2021-10-14, 10:01
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vart då? Det kanske är som jag sade att det är fler pilbågsnissar i farten
Huseby tror jag det hette.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Om man är konvertit så syns det väl inte i något register. Fattar du inte det?

Så sluta sprida lögner då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Om man är konvertit så syns det väl inte i något register. Fattar du inte det?
Konverterninga er trolig bare et ledd i mannens psykiske helsetilstand. I stedet for å fokusere på meningsløs bevæpning av norsk politi og andre åndsfullheter, så bør fokuset i mye større grad rettes mot det manglende psykiske helsevernet i Norge. Splitter pine gale mennesker slippes fri fra institusjoner daglig pga manglende bevilgninger. Det får store konsekvenser - som i går.
Citera
2021-10-14, 10:02
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Hade polisen varit beväpnad hade han oskadliggjorts efter 5 minuter. P1 sa att polisen hade sikte på honom så snabbt efter larmet i geografiskt begränsade Kongsberg.
Hopplöst underläge uppstod då man obeväpnade inte kunde närma sig en person med koggen full av pilar rill ett dödligt vapen.
Först efter 35 min kunde man övermanna honom. Polisen fick skynda tillbaka till station och låsa upp vapenskåpet? Man gjorde det alltså inte redan när larmet kom in? Eller man fick inte klart för sig vad som egentligen hade hänt? Många frågor här. Debatten i Norge kommer gå hög.

Utredningen kan mynna ut i att norska polisen vapenbemannas konstant.
Mycket märkligt att Norge har kvar den förlegade regeln om obeväpnade poliser. Läst nånstans att det är för att inte provocera i onödan. Det här var priset man fick betala i förlorade liv.
Du ser, förvånar mig inte det minsta. Vore inte en dag för tidigt att beväpna norsk politi. Det är ett skämt att de kan hamna i situationer obeväpnade mot GM och därför vara tvungna att avvakta likt detta.

Kom igen, i Sverige är skyddsvakter alltid beväpnade liksom. Vapen hos politi avger inte provokationer, det avger respekt!
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fy fan

Ja kvinnor ska ju alltid överdriva med sina skrik räcker ju att dom ser en spindel så går dom upp i falsett
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Livesändningen NRK: https://www.nrk.no/video/nyhetssending--siste-om-drapssaken-i-kongsberg_802c9a1e-d41b-4eb0-907b-d38f8c9845ad

Livesändning VG: https://www.vgtv.no/video/226605/direkte-siste-nytt-om-hendelsen-i-kongsberg
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Live
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/live/13541344
Citera
2021-10-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Det är det jag gör och du är helt vänstervriden. Du gör bort dig utan att du förstår det.

https://www.nettavisen.no/nyheter/tv-2-siktet-37-aring-er-dansk-konvertitt/s/12-95-3424190513

"Politiet har ikke bekreftet denne opplysningen (att det ska vara en konvertit), men bekreftet onsdag kveld at det dreier seg om en 37 år gammel dansk statsborger bosatt i Kongsberg."

Så, nu kan du erkänna att du var för högervriden för att läsa enkla meningar och sitta tyst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Detta är bara min spekulation:
Det skulle inte förvåna mig om galningen först haft hjäl tex en anhörig, innan han inlett denna attack på övriga offer. Att det är denne anhörig man nu hittat.

För övrigt utifrån vad som framkommit här om gärningsmannen skulle det inte förvåna mig om det rör sig om nån form av enstörig incel, och en övervägande del av offren visar sig vara kvinnor. Men det är endast min spekulation! Kan ju vara helt fel ute.
tänker du kan ha rätt.Verkar inte alltför såsig i skallen utan har formulerat motiv.
kvinnohatare som misslyckats hitta en norsk böna.
Uppväxt i Kristiania och snurrig hela livet, flyttar till Norge men hans framgång bland norska piger
uteblir.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
Konverterninga er trolig bare et ledd i mannens psykiske helsetilstand. I stedet for å fokusere på meningsløs bevæpning av norsk politi og andre åndsfullheter, så bør fokuset i mye større grad rettes mot det manglende psykiske helsevernet i Norge. Splitter pine gale mennesker slippes fri fra institusjoner daglig pga manglende bevilgninger. Det får store konsekvenser - som i går.

Ni kan trösta er med att det är mycket värre i Sverige.
Citera
2021-10-14, 10:04
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Det är det jag gör och du är helt vänstervriden. Du gör bort dig utan att du förstår det.
Japp, den som tror att statstelevisionen eller mainstream media i något nordiskt land, kommer gå ut med att personen är muslim innan det är fullständigt uppenbart i social media och ej längre går att förneka.... har sovit under kork-ek de senaste decennierna.

Så här funkar det (for Dummies) Forum som Flashback tar reda på VEM personen EGENTLIGEN är... Informationen släpps i alternativmeda, sprids sen i socialmedia, trots att algoritmerna försöker stoppa det. När mainstream media journalisternas egen släkt och vänner börjar ställa frågor till sin släkting eller vän, med hänvisning till den läckta infon... ja då väntar de ett par dagar till SEDAN skriver de i sista paragrafen något hastigt om att personen var muslim eller MENA....
Citera
2021-10-14, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Vart är då källan på att det är en högerextremist som attackerat invandrare?

(nu börjar jag dock tro att du bara trollar lite iåfs men ändå)

https://www.nettavisen.no/nyheter/tv-2-siktet-37-aring-er-dansk-konvertitt/s/12-95-3424190513

Citat:
"Politiet har ikke bekreftet denne opplysningen (att det ska vara en konvertit), men bekreftet onsdag kveld at det dreier seg om en 37 år gammel dansk statsborger bosatt i Kongsberg."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in