2021-10-13, 22:28
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hon har fött 5 barn, 3 barn har hon nu här i Sverige, var tror du dom andra 2 är? Varför är dom inte med sin mamma? Jo dom blev kvar i Polen när hon flyttade till Sverige.

De är med sin pappa.
Citera
2021-10-13, 22:28
Medlem
Citat:
Hon har fött 5 barn, 3 barn har hon nu här i Sverige, var tror du dom andra 2 är? Varför är dom inte med sin mamma? Jo dom blev kvar i Polen när hon flyttade till Sverige.
De kanske bor hos sin far?

Lägger ner diskussiinen. Troll och knytt går inte att diskutera med. Det är inte HON som sitter i häktescell.
Citera
2021-10-13, 22:30
Medlem
Just det faktum att de åkte ut tillsammans i bil, lämnade sonen, gick en promenad, mannen gick själv till bilen och förklarade att frun träffat en kompis som hon skulle umgås eller åka med, eller nej, de hade bråkat så han lämnade helt sonika henne.
Att sedan hennes väska dyker upp 6 mil därifrån med allt utom id.

Lite skumt att all dessa oberoende händelser kan hänt.

Först att de gick ut tillsammans.mans i skogen för att ta en lugn promenad. Kvinnan träffar på en bekant och dumpar sin man och son på studs. Någon kidnappar henne och slänger väskan 6 mil bort. Av en slump väldigt nära Polrn-färjan.
Detta är ett planerat dåd. Högst troligt av mannen eftersom den storyn låter mest sannolik. Dock kan det ju även vara planerat av kvinnan att försvinna och få det att se ut som mannen mördat henne.

Ockhams Razor borde dock antyda att mannen gögstbtroligt är skyldig med tanke på alla omständigheter.
Citera
2021-10-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
De är med sin pappa.
Men som mamma har hon ändå lämnat kvar 2 barn och 2 åkte med henne till Sverige
Citera
2021-10-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Hahaha😀 Givetvis en sorglig historia. Men humor måste få skördas. Kan vara så att hon tagit självmord, kanske hoppat i vattnet, från färjan…..nån psykos som blommat upp, eller kanske kraftiga psykiska problem genom hela livet
Varför dödade du glimten. Jag, hoppas innerligt att hon lever. Troligtvis inte men helt säker kan man inte vara.
Citera
2021-10-13, 22:49
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Hon kom till Sverige ensam. För några år sen kom två pojkar till Sverige.

Faktum är att Beata hade 4 barn vid tidig ålder. 4 barn på raken sen hon var 18 år. Man kan undra hur kunde hon lämna barnen i Polen? Skulle hon ha tagit 4 barn med sig utan att hon hade jobb, bostad? Kunde inte språket?
Jag vet, du vet. Det florerar mycket skvaller om henne. Jag tänker inte föra de vidare. Jag vet bara att det kunde inte vara enkelt att ha 4 barn vid 22 års ålder.
Citera
2021-10-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De kanske bor hos sin far?

Lägger ner diskussiinen. Troll och knytt går inte att diskutera med. Det är inte HON som sitter i häktescell.
Vad tror du NOA gör??? Jo tar fram bägges bakgrund!! Sen borde det vara bättre att hon flyr för annars vet vi att hon inte lever mer.
Citera
2021-10-13, 22:50
Medlem
Citat:
Enligt Beatas mamma hade hon alla sina 4 barn med sig när hon flyttade till Sverige. Senare flyttade 2 av barnen tillbaka till Polen till sin pappa. Kanske dom inte trivdes i Sverige eller bara saknade sin pappa och "ville hem igen". Barn nr 5 föddes i Sverige och är tillsammans med mgm. Jag antar att det är de 2 äldsta som bor hos pappa. Inte så konstigt att dom ville stanna i Polen hos sina vänner, skola och släkt. Det betyder inte att Beata skulle vara en dålig mamma för det. Barn behöver även sin pappa.
Edit :Jag länkade tidigare artikeln från Expressen där mamman berättar allt om detta men tyvärr ligger den nu som betalartikel.
Senast redigerad av Amme16 2021-10-13 kl. 23:01.
Citera
2021-10-14, 00:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför hon åkte iväg med honom vet vi inte. En misshandlad, hotad, kuvad kvinna kan skrämmas till att göra saker. Hon fick inte igenom sin ansökan. Och något skyddat boende verkar hon inte fått än.

