2021-10-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Var kan man läsa om att läkare skulle förskrivit mer läkemedel till henne än ordinerad dos?
Du verkar ju ha koll och jag undrar som sagt uppriktigt vart man hittar den informationen?

Jag hittar inte det någonstans nämligen.

Hon har ju själv berättat detta i FUPen, att hon beställt på nätet tex.
2021-10-13, 19:11
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Hur är det relevant för tråden och ärendet att läkare skrivit ut för mycket läkemedel och lättvindigt? Det finns ingenting(noll) som pekar på det i MGM:s fall.
Hon har medicinerats för ADHD, ångest och sömnproblem med helt vanliga mediciner. Att man byter ut, slutar ta eller själv labbar med doseringen är ytterst vanligt. Jag har inte mött någon med diagnos som inte gjort det.
Det verkar även väldigt svårt att skilja på medicinering, bruk och missbruk för många. Att ta en mycket mild insomningstablett för att somna till natten är givetvis inte detsamma som att knapra tung benzo i vaket tillstånd dagarna igenom.
Det enda kända missbruket är alkohol. Precis som med BO. Som hon självmant sökt hjälp för. Precis som hon på egen hand sökt sig till psykiatrin.

Bra inlägg!
Enligt flera stycken här var hon ju knarkare, och när jag efterfrågar vart i FUP:en det finns (jag hittar då inte det) blev det liv här.

Att kalla någon för knarkare när det finns noll information/belägg för det är inte riktigt rättvist i mina ögon.
Det förminskar inte hennes brott eller det faktum att hon är en mördare, men är givetvis relevant ändå kan jag tycka eftersom det som sagt påstås lite här och var.
2021-10-13, 19:13
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Mumsbulle redogjorde för några månaders bruk via sjukvården

Citat:
Ursprungligen postat av Becksson

Men ingenstans står det något om att någon läkare överförskrivit, var hittar man den informationen?

Att köpa på nätet är väl inte samma sak som att en läkare skriver ut, eller?
2021-10-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tydligen inte tillräckligt i alla fall.

Och hon skrev väl ut sig för tidigt efter rekomendation/tjat från E som inte kunde vara ensam (vilket även några andra som kände E har bekräftat, alltså att E hade stora svårigheter med att vara ensam)!

Sedan så "vilar" man sig väl inte på psyk, man är rätt SJUK om man läggs in!

Men det är just det, i alla fall jag ifrågasätter. Om hon verkligen var så dålig.
Läggs man in på sluten avdelning pga suicid risk, så kommer du inte ut på permission så snabbt.
Och hon mådde toppen den dagen hon blev utskriven.
2021-10-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Men ingenstans står det något om att någon läkare överförskrivit, var hittar man den informationen?

Att köpa på nätet är väl inte samma sak som att en läkare skriver ut, eller?

Jag har inte påstått att någon läkare överförskrivit åt henne.
2021-10-13, 19:41
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
En snabb googling ger att det i alla fall förekommit av en läkare verksam inom landstiget i Gävleborg
Jag kan nog få fram ett antal exempel till, om du vill

Länk:
https://www.dalademokraten.se/artikel/olika-lakare-i-halsingland-skrev-ut-till-barn-kanda-missbrukare-och-person-i-fangelse
Jag har aldrig sagt att det inte händer, bara att jag tror att det inte är så vanligt inom den vården, fler ögon på dom 😊
2021-10-13, 19:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Mumsbulle redogjorde för några månaders bruk via sjukvården

Det som står i fup är att L redogör för vilka mediciner hon haft, vilka som fungerat och vilka som inte fungerat till en läkare på psykiatrin. Och att hon någon gång köpt lite (i desperation) på svarta marknaden!

Citat:

Nej, jag läste "svarta marknaden", ingenting om nätet!
2021-10-13, 20:05
Medlem
Citat:
Jag pratar om ALLA narkotikaklassade läkemedel.
Nämnde bara opiater som ett exempel.

Vid normal förskrivning och bruk av narkotikaklassad medicin gäller väl inget särskilt?
2021-10-13, 20:07
Medlem
Citat:
Men det är ju det jag har sagt hela tiden.

"Och jag känner ett antal sådana. De fungerar i sin roll som chef, men vet du hur de fungerar hemma?
Har du mött de skräckslagna familjerna som lever som fångar?
Brutna och misshandlade. Inte alltid fysiskt, men psykiskt, vilket är värre misshandel än det fysiska."

Som svar på.. Inget påstående mer än att den som skrev det påstod sej ha träffat på psykopater som chefer.
Det är fortfarande DU som lägger den diagnosen på MGM. Den som skrev inlägget du svarade på har inte ens nämnt något om hem och jobb. Hen skrev att "äkta" pskopati inte är en precursor till mord. DU driver en linje. Varför drar du in andra i din hemsnickrade diagnos? Varför extrapolerar du?
Vad spelar det för roll? Alla fattar att hon fintade dej. Tråkigt läge. Gjorde säkert ont 2015. Men det hänger ändå inte ihop med mordet. Vad spelar dina påhitt och utspel för roll?
"Jag är en helt vanlig person utan juridisk utbildning men stor kunskap och kännedom om psykiatri, vården och människor i allmänhet."
Du visar noll kunskap i det du påstår. Det är DÄRFÖR du blir ifrågasatt.
Du påstår att ritalin och stilnocht är eftersökt av "knarkare". Den typen av påståenden gör att trovärdigheten närmar sej noll. Mänskligt beteende är, som du med "stor kunskap om psykiatri" säkert vet, att om någon visar sej ej trovärdig inom ett område att dom inte är det överlag.
2021-10-13, 20:11
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Hur är det relevant för tråden och ärendet att läkare skrivit ut för mycket läkemedel och lättvindigt? Det finns ingenting(noll) som pekar på det i MGM:s fall.
Hon har medicinerats för ADHD, ångest och sömnproblem med helt vanliga mediciner. Att man byter ut, slutar ta eller själv labbar med doseringen är ytterst vanligt. Jag har inte mött någon med diagnos som inte gjort det.
Det verkar även väldigt svårt att skilja på medicinering, bruk och missbruk för många. Att ta en mycket mild insomningstablett för att somna till natten är givetvis inte detsamma som att knapra tung benzo i vaket tillstånd dagarna igenom.
Det enda kända missbruket är alkohol. Precis som med BO. Som hon självmant sökt hjälp för. Precis som hon på egen hand sökt sig till psykiatrin.
Halleluja 🙏 Exakt min erfarenhet av dessa patienter.
2021-10-13, 20:11
Medlem
Citat:
Men det är just det, i alla fall jag ifrågasätter. Om hon verkligen var så dålig.
Läggs man in på sluten avdelning pga suicid risk, så kommer du inte ut på permission så snabbt.

Vad snackar du om? Du vet noll om "sluten" vård. Sluta spekulera om du inte är insatt.
2021-10-13, 20:12
Medlem
Citat:

Ja det är just en sådan sak som jag tycker är en jättemiss av vården. För nog verkar hon ha mått dåligt.
Men precis som i många fall i övriga vården, så får du ett piller och så ber dom en återkomma om det blir värre. Dessvärre ser man detta mer och mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in