2021-10-13, 21:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
... och varför grävde han inte ner askan i rabatterna? Perfekt gödning ju!
Det gör väl de flesta som har trädgård? Eller?

Precis.
Jag har inte sett att frågorna ställts i FUP, och har inte hört dem ställas i TR. Och då har det ändå frågats skapligt mycket om denna storstädning.
Citera
2021-10-13, 21:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Utan att riktigt veta varför, så kan jag tänka mig att grannarnas hjälp med städningen skedde av rent oförstånd. Tror inte de begrep vidden av vad de gjorde, det olämpliga i det hela. De blev lurade att delta.

Antagligen har SD hjälpt dem med diverse fixande tidigare och nu kunde de ge hjälp tillbaka.

I mina ögon ska ingen skuld falla på dem.
Det korkade är att hon lämnar huset vind för våg då hon flyttar och bryr sig inte ett skvatt om att barnen ska vara där, hon snackar om ett skitigt badrumsskåp med sminkrester då hon plockat ur sina saker.
Hon reagerar tydligen inte på att det är papper överallt i källaren heller efter branden.

Sen blir det full rulle.

Sen får du får ju inte glömma farbror Nisse. Så här gör de ju i den familjen?
Kavlar upp ärmarna och så drar HD ihop gänget.

Att AM inte reagerade beror nog på att han dammsugit hemma hos dem tidigare. Så HD kanske inte var så noga annars?

"Det har hänt att A "hängt hos" Stefan och Hanna och han har sett att det varit dammigt och då har han dammsugit.
Det har också varit någon gång att Stefan och Hanna hållit på och städat när A kommit "förbi" och då har han hjälpt till."
(ab 150)
Citera
2021-10-13, 21:39
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Utan att riktigt veta varför, så kan jag tänka mig att grannarnas hjälp med städningen skedde av rent oförstånd. Tror inte de begrep vidden av vad de gjorde, det olämpliga i det hela. De blev lurade att delta.

Antagligen har SD hjälpt dem med diverse fixande tidigare och nu kunde de ge hjälp tillbaka.

I mina ögon ska ingen skuld falla på dem.

Nej så klart det inte ska läggas skuld på dem.
Jag påtalade att det inte är särskilt lämpligt att hjälpa till att städa hemma hos en mordmisstänkt.
Av naturliga skäl.

Sedan gör de säkert det med goda intentioner.
Citera
2021-10-13, 21:43
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD var redan på samma nivå som JG och SD, men föll ner via LWs radering.

Jag har funderat i samma termer.
Givetvis vet hon att FTF är SDs särintresse, att Teamdavidsson jagat FTF ihop, likaväl som JG.
LW hade ju också det intresset, men verkar ha funnit mest nöje i att göra avancerade myster och lägga ner mycket arbete på att göra fina och kluriga burkar.

Men jag är inte helt säker på att LW var så medveten om hur det låg till med specifika cacher och sviten.
Vem som kan förstöra rejält om nu så är fallet.

Hennes huvudsakliga irritation berör att HD inte varit med. Att hon ser det som löjligt att åberopa vissa. Hon ger flera exempel på där hon vänder på problemet ang dagbok som HD har som argument.
Att SD varit i nåt baltisk land, att hon själv loggat med JS där SD inte varit med.
Här faller det direkt tillbaka på en sorts svartsjuka, typ rör inte det som SD och jag hade gemensamt.

Sen pratar hon vitt och brett om HDs loggande men nämner aldrig nåt konkret om sviten. Vilket jag är säker på att hon gjort om så vore fallet.

LW verkar även tro att det lugnat ner sig efter 9 april, det ses i dialoger med andra.
HD gör ju inga fler offentliga moves förrän hon är mördad.

Sen är det då OSBV som hon kollar dagen innan mordet. Här uppstår spänning, om hon nu blir sur för att han aldrig kommer.
-Bråket har tonat ner (tror iaf LW).
-Men hon visar att hon upptäckt att HDs sign saknas.
- LW kan komma att radera under resan.

Jag tror alltså att LW typ morrar rent allmänt, passa dig din..

Jag tror att SD (via HD) vet att den mysten är kritisk. Vilket han knappast skulle säga till LW och bjuda på en hållhake.

Jag tror att SD tänkte mörda LW innan resan på helgen och ballade ur och att mysten är hot stuff och det brinner till i skallen på SD.

11 april.
"Och de har båda gjort det märkliga valet att båda loggar även det de inte var ett dugg delaktiga i.

-Jag har välkomnat dem båda att komma med egna loggar när de gjort egna erfarenheter. De
muttrade lite, men jag vill ha loggar på min cacher från dem som varit där"

-De är alltså borttagna (de som inte uppenbart varit gemensamma projekt)

-Det luktar ju ganska mycket statistik här. En "dagbok" över upplevelser man inte gjort, vad är det fördagbok liksom? Vill hon läsa om hans upplevelser läser hon väl hans logg? Jag skulle ju inte logga dina cacher om jag inte varit där."
(Till H, ab 150)
Jag drar samma slutsatser som du här.