Jag tycker du ska lägga tillbaka piskan och försöka sätta dig in i den problematik som handlar om våld i nära relationer.

Tack men det är just destruktiva relationer jag försökt belysa tidigare, dom har nästan alltid två motpoler som behandlar varandra illa.

Det finns dessutom ingenting i nuläget som pekar på att den försvunna kvinnan låtit sig skrämmas eller tvingats att träffa sin make, det där är bara en lös spekulation från dig.

Du följer bara dina egna fördomar när du skriver inlägg om hur den försvunna kvinnan kan ha agerat. Det för knappast debatten framåt.
Citera
2021-10-14, 00:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hon kan ju inte ha åkt färjan i alla fall, eller tror du det också att hon har åkt färjan?

Det går iallafall inte att utesluta att hon kan ha åkt med färjan till Polen.

Hur vet du förresten din kacklande höna att hon inte kan ha gjort det?

Det skulle av vad vi vet just nu inte alls vara förvånande om den "försvunna" kvinnan befinner sig i Polen.

Eller hur? 😎
Citera
2021-10-14, 00:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Där håller jag helt med dig. Likadant att du har skyddade personuppgifter men befinner dig eller bor på professorsgatan som hon gjorde. Det går inte heller ihop. För det var därifrån maken hämtade henne och sonen. Eftersom man i polisrapporten utgår från platsen hon klev in i bilen så är det just professorsgatan. Är du rädd och söker kontaktförbud så inte fan träffar du mannen ifråga.

Precis!

Och det är det som är så konstigt, varför ens träffa någon som man inte vill träffa? Och varför bor man eller befinner sig på sin vanliga adress på Professorsgatan om man till varje pris vill undvika att träffa sin make?

Jag gissar att det där med hennes önskan om kontaktförbud bara var ett spel för galleriet, hon var inte det minsta rädd för sin make utan det var nåt annat som spökade där.

Kanske ville hon ha lite mer på fötterna när hon skulle begära enskild vårdnad?

I destruktiva relationer kan folk bete sig hur illa som helst, att ljuga och fara med osanning är tyvärr väldigt vanligt i syfte att svartmåla partnern, speciellt i en tvist om vårdnaden.
Citera
2021-10-14, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men det är just destruktiva relationer jag försökt belysa tidigare, dom har nästan alltid två motpoler som behandlar varandra illa.

Det finns dessutom ingenting i nuläget som pekar på att den försvunna kvinnan låtit sig skrämmas eller tvingats att träffa sin make, det där är bara en lös spekulation från dig.

Du följer bara dina egna fördomar när du skriver inlägg om hur den försvunna kvinnan kan ha agerat. Det för knappast debatten framåt.

Nu blandar du ihop äpplen och päron.
Destruktiva relationer finns absolut, där båda parter i relationen är lika goda kålsupare båda två. Där våldet sker från båda håll.

Men när man pratar om "våld i nära relationer" så handlar det om en förövare och ett offer. Våldet är enkelriktad. I dessa relationer bryts offret successivt och systematiskt ner. Kontrolleras. Misshandlas psykiskt och ibland även fysiskt. Hotas. Och det finns fyra konstellationer på könstillhörighet i dessa relationer.
1. offret är en kvinna och förövaren är en man.
2. offret är en man och förövaren är en kvinna.
3. offret är en kvinna i en samkönad relation och förövaren är således också en kvinna.
4. offret är en man i en samkönad relation och förövaren är således också en man.

Utifrån de uppgifter som finns om det aktuella paret så låter det inte som de levde i en destruktiv relation där båda var lika goda kålsupare båda två. Utan det låter som kvinnan var offret och mannen var förövaren.

I övrigt vill jag inte spekulera i vad som har hänt kvinnan. Jag hoppas dock det snart blir rätsida i detta ärendet för alla inblandades skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in