2021-10-13, 12:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
I Stockholm är det regelbundna årskontroller, inklusive övervakat urinprov, vid adhd/add mottagningar
Du verkar inte så påläst trots allt. Gällande LARO, så är det inte så vidare hjälpsamt, inte enligt de studier jag gått igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag tror vissa läkare visst skriver ut narkotika i parti och minut och klarar sig ganska, länge innan dom blir upptäckta

Jag tycker inte att några undersköterskor med intresse i antidrogorganisationer ska uttala sig överhuvudtaget, och jag tycker inte heller att ni ska eller ska få jobba inom psykvård/missbruksvård. Ni gör en jävla massa skada, strör säkert ett kilo salt i öppna sår!!!

Hade jag varit L hade jag fruktat för mitt liv, och jag hoppas verkligen att L genom sin advokat begär ut logglistorna för sina psyk/socjournaler enligt Dataskyddslagen!!

Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Hon har uppenbarligen en klar o tydlig missbruksproblematik och vad ni nu vill kalla det så tar jag hellre en påtänd heroinist alla dagar i veckan än en blandmissbrukande psyksjuk alkohol/benzo/tjacktorsk alla dagar i veckan. Vet man hur dessa preparat fungerar så förstår man varför vare sig man har man har recept eller ej. Heroinisten blir mest ett problem för omgivningen när abstinensen slår till medan den andra är farlig hela tiden. Synd att kärringen inte sköt sig själv istället.

Eftersom tillgången till heroin inte är konstant, samt att effekten avtar efter tid (krävs större och större dos) så är heroinberoende oftast de som är/blir blandmissbrukare!
2021-10-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, jävlar. Jag kopierar in det

Det ända jag hittar är att hon en period köper sin medicin svart, men (tyvärr) är det inget ovanligt att folk tvingas göra det. Det vet jag har hänt även den ”normalaste” Svensson.
Sen handlar det om preparat hon får utskrivet, och det är ju inga mängder det handlar om?

Märkligt synsätt. Kanske "jazztobak" inte är så farligt heller, inkörsporten för många, inte alla, men många.
de försöker normalisera sitt eget betende tar piller å skriver om likasinnade

skoja
Senast redigerad av 80y 2021-10-13 kl. 13:00.
2021-10-13, 12:56
Medlem
WWHs avatar
Mumsbulle & Becksson
Var i FUPen klargörs det att L knarkar/missbrukar läkemedel ?
Däremot är det i FUPen klarlagt att E hade grava alkoholproblem.
2021-10-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tycker inte att några undersköterskor med intresse i antidrogorganisationer ska uttala sig överhuvudtaget, och jag tycker inte heller att ni ska eller ska få jobba inom psykvård/missbruksvård. Ni gör en jävla massa skada, strör säkert ett kilo salt i öppna sår!!!

Hade jag varit L hade jag fruktat för mitt liv, och jag hoppas verkligen att L genom sin advokat begär ut logglistorna för sina psyk/socjournaler enligt Dataskyddslagen!!

Eftersom tillgången till heroin inte är konstant, samt att effekten avtar efter tid (krävs större och större dos) så är heroinberoende oftast de som är/blir blandmissbrukare!
Vad grundar du dina påståenden på?
2021-10-13, 12:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Mumsbulle & Becksson
Var i FUPen klargörs det att L knarkar/missbrukar läkemedel ?
Däremot är det i FUPen klarlagt att E hade grava alkoholproblen.

Samma fråga jag ställde, verkar vara omöjligt att få något svar på..

Edit;
Det ända jag hittar angående L är att hon lagt in sig på torken pga alkoholen.
2021-10-13, 12:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad grundar du dina påståenden på?

Viket påstående?

