Citat:
Ursprungligen postat av
Skivadbanan
Visst lider jag med BO, men det är en himla soppa MGM ställt till med. Inte minst för sig själv också! Föreningsliv, vänner på orten (och annorstädes), släktingar, andra ungdomar....!!! 😢😢😢
Det blir en sådan misär för så många!! Men jag anser ändå att människovärdet måste bestå, oavsett.
Att han har "samma värde" som innan han begick åratal av övergrepp? Har människor ens ett "värde" ifrån början, låter som en luddig konstruktion?
I mina ögon så definieras vi absolut till det sämre om vi begår sådana här handlingar och vill du kalla det för att hans människovärde minskar och nästan utraderas, så tycker jag absolut det. En person som ömt vårdar sina familjehemsbarn är bättre människor än Bosse Hillström är, det behöver man inte hymla om genom luddiga utsvävningar om "människovärdet som måste finnas kvar". Det måste det inte alls.
Karln är farlig för tjejer i sin omgivning och bör låsas in för att skydda dem och som straff för att han förstört någons självbild och tillit. Han ska inte ses som värdefull och behandlas med några silkeshandskar, utan med stor skepsis och försiktighet.
Att han offrat fru och son för att få begå övergrepp är obegripligt, men det är inte synd om just Bosse. Han gjorde ett val och valet gjorde han INTE för att han såg offret som en värdefull individ, utan som en sak man kan använda för att tillfredsställa sig