2021-10-05, 15:22
Medlem
Tyvärr så känner jag till socialens arbetsmetoder, manipulativa och konstruktiva för egen del. Alt 1 Soc pumpar barnet tills de får de svar de vill ha. Alt 2 barnet vill inte berätta. Båda alternativen används beroende på vilket alternativ som gagnar socialens motiv. Umeå räknas bland de värre i det fallet av manipulationer och konstruktioner i lvu ärenden.
Flickan bör ha reagerat med att bli utåtagerande eller med att bli innesluten. Hur kom det fram? Vem berättade?
Citera
2021-10-05, 17:25
Medlem
Terpentinos avatar
Lycksele tingsrätt B457-21
huvudförhandling fredagen den 15 oktober 2021
Åklagarkammaren i Umeå ./. B*o H*illström
angående grov våldtäkt mot barn m.m
Dag 1 av 6
Citera
2021-10-07, 20:15
Medlem
Visst lider jag med BO, men det är en himla soppa MGM ställt till med. Inte minst för sig själv också! Föreningsliv, vänner på orten (och annorstädes), släktingar, andra ungdomar....!!! 😢😢😢

Det blir en sådan misär för så många!! Men jag anser ändå att människovärdet måste bestå, oavsett.
Citera
2021-10-09, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Visst lider jag med BO, men det är en himla soppa MGM ställt till med. Inte minst för sig själv också! Föreningsliv, vänner på orten (och annorstädes), släktingar, andra ungdomar....!!! 😢😢😢

Det blir en sådan misär för så många!! Men jag anser ändå att människovärdet måste bestå, oavsett.

Förlåt men vilket skumt inlägg? Hur vet du om att det blivit sån soppa? Och vems människovärde? Med tanke på antal vänner han fortfarande ser ut att ha på fb undrar man ju om det ens blivit nog så känt som man önskar.
Citera
2021-10-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakylittleme
Förlåt men vilket skumt inlägg? Hur vet du om att det blivit sån soppa? Och vems människovärde? Med tanke på antal vänner han fortfarande ser ut att ha på fb undrar man ju om det ens blivit nog så känt som man önskar.

Ja, din ursäkt är accepterad! Visst får man ställa frågor och ha funderingar! Självklart!!

Det är jättehemskt han gjort mot henne.. Hon har fått suga och blivit utnyttjad, jag vet inte hur många gånger!! Å andra sidan, det är inget jag behöver veta heller. Det är väl självklart att han utifrån åtalet ställt till med en rejäl soppa!? Gubben var kåt och gjorde det helt olovliga! Det finns många foton på hans facebook med tre tjejer på. Ena flickan är ”färgad”. Kanske någon av dem!?

Enligt svensk lagstiftning ska man dömas och sedan är brottet försonat. Ogillar dubbel bestraffning.. Man får svälja sina missöden, inse och gå vidare.
Citera
2021-10-12, 19:57
Medlem
Citat:

Att han har "samma värde" som innan han begick åratal av övergrepp? Har människor ens ett "värde" ifrån början, låter som en luddig konstruktion?

I mina ögon så definieras vi absolut till det sämre om vi begår sådana här handlingar och vill du kalla det för att hans människovärde minskar och nästan utraderas, så tycker jag absolut det. En person som ömt vårdar sina familjehemsbarn är bättre människor än Bosse Hillström är, det behöver man inte hymla om genom luddiga utsvävningar om "människovärdet som måste finnas kvar". Det måste det inte alls.

Karln är farlig för tjejer i sin omgivning och bör låsas in för att skydda dem och som straff för att han förstört någons självbild och tillit. Han ska inte ses som värdefull och behandlas med några silkeshandskar, utan med stor skepsis och försiktighet.

Att han offrat fru och son för att få begå övergrepp är obegripligt, men det är inte synd om just Bosse. Han gjorde ett val och valet gjorde han INTE för att han såg offret som en värdefull individ, utan som en sak man kan använda för att tillfredsställa sig
Senast redigerad av Florman 2021-10-12 kl. 20:18.
Citera
2021-10-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att han har "samma värde" som innan han begick åratal av övergrepp? Har människor ens ett "värde" ifrån början, låter som en luddig konstruktion?

I mina ögon så definieras vi absolut till det sämre om vi begår sådana här handlingar och vill du kalla det för att hans människovärde minskar och nästan utraderas, så tycker jag absolut det. En person som ömt vårdar sina familjehemsbarn är bättre människor än Bosse Hillström är, det behöver man inte hymla om genom luddiga utsvävningar om "människovärdet som måste finnas kvar". Det måste det inte alls.