Bestämt sig hade han redan; frågan var bara när, nu när mordplanen hade misslyckats ett par dagar tidigare.
Vad som är konstigt är att hon fortsätter se S:s FTF:er som sina egna, ex MRSS så sent som i mars månad. Hur länge hade hon tänkt fortsätta fusket. - Och gällde det bara L:s cacher?
För hon var ju på S om att skriva in honom med i "Lyssna till livet."

Det finns gott om ageranden och yttranden från hennes sida som inte kan sägas vara annat än moraliskt förkastliga. Finns antagligen ett berg av undertryckt ilska här.
Ingen utomstående har reagerat på att S och H inte passade för varandra; tvärtom så finns vittnesmål på att de var väldigt lika.
Citera
2021-10-13, 21:56
Medlem
Citat:

I mina ögon ska ingen skuld falla på dem. Undrar hur de tänker idag gällande den supergrundliga städningen.
Jo, de är skyldiga till undanröjande av bevis, samt att vara korkade. Det kan inte vara så svårt att begripa att städning hos en mordmisstänkt kort efter att grannfrun han pippat har hittats ihjälslagen inte är lämpligt. Att det är otroligt dumt, på gränsen till så dumt att man kan ana medhjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Nej så klart det inte ska läggas skuld på dem.
Jag påtalade att det inte är särskilt lämpligt att hjälpa till att städa hemma hos en mordmisstänkt.
Av naturliga skäl.

Sedan gör de säkert det med goda intentioner.
Eller så gjorde de städningen i full vetskap om vad de gjorde. Dvs att hjälpa en mördare komma undan.
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag drar samma slutsatser som du här.

Bestämt sig hade han redan; frågan var bara när, nu när mordplanen hade misslyckats ett par dagar tidigare.
Vad som är konstigt är att hon fortsätter se S:s FTF:er som sina egna, ex MRSS så sent som i mars månad. Hur länge hade hon tänkt fortsätta fusket. - Och gällde det bara L:s cacher?
För hon var ju på S om att skriva in honom med i "Lyssna till livet."

Det finns gott om ageranden och yttranden från hennes sida som inte kan sägas vara annat än moraliskt förkastliga. Finns antagligen ett berg av undertryckt ilska här.
Ingen utomstående har reagerat på att S och H inte passade för varandra; tvärtom så finns vittnesmål på att de var väldigt lika.
Det var inte bara LWs cache HD fuskade med, det var alla cacher SD loggat.
HD var och är manisk och besatt av geocaching. Så till den grad att barnen ofta lämnas hemma för att hon ska cache.
Detta då en mördare går lös i kvarteret.
Hon till och med sjukskriver sig för att kunna resa runt och jaga burkar.
HD är gränslös, både i sin geocache mani och i sitt hat mot LW.
Citera
2021-10-13, 22:19
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det vore att trivialisera hennes beteende.
Åt henne...

Hon gör alldeles för grova övertramp för att diskuteras i termer som naiv.
Hon är uppenbart hatisk och bryr sig inte ett skvatt att LW är mördad. Snarare tvärtom eftersom hon önskar henne död och paret i huvudsak ojar sig om sina egna trauman.
Ses via både HD och SD efter mordet.
Jag upplever henne väldigt egocentrerad vilket gör att inte köper allt snack om HD som offer, förutom att hon har en målmedveten framtoning.

Pga av detta tror jag snarare hon är girig då hon tar cacherna när LW mördats och spelar att hon inte bryr sig inför JS den 9 april.

Just detta med vikten av att hålla sviten levande verkar hon inte diskutera med honom, det ämnet är med JG och SD.

Han tycks inte alls fatta vikten av dem.
6 april:
HD: Har redan fått mail från Lena om att hon vill att jag raderar loggar på hennes burkar"
JS: Skit i dem. Låt henne radera."

Lika lite som att hon ens ska på giga, vilket jag tycker är lika förunderligt eftersom hon ägnar sig åt GC intensivt med JS.

8 april tycks hon ha ett onormalt självhävdelsebehov, hela kvällen går åt att vara bättre än LW.
Hon är smart, lika bra på att locka män och avrundar med att stoltsera över att Bx hört av sig.

Detta är dagen innan hon väljer ut två myster och låtsas ointresserad av andra.

Eftersom dottern träffat LW hos nån granne så säger HD:
"Jag vet. Men ibland känns det som om världen vill annorlunda. När jag har bestämt hur jag ska göra med de raderade loggarna och börjar släppa det Dyker [hon] upp hemma hos T:s bästis."
(Ab 165)

Jag gillar inte den meningen ("som om världen vill annorlunda") - som om det vore nåt omen/tecken, en slags ödestro; att LWs uppdykande får henne att omvärdera att logga om (vilket hon då gör dagen efter), som om det vore rätt. I saw the sign..

