Citat:
Citat:
Jag tycker inte att några undersköterskor med intresse i antidrogorganisationer ska uttala sig överhuvudtaget, och jag tycker inte heller att ni ska eller ska få jobba inom psykvård/missbruksvård. Ni gör en jävla massa skada, strör säkert ett kilo salt i öppna sår!!!
Hade jag varit L hade jag fruktat för mitt liv, och jag hoppas verkligen att L genom sin advokat begär ut logglistorna för sina psyk/socjournaler enligt Dataskyddslagen!!
Citat:
Hon har uppenbarligen en klar o tydlig missbruksproblematik och vad ni nu vill kalla det så tar jag hellre en påtänd heroinist alla dagar i veckan än en blandmissbrukande psyksjuk alkohol/benzo/tjacktorsk alla dagar i veckan. Vet man hur dessa preparat fungerar så förstår man varför vare sig man har man har recept eller ej. Heroinisten blir mest ett problem för omgivningen när abstinensen slår till medan den andra är farlig hela tiden. Synd att kärringen inte sköt sig själv istället.
Eftersom tillgången till heroin inte är konstant, samt att effekten avtar efter tid (krävs större och större dos) så är heroinberoende oftast de som är/blir blandmissbrukare!