Karln är farlig för tjejer i sin omgivning och bör låsas in för att skydda dem och som straff för att han förstört någons självbild och tillit. Han ska inte ses som värdefull och behandlas med några silkeshandskar, utan med stor skepsis och försiktighet.

Att han offrat fru och son för att få begå övergrepp är obegripligt, men det är inte synd om just Bosse. Han gjorde ett val och valet gjorde han INTE för att han såg offret som en värdefull individ, utan som en sak man kan använda för att tillfredsställa sig
Här håller jag helt med dig. Det finns människor som dras/tänder på barn. Många av dom är plågsamt metvetna om sin pederastböjelse/pedofeli och väljer aktivt att inte agera utefter dessa böjelser. Dessa vägrar att ge efter för sin sjuka böjelse. De vet att det är sjukt och vidrigt. All heder till dessa!

De som faktiskt tillåter sig att agera och därmed, fullt medvetet, förstör en människas, ett barns, framtida psyke gång på gång på gång, hen har fan ta mig inte samma människovärde som en människa som värnar om barnens friska oskyldiga barndom och låter dom växa upp i en trygg värdefull miljö. De är lägre än kackerlackr, silverfiskar och vägglöss.
Tack för mig.
Citera
2021-10-13, 08:16
Bannlyst
Citat:

AMEN !!

Och jag ställer mig bakom vartenda ord som du skriver.
Mycket bra!!
Citera
2021-10-13, 08:26
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Jo, så är det ju också. Men det är inte alls lätt när flickan/tjejen inte vill prata, inte vill säga något om vad som händer hemma, etc.....

OT. Men jösses va många gånger hon fick suga!!!
Eh, va?
Citat:

Också ett jävligt knepigt inlägg. Vem bryr sig?

Nej, han har inte något som helst människovärde.
Citat:
Ja, din ursäkt är accepterad! Visst får man ställa frågor och ha funderingar! Självklart!!

Det är jättehemskt han gjort mot henne.. Hon har fått suga och blivit utnyttjad, jag vet inte hur många gånger!! Å andra sidan, det är inget jag behöver veta heller. Det är väl självklart att han utifrån åtalet ställt till med en rejäl soppa!? Gubben var kåt och gjorde det helt olovliga! Det finns många foton på hans facebook med tre tjejer på. Ena flickan är ”färgad”. Kanske någon av dem!?

Enligt svensk lagstiftning ska man dömas och sedan är brottet försonat. Ogillar dubbel bestraffning.. Man får svälja sina missöden, inse och gå vidare.
Han förtjänar att bli inlåst och isolerad från omvärlden för att fler offer ska slippa råka ut för honom eller så bör han bli ihjälslagen.

Håller du inte med om det?
Senast redigerad av BoxInBag 2021-10-13 kl. 08:28.
Citera
2021-10-13, 19:21
Medlem
Hur kom det till slut fram?
Ingår han i en pedofilring?
Visste hans kollegor på HVB hemmet något, anade något?
Det är ingen än som skrivit, "världens bästa pappa och kollega som vi inte kunde ana var ett monster"
Det är tunnsått med kommentarer och vem vet Bo kanske var Åseles egna hallick? Så nu tittar alla Åselebor ner i backen och hoppas ingen skall lägga märke till dem
Citera
2021-10-14, 20:26
Medlem
Tack för inläggen! Skönt att ni håller med mig i mina resonemang! Brotten är hemska men som ni säger, så måste man skilja på person och gärningar. Jag är inte helt övertygad om att enbart fängelse är bästa sättet att bli rehabiliterad från sjuka tankar och gärningar, utan även en gedigen rehabilitering!! Det viktiga med fångvården är att återskapa det som gått förlorat. Skuld, skam, ånger, mm. måste bearbetas.

Citat:
Att han har...

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här håller jag helt med...

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
AMEN !!

Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Han förtjänar att bli inlåst och isolerad från omvärlden...
Håller du inte med om det?

Jo, han har begått ett brott och det har fängelse som påföljd. Helt riktigt resonerat!

Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
Hur kom det till slut fram?
Ingår han i en pedofilring?
Visste hans kollegor på HVB hemmet något, anade något?
Det är ingen än som skrivit, "världens bästa pappa och kollega som vi inte kunde ana var ett monster"
Det är tunnsått med kommentarer och vem vet Bo kanske var Åseles egna hallick? Så nu tittar alla Åselebor ner i backen och hoppas ingen skall lägga märke till dem

Vanligt byskvaller och som drogade på Flashback yttrar, typ..
Citera
2021-10-15, 18:28
Medlem
så har rättegångens första dag varit. lite länkar från svt sen imorse.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/familjehemspappa-fran-vasterbottens-inland-atalas-for-hundratals-valdtakter

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/umea-kommun-placerade-ett-barn-hos-familjehemspappan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in