2021-10-13, 21:00
Medlem
Men intressant att man kommenterat så mycket men först när man påpekade om hans så kallade loggbok som stals men han hade i sina ägor igen som man blev blockad.
Kan betyda att det stämmer han har ljugit från start. Hittar på en massa för sitt ego och tjäna pengar genom att påstå han dykt och sett hål. Narcissism är en diagnos som passar Håkan. Vill tjäna pengar på döda fy..
Citera
2021-10-13, 21:15
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.andersson85
Men intressant att man kommenterat så mycket men först när man påpekade om hans så kallade loggbok som stals men han hade i sina ägor igen som man blev blockad.
Kan betyda att det stämmer han har ljugit från start. Hittar på en massa för sitt ego och tjäna pengar genom att påstå han dykt och sett hål. Narcissism är en diagnos som passar Håkan. Vill tjäna pengar på döda fy..

Självklart stämmer det. Det finns så mycket mer som bevisar att han ljuger inom det också.
Senast redigerad av Goodinbed 2021-10-13 kl. 21:48.
Citera
2021-10-13, 21:19
Medlem
Ovralls avatar
Citat:

Det bevisar att han ljugit sedan intervjun med Jutta Rabe tidigt 00-tal. Kul att ni som kommenterar på Youtube har konfronterat honom med det. Det måste vara det största hålet i hans lögn eftersom han reagerar så starkt. Man kanske ska spara Wittes klipp där han säger att boken blev stulen innan han ber Witte plocka ner den: https://youtu.be/soephyqFFcw
Citera
2021-10-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Det bevisar att han ljugit sedan intervjun med Jutta Rabe tidigt 00-tal. Kul att ni som kommenterar på Youtube har konfronterat honom med det. Det måste vara det största hålet i hans lögn eftersom han reagerar så starkt. Man kanske ska spara Wittes klipp där han säger att boken blev stulen innan han ber Witte plocka ner den: https://youtu.be/soephyqFFcw

Har sparat det samt den från 2020 där han viftar med "loggboken med enda beviset i blyerts" som påstods blev stulen i videon med Witte från 2018.

I videon från 2018 at pratar de om loggboken sen börjar Witte snurra in på millennieskifte fest och så men Håkan avbryter för att påtala att Witte måste backa och berätta att den blev stulen samt hur. Kändes som de följde manus.
Citera
2021-10-13, 22:44
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Har sparat det samt den från 2020 där han viftar med "loggboken med enda beviset i blyerts" som påstods blev stulen i videon med Witte från 2018.

I videon från 2018 at pratar de om loggboken sen börjar Witte snurra in på millennieskifte fest och så men Håkan avbryter för att påtala att Witte måste backa och berätta att den blev stulen samt hur. Kändes som de följde manus.

Witte vill nog tro att Håkan talar sanning tror jag. Han är så djupt nedrotad i Estonia, Palmemordet etc att alla som säger sig kunna bevisa hans teser tror han på. Han pratar ju om skalärvågor och mindcontrol vilket skvallrar om att han är totalt verklighetsfrånvänd. Han har säkerligen hjärtat på bättre ställe än Bergmark dock, han litar nog verkligen på honom men i sin mycket detaljorienterade världsbild ser han nog inte igenom rent uppenbara lögner.
Citera
2021-10-13, 23:05
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Witte vill nog tro att Håkan talar sanning tror jag. Han är så djupt nedrotad i Estonia, Palmemordet etc att alla som säger sig kunna bevisa hans teser tror han på. Han pratar ju om skalärvågor och mindcontrol vilket skvallrar om att han är totalt verklighetsfrånvänd. Han har säkerligen hjärtat på bättre ställe än Bergmark dock, han litar nog verkligen på honom men i sin mycket detaljorienterade världsbild ser han nog inte igenom rent uppenbara lögner.

Han är kanske bara godtrogen och korkad.
Citera
2021-10-13, 23:15
Medlem
Citat:

Klart det stämmer att han ljuger! .
Det är hål i allt han säger bara hitte på!
Citera
2021-10-13, 23:34
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Klart det stämmer att han ljuger! .
Det är hål i allt han säger bara hitte på!

Du som kan den där biten och har det i färskt minne kanske kan ta dig tid att punkta upp allt här. Så kan man kopiera det och klistra då det kommer på tal. När du känner att du har tid och orkar 😉
Citera
2021-10-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Men hur håller han isär allt ? Otroligt om det är så. Jag tycker också att aktiviteten är otroligt låg med 17 000 prenumeranter...

