2021-10-14, 09:43
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
Högerextrem, ja. Konvertit, nej. Och ja, man måste vara skadad i huvudet för att bli högerextrem.

Du får ringa in till media och berätta att de har fel, du verkar ju sitta på helt andra uppgifter, har du lust att visa en källa?

https://www.tv2.no/nyheter/14289173/
Citera
2021-10-14, 09:43
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Högerextrem, ja. Konvertit, nej. Och ja, man måste vara skadad i huvudet för att bli högerextrem.

Vad snackar du om, inlägget under ditt länkar ju att han konverterat till islam?
Citera
2021-10-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Hur vet du det här när alla medier rapporterar om en person som konverterat till Islam? Vad vet du som dom inte vet?

Finns ingen media som rapporterar om att det är en konvertit. Finns media som rapporterar "anynoma källor säger att det är en konvertit". Med andra ord, några högerextremister som inte ens vet vem det är har ringt till media och sagt "jag känner honom, han är konvertit" för att beskylla islam.

Det är enormt vanligt att högerextrema ringer in till media och sprider lögner och propaganda. De gjorde det vid terrordåden i Trollhättan, Nya Zeeland, Göteborg, Kanada, USA, Tyskland, Norge osv. men ser har det visat sig att det varit en vit kristen man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
FOLK, SLUTA KLICKA PÅ LÄNKEN PÅ DEN ÖVERVIKTIGE PILBÅGSSKYTTEN - DET ÄR INTE GM, utan en tysk youtuber. Den som postade denna länk eller kanske Mod, borde ta ned den för att sluta distrahera diskussionen med ett villospår!

Jag vet men personen jag svarade verkar fortfarande tro att detta är gärningsmannen och drar därför sina korkade slutsatser kring en bild på någon som inte har med detta att göra.
Citera
Medlem
knoevrulls avatar
En konvertit till "fredens religion" då har vi snart de flera muslimska invandrar föreningar som "tar avstånd" offentligt men som förkunnar på fredagsbönen att allting går som planerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Bombhotet mot vårdcentralen var falskt och/eller hade inget med Annedalsexplosionen att göra.
Samt klassa Mark Lorentzon som terrorist och det han gjorde som ett terrordåd, hoppas du skämtar?
Det var ingen annan än en ensam, sjuk man som låg i fejd med hyresvärd, grannar & fogden.

Terror handlar om att sprida rädsla eller fruktan, för att i långa loppet tvinga fram politiska och/eller religiösa förändringar. Det som hände i Gbg saknade helt dessa kriterier.

DETTA ser däremot mer ut som ett typiskt terrordåd med ett antal kriterier som pekar mot det, men det återstår att se.
Nej jag skämtar inte öht inte det minsta, för jag syftar inte på Mark när jag skriver, det var din tolkning.

BOMB på VÅRDCENTRAL dådet visades även på efterlyst, en afrikan promenerar in på vårdcentralen, slänger en bomb, och promenerar ut och så exploderar det.

Sen har vi en av flera hyresfastigheter Bla denna i Linköping jag skulle kunna hitta femton hyresfastigheter till från bara de senaste 2-3 åren som fått fasaden bortsprängd.

Med det sagt återigen jag skämtar inte, det är ditt minne som sviker om Mark är den enda du kan tänka på när det gäller sprängningar, jag skrev trots allt om ett bombdåd på en vårdcentral, inte ett hot om det.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:

Man kan väl vara högerextrem och muslim.
Citera
2021-10-14, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Du får ringa in till media och berätta att de har fel, du verkar ju sitta på helt andra uppgifter, har du lust att visa en källa?

https://www.tv2.no/nyheter/14289173/

Finns ingen media som rapporterar om att det är en konvertit. Finns media som rapporterar "anynoma källor säger att det är en konvertit". Med andra ord, några högerextremister som inte ens vet vem det är har ringt till media och sagt "jag känner honom, han är konvertit" för att beskylla islam.

Det är enormt vanligt att högerextrema ringer in till media och sprider lögner och propaganda. De gjorde det vid terrordåden i Trollhättan, Nya Zeeland, Göteborg, Kanada, USA, Tyskland, Norge osv. men ser har det visat sig att det varit en vit kristen man
Citera
2021-10-14, 09:45
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrida-Larsson
Han har konverterat till Islam. Kom på norska riksnyheter alldeles nyss
Tack för bekräftelsen! Posta vidare ifall du hör något mer! Jag föröker läsa Berlingske för att se om de försäger sig om några detaljer om gärningsmannen. Både Norge och Danmark är små länder som har bättre koll på sitt folk än Sverige har. Hans identitet och all info om honom lär läcka inom mycket kort.
Citera
2021-10-14, 09:46
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ett armborst har mycket kortare pilar

Jo, dom är mycket kortare.
Jag tror du kan skjuta fortare med en båge än ett armborst, men jag är ingen expert.
Citera
2021-10-14, 09:46
Medlem
Citat:

Det är enormt vanligt att högerextrema ringer in till media och sprider lögner och propaganda. De gjorde det vid terrordåden i Trollhättan, Nya Zeeland, Göteborg, Kanada, USA, Tyskland, Norge osv. men ser har det visat sig att det varit en vit kristen man.

Det är svårt att ta dina påståenden på allvar då du fortfarande verkar tro att den tyske youtubern Drachen Lord som visas på bilder här i tråden är gärningsman.

Läs och titta på dom norska nyheterna. Man gick precis ut med dessa uppgifter i riksmedia.
Citera
2021-10-14, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Man kan väl vara högerextrem och muslim.

Absolut, men de flesta högerextrema är kristna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in