroniskt eller en kort tid. Då skriver en läkare ut Imovane eller starkare utan att blinka. Efter en tid sker tillvänjning och dosen behöver ökas.
Det skiter en vanlig människa i. Dom ökar dosen bara. Om man är medveten beroendeperson ser man risken i det eftersom benzo är gravt beroendeframkallande även i sitt mildaste format.
I hennes situation är hon mellan a rock and a hard place. Öka benzo eller kröka för att få sova? Rutiner, sömn och mat är det hon vet kan fungera för att hålla EIPS-djävulen i schack är det hon hört.
Det är just det, hon är en knarkare, vilket många inte kan ta till sig
2021-10-13, 20:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
🤣🤣🤣 men snälla, vad är då "svarta marknaden"?!
Snälla berätta, jag undrar vad det innebär för dig. "Dark web"
Det är år 2021, det mesta sker över nätet, därför skulle det varit intressant med datortömning i Lydias fall

Herregud vad roligt, jag skrattar än......

Google Translate funkade inte för dig denna gången....hahahaaa.

"Dark Web"....det är väl för pedofiler. Och det betyder INTE svarta marknaden.

Tvivlar stark på att L skulle slösa både tid och pengar på att få tillgång till "dark web", då de allra flesta av oss säkerligen har någon i vänkretsen som kan sälja lite piller vid sidan av.
2021-10-13, 20:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag sammanfattade några månader, där det går att se att läkarna sätter stopp, då fortsätter hon och spelar på att hon måste få sin sömn, annars kommer hon börja dricka igen. För att kunna sova dricker hon eller tar piller, enligt egen ordination, lite efter hur jobbigt allt känns

Kan du skriva ut sida och stycke i fupen till ditt påstående, tack!
2021-10-13, 21:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Läs rätt fup
Det framgår där
Snälla

Var, ge mig sida och stycke!
2021-10-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Om du sätter dig in i hennes diagnoser så kommer du att inse att det inte går att köpa hennes berättelse rakt av.
”Funktionsnivån vid EIPS kan variera inom en och samma person, vilket gör att omgivningen ofta har svårt att förstå och stötta individer med EIPS. Vid påfrestningar i nära relationer kan individen med EIPS ofta försämras kraftigt, med risk för suicidala beteenden, ilskeutbrott och kraftig ångest. Individer med EIPS har hög samsjuklighet med andra psykiatriska syndrom och andra personlighetssyndrom, framförallt ångest- och förstämningssyndrom.”

Köper inget rakt av, men om inget annat kan bevisas så anser jag att man får gå på det hon säger. För man kan inte veta något annat menar jag.
2021-10-13, 21:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt

Ja, jag tar inte allt hon säger som sanning, men jag tror att vad gäller medicinering så tror jag det är sant.

Men när de pratar om vapnet så tycker jag att det går lite mer hackigt, ex mycket minnesförlust där.

Men man kommer ju aldrig dit i tråddiskussionen, till vapendelen i fuppen, pga en del självutnämnda Einsteins här i tråden.
2021-10-13, 21:21
Medlem
Citat:
Du kanske ska läsa lite mer om polisens bekämpning, tullen, ungdomar, osv? Rent av höra med "en riktig knarkare" om det är eftertraktat. Har folk i tråden levt under en sten?
"Jag var i Bålsta första gången för 55 år senan..?! Det är inte minnenas television
Se till vilken tingsrätt som helst, vad är det vanligaste brotten? Drogrelaterade mål..

Ritalin är eftertraktat på gatan, imovane framförallt! Känner en blandmidsbrukare nämligen. Stilnoct är imte lika efterfrågat, men vissa föredrar dom också.
2021-10-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
När det gäller OT var det drevet kring medicin och att läkare i andra fall blivit fällda. Det finns ju inget i FUP som bevisar att någon läkare skrivit ut medicin i onödan till GM.

Det var före FUP fanns tillgänglig.
Nu finns det ju i klartext vad som hänt och även ett vittnesmål från GM.
Ang hur tankarna gick.
Som GM uppger i förhör så fanns det ju 3 olika vapen och välja på, 1st kulvapen och 2 st hagelvapen.
Valet gick på hagel för det kanske inte dödar direkt. Hade kylvapnet använts hade BO inte kunnat gå så långt som han ändå gjorde. Det hade blivit större skada, in och utgångshål i kroppen.
Nu när hagelvapnet användes så blev skadan på BO ganska stor och koncentrerad pga avståndet mellan BO och skytt. Det är ju ganska stor spridning på hagel. Av FUP att döma träffades vitala organ och katastrofblödning var ett faktum. Längre avstånd mellan BO och skytt hade om möjligt haft en annan utgång.

Mycket bra inlägg, välskrivet!
Har också tänkt på hennes val av vapnet, hur tankarna gick när hon stod vid vapenskåpet.
Tragiskt är det..
2021-10-13, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Ritalin är eftertraktat på gatan, imovane framförallt! Känner en blandmidsbrukare nämligen. Stilnoct är imte lika efterfrågat, men vissa föredrar dom också.
Tack, de andra medicinerna som Lydia knaprade, finns nog en marknad för, men det blir offtopic

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in