Han brukar ju blanda ihop ibland och svarar för Håkan i jag form osv.
Han gör visst så på andra ställen åxso.😉
Varseljesus finns över allt.
Citera
2021-10-14, 00:05
Avslutad
Har han inte väldigt lite visningar för att ha 17.000 prenumeranter? Det är bara ett par-tre tusen visningar per klipp. Jämför jag med Magmys-Micke så kan han ha 700 prenumeranter på en kanal men fyratusen visningar. Och det är inte snabba klipp á la Bergmark utan 40 minuter långa filmer varav hälften är gammal skåpmat och långa rader med scrollande text om hans senaste magmystävling (som alla redan läst hundra gånger).

Kan det vara så att Bergmark köpt följare? Inte så många, men kanske 10.000 stycken i början så att han skulle få lite snurr på kanalen och att det fortfarande ligger kvar som passiva prenumeranter? Finns det inte sajter som kan visa var ett konto har sina följare från geografiskt? Jag har för mig att det finns när det gäller Twitter och att en del så kallade "influencers" har visat sig ha 30k följare från Bangladesh osv. Skulle vara intressant att se om Bergmark verkligen har 17.000 svenska följare?
Citera
2021-10-14, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Har han inte väldigt lite visningar för att ha 17.000 prenumeranter? Det är bara ett par-tre tusen visningar per klipp. Jämför jag med Magmys-Micke så kan han ha 700 prenumeranter på en kanal men fyratusen visningar. Och det är inte snabba klipp á la Bergmark utan 40 minuter långa filmer varav hälften är gammal skåpmat och långa rader med scrollande text om hans senaste magmystävling (som alla redan läst hundra gånger).

Kan det vara så att Bergmark köpt följare? Inte så många, men kanske 10.000 stycken i början så att han skulle få lite snurr på kanalen och att det fortfarande ligger kvar som passiva prenumeranter? Finns det inte sajter som kan visa var ett konto har sina följare från geografiskt? Jag har för mig att det finns när det gäller Twitter och att en del så kallade "influencers" har visat sig ha 30k följare från Bangladesh osv. Skulle vara intressant att se om Bergmark verkligen har 17.000 svenska följare?
Jo, förhållandevis lite visningar har han - förutom en del visningar via stöldmaterial... Klippen med få visningar kan bl.a. hänga ihop med att de följare han har (obegripligt samtidigt att de följer honom) vet att Håkan kör samma typ av klipp, samma ämnen, samma samma hela tiden. Och att en stor del av "hans" Youtube-material just inte är hans - utan snott rakt av, hela klipp rakt upp och ner...

Upphovsrättsskyddat material. Bergmark skiter uppenbarligen totalt i detta. Klipp efter klipp om framför allt Estonia lägger han ut som original från de som gjort klippen/filmerna, inbegripet någon minuts prat av Håkan före klippet. Detta har ökat mer och mer och mer. Igår la han t.ex. ut "Film på Estonia officiell" 1 tim 50 min, där han själv snackar första minuten, resten är snott från den som gjort materialet - och så efterfrågar Håkan oblygt och pretentiöst swish på sånt... Värsta exemplet rätt nyligen är Fokus Estonia och Ångströms "Estonias bogvisir sprängdes av" som Bergmark lyckats få 94.000 visningar på - alltså via en helt skamlös stöld av Ångström och Fokus Estonias material.

Grejen är ju att det ska räcka med att Fokus Estonia och Ångström anmäler Bergmark för stölden, då ska - enligt Youtubes regler - Håkan Bergmark få filmen borttagen på sin plattform + en varning för tilltaget.

Under senare tid har Håkan satt i system att stjäla Youtubekontot Mysterys Estoniamaterial. Kanalen Mystery, som i sin tur snott egentligen allt material från olika medier. Estonia, Mystery, Håkan Bergmark in action...

Hittills kommer Bergmark undan väldigt billigt för sina stölder på Youtube. Har blivit ett enkelt rus för honom...
Senast redigerad av Franaj 2021-10-14 kl. 01:17.
Citera
2021-10-14, 06:30
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg

Han har helt klart köpt följare. Det stämmer inte. Ja hur kollar man var följarna kommer ifrån ? Och vad kostar det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in