Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Om du vet vad som står i det separata sekretessbelagda avtalet, så bevisar det att Esbjörnsidan inte hedrar det avtalet heller.
Exakt vet jag, må du väl ändå förstå, icke men så mycket kan jag förtälja er om att era hittillsvarande gissningar är helt åt skogen. Dock inte den skog ni hoppas på att Esbjörn ska få stå i och det beror inte på att Ebba kommer att såga ner det mesta på den skogbevuxna tomten
Ni har så svårt å dra någorlunda korrekta slutsatser utifrån det som skett och det beror efter mina slutsatser om det på att ni hetsat fram en skurkbild av den stackars av Ebba manipulerade mannen som ni önskar att Ebba den snövita ska ha lyckats straffa honom för. Det och sen den fruktansvärda aversionen ni visat mot hans ombud JB har lett till att ni gör allt för att förneka att det fanns en god anledning för Ebba till eftergifter som möjliggjorde en bättre deal för Esbjörn än om han inte fått den hjälp han fick av JB och istället lämnats ensam kvar med rovdjuret. Det var ju bara 14 dgr kvar....så något bör han ju rimligtvis ha fått för de 1,5 miljonerna han var beredd att betala, eller hur?
Betänk att han inte hade några som helst planer på att sälja och att huset förblivit i hans ägo tills han dog om inte Ebba skickat en slags bulvan till honom för att locka honom till att sälja. För tusan karln klarade ju inte ens av att betala sina räkningar m.m. Sanslöst å tro att han då skulle ha företagit sig att aktivt gå ut å försälja sin fastighet som han hade testamenterat till sin brorson. Nä ful-Ebba fick sitt hus men det hade sannerligen sitt pris....
Nä nu gör jag som resten av de som här tagit den gamle svage mannen i försvar å lämnar tråden för gått och så får ni fortsätta å spekulera i vad punkt 4 i avtalet kan betyda. Tids nog får ni väl se hur det ligger till....eller inte....det beror nog mycket på vad de faktiska förhållandena kommer att ha i sitt sköte och hur manipulerande Ebba lyckas eller väljer att fortsatt vara, samt om hon då tillåts vara det av de som värnar om Esbjörns bästa.
Jag loggar nu ut så jag inte provoceras och förleds in i tråden igen för att skriva, som jag nu har tillåtit mig göra några dagar. Hej svejs!