2021-10-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Enligt presskonferensen klockan 10 skulle samtliga avlidna ha blivit träffade av pilar EFTER det att Polisen först hade kontakt med mannen. Hade norsk polis burit vapen borde detta ha kunnat avstyras oerhört mycket fortare.

Han sade något om radikalisering men min son skrek samtidigt så kunde inte höra exakt. Någon som hörde?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
https://www.nettavisen.no/nyheter/tv-2-siktet-37-aring-er-dansk-konvertitt/s/12-95-3424190513

"Politiet har ikke bekreftet denne opplysningen (att det ska vara en konvertit), men bekreftet onsdag kveld at det dreier seg om en 37 år gammel dansk statsborger bosatt i Kongsberg."

Så, nu kan du erkänna att du var för högervriden för att läsa enkla meningar och sitta tyst.

Har läst dina tidigare inlägg du vevar frisk om högerextrema , du har sällan rätt du verkar vara en skrikig unge.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
Snälla din BSS-Facebookande gammelfarbror som aldrig sett en människa i hela sitt liv förutom familj och thailändska barn som du åker och köper varje år, GM är en högerextremist som attackerat invandrare och finns ingen bekräftad källa som säger att det är en konvertit.

Nej nej! Det finns en bild på ett av offren någonstans i tråden. Han är inte invandrare.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
Konverterninga er trolig bare et ledd i mannens psykiske helsetilstand. I stedet for å fokusere på meningsløs bevæpning av norsk politi og andre åndsfullheter, så bør fokuset i mye større grad rettes mot det manglende psykiske helsevernet i Norge. Splitter pine gale mennesker slippes fri fra institusjoner daglig pga manglende bevilgninger. Det får store konsekvenser - som i går.

Ja precis. Vi har det senmoderna samhället där mentalsjukhusen stängt och folk ska ta mediciner i stället. Det finns udda individer överallt med explosiva blandningar av över- och underlägsenhetskänslor som fantiserar om sin egen storhet och utvaldhet och om att göra upp med allt och alla. Man håller på med vapen också och fantiserar. Islam passar bra in här med sin svartvita bild av samhället. Då blir man delaktig i något i varje fall. En strimma av mening och hopp för en förvirrad förtidspensionerad dansk i Norge. Sådana här personer borde tas om hand eftersom dom är farliga.
Citera
2021-10-14, 10:12
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Polisen säger ju i presskonferensen att patrull hade kontakt med bågskytten TVÅ GÅNGER redan kl 18:18, men blev vid andra tillfället beskjutna av pilar och fick retirera = tappade bort GM igen.
OCH GM DÖDADE DÄREFTER FLER!!!!

Slutsats: Beväpnad polis hade gjort stor skillnad här!!

Är inte norsk polis beväpnad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja kvinnor ska ju alltid överdriva med sina skrik räcker ju att dom ser en spindel så går dom upp i falsett

Vilken dum kommentar. För mer än 20 år sedan blev en vuxen MAN mördad på gatan utanför min lägenhet ca kl 2 på nattten. Trots att man var van vid skrik och skrän från hemvändande kroggäster så vaknade jag i ett rum långt från det öppna vädringsfönstret. Jag kommer fortfarande ihåg det hemska skriket. Det var så annorlunda att jag kastade mig på telefonen till polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Polisen säger att mannen konverterat till Islam.
Jag hörde det också. Det hade ALDRIG sagts av svensk polis. Ingen i Sverige vågar påpeka faktum om det ger en negativ bild av islam.
Citera
2021-10-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Har läst dina tidigare inlägg du vevar frisk om högerextrema , du har sällan rätt du verkar vara en skrikig unge.

Har nästan alltid rätt, jag sa tidigare att det är en vit man och det verkar nu vara det (norsk-danska föräldrar).
Citera
Medlem
FoxHounds avatar
En dansk muslimterrorist alltså. Det var som fan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Polisen säger ju i presskonferensen att patrull hade kontakt med bågskytten TVÅ GÅNGER redan kl 18:18, men blev vid andra tillfället beskjutna av pilar och fick retirera = tappade bort GM igen.
OCH GM DÖDADE DÄREFTER FLER!!!!

Slutsats: Beväpnad polis hade gjort stor skillnad här!!
Norrmännen håller inte med. De tycker att felet ligger i bristande psykiatrisk vård.
Citera
Medlem
Orkar inte plöja hela textmassan
Har någon koll på vad för slags pilar fanskapet använt, jag menar 5 döda, en vanlig pilspets torde kräva en direkt hjärtträff alt huvudträff?

Vidrigt och helt sinnessjukt agerande
Citera
Medlem
fernebos avatar
Ajaj.. Alla offren dödades sannolikt efter att polisen konfronterade mannen första gången.

Dags för norsk polis att bära vapen och skjuta på direkten när man går in i en pågående händelse med livsfarligt våld?

Gärningsmannen har varit i kontakt med polisen tidigare och man har i samband med det misstänkt islamisk radikalisering. Uppenbarligen handlar det om lite mer än att han bara har hävdat att han blivit muslim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in