För hon förlägger ansvar utanför sig själv.

Det här flummet kan ses från allt till new age med fötterna förankrade fritt i luften till mer patologiska tillstånd.
Typ att prata sig själv till måtta och det dansar runt självrättfärdigande - men kan dra mot att det inte är verklighetsförankrat öht.

Hans cacher arkiverades via HQ.
Det ses dock inloggning efter detta.

Tack för svar ang. GC-kontot.
Tänkte om det kan ha funnits något av vikt sparat där.
Ett utrymme för hans personliga noteringar eller liknande.
Och om någon hade raderat/ändrat i efterhand,
vilket i så fall hade kunnat vara av betydelse.
Möjligen.

Ja det där med att dra in "tecken" är ju inte så trevligt känner jag....
Speciellt inte i negativa syften.
Kan så klart tolkas verklighetsfrånvänt eller "självförhärligande".
Hade varit ok om hon sade det men utan att handla därefter.
Men eftersom hon likaså handlar därefter så blir det lite mörkare,
om man säger så.

Ja det finns mkt att reflektera över.
Ska smälta denna dag, det behövs.
Citera
2021-10-13, 22:22
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
HD var och är manisk och besatt av geocaching. Så till den grad att barnen ofta lämnas hemma för att hon ska cache.
Hon har heller aldrig insett att hon förmodligen har L att tacka för att hon lever idag. Under de svåra åren och den börda S fick ta, hade han någonstans att ta vägen för mysiga stunder i L:s närvaro. Han fick en träningskompis, en vän och samtalspartner och inte minst sex i överflöd.

Vad hade hänt om L inte funnits där; hade han sett till att anordna en bilolycka?
Citera
2021-10-13, 22:36
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Jo, de är skyldiga till undanröjande av bevis, samt att vara korkade. Det kan inte vara så svårt att begripa att städning hos en mordmisstänkt kort efter att grannfrun han pippat har hittats ihjälslagen inte är lämpligt. Att det är otroligt dumt, på gränsen till så dumt att man kan ana medhjälp.

Eller så gjorde de städningen i full vetskap om vad de gjorde. Dvs att hjälpa en mördare komma undan.

Ja här tar du ju upp en sak till som jag tycker är mycket märkligt!!

-Varför är de inte rädda? För en potentiell mördare?
Som ännu inte har tagits fast och som redan har mördat brutalt i grannskapet...
Och de har barn!!

(Tillägg: det ovan skrivna ska då utläsa med en sarkastisk ton.
Eftersom jag inte kan se det på annat sätt än så.
Endast den som vet behöver ej vara rädd...)

Jag tycker det kvalar in på listan över märkligheter.
Det osar även här.
Senast redigerad av Gracefulmind 2021-10-13 kl. 23:22.
Citera
2021-10-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja här tar du ju upp en sak till som jag tycker är mycket märkligt!!

-Varför är de inte rädda? För en potentiell mördare?
Som ännu inte har tagits fast och som redan har mördat brutalt i grannskapet...
Och de har barn!!

Jag tycker det kvalar in på listan över märkligheter.
Det osar även här.
Finns inget märkligt. Den som visste kände sig inte hotad av honom, tvärtom. De andra kunde inte tro han var en mördare även om tvivel kanske fanns.

Den som visste, skurade golvbrunnar. Noga. De andra gjorde det man fick direktiv om vid Den Stora Städdagen. Vilken soppa.
Citera
2021-10-13, 23:00
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns inget märkligt. Den som visste kände sig inte hotad av honom, tvärtom. De andra kunde inte tro han var en mördare även om tvivel kanske fanns.

Den som visste, skurade golvbrunnar. Noga. De andra gjorde det man fick direktiv om vid Den Stora Städdagen. Vilken soppa.

Ja det var ur H:s och S:s perspektiv jag tänkte på.
Det indikerar ju på fortsatt trygghet.
Av någon anledning...

Ja det är en bedrövlig soppa.
Osannolik.
Och djupt störd.
Citera
2021-10-13, 23:19
Medlem
Citat:

Kan vara såpass enkelt att paret M faktiskt frågade paret D om det var ok att städa och fick till svar att avspärrningarna var borta och att de hade fått klartecken av polisen att det var ok. Sa de kanske.

Dock fattar jag inte varför man ställer upp och städar hos vänner. Finns väl andra sätt att återgälda det andra har hjälpt en med, än att göra det.
Citera
2021-10-13, 23:23
Medlem
Citat:

Obehaglig, gränslös och kanske även farlig? Hon också?
Burkpsykos som @Jokermannen så träffande
kallade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in