Logglistor enligt Dataskyddslagen, eller?
2021-10-13, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
En snabb googling ger att det i alla fall förekommit av en läkare verksam inom landstiget i Gävleborg
Jag kan nog få fram ett antal exempel till, om du vill

Länk:
https://www.dalademokraten.se/artikel/olika-lakare-i-halsingland-skrev-ut-till-barn-kanda-missbrukare-och-person-i-fangelse
Gör gärna det, det verkar vara lite svårt för somliga stötar att tro att det inom deras arbetsplats kan förekomma någonting liknande
2021-10-13, 13:11
Medlem
knarksnack utjatat

vad vet man mer om exmän ? gift fyra gånger stämmer de ?
2021-10-13, 13:35
Medlem
BMC64s avatar
Ok då appropå landstingsläkare som skrivit ut knark, länken överst gillar jag extra mycket

Länkar:

https://www.expressen.se/nyheter/lakaren-haktas--skrev-ut-knark-och-doping/

https://www.dagenskalmar.nu/nyheter/e/105456/lakare-blev-av-med-legitimation-bytte-nakenbilder-mot-knark/?desktop=true

https://www.nsk.se/2020/07/22/lakare-skrev-ut-narkotika-at-sig-sjalv/

https://magazin24.se/vastmanland/lakare-havdar-att-han-skrev-ut-narkotika-under-hot-kan-mista-forskrivningsratt/
2021-10-13, 13:44
Medlem
Nu börjar den här tråden spåra ur rejält. De svar som många tror sig finna och få svar på kommer aldrig komma fram.

FUP är välgjord och innehåller allt väsäntligt för att kunna gå till åtal.

Vad som hände för 2, 5, 12 eller 15 år sedan är helt ointressant.
Det som är intressant är vad som hände den där fina sommarkvällen i Bålsta, juni 2020.
Utredarna har säkert en bra bild av händelseförloppet och vad som förorsakade händelsen.

I FUP finns det många vittnesmål från både grannar och GM samt information om en mobilfilm.
Sammantaget är vittnesmålen bra, ger en samstämmig bild av händelsen.
Förhör med GM ger lite information om relationen mellan GM och BO.

Inget i FUP fastslår att GM är narkoman. Däremot finns det information om ett medicin intag utifrån en sjukdomsbild.
Det är fastslaget att både GM och BO har höga halter alkohol i kroppen vid händelsen.
Det finns vittnesmål att det varit "tjafsigt" tidigare i fastigheten.

Nu är det upp till åklagare att lägga fram en stämmningsansökan och försvaret att svara på stämmningen samt tingsrätten att ta ställning i skuldfrågan och fatta beslut om påföljd.
2021-10-13, 14:29
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
OT

Inte alls OT jag refererar till inlägg 2300, 2301 & 2302.
Dessutom vore det hedervärt om du ville förklara vad du menar med felskjutning. jag ställde frågan, samma dag FUP kom upp, men du svarade mej aldrig. Jag frågar inte för att jag vill trakassera eller vara dryg. Men vad är en felskjutning enligt dej. Den vedertagna betydelsen är när man skadeskjuter ett djur. Därav är jag är jag nyfiken på vad du menar, så jag ställer frågan igen.
Tänkte L bara skadskjuta E, eller menar du att det var ett vådaskott ?
Tacksam för svar
2021-10-13, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har läst genom FUP:en nu och jag förstår ff inte var det framkommer att hon ”knarkar”..?
Hon fick medicin för första gången 2015 (fup sida 311), 2018 slutar hon med dessa och blir dålig, dvs hon slutar med dom frivilligt ”sen så slutade jag äta mediciner abrupt” eftersom hennes dåvarande pojkvän inte ville att hon skulle äta dessa.
Hon känner själv att hon inte fungerar utan medicin och köper det då svart, hon slutar även med dessa och lägger in sig på torken (för alkoholproblem).
Därefter sätts hon på medicin igen, men läkaren tvingar på henne en annan sort som inte fungerar (som hon inte heller vill ha) och hon blir inlagd på psyk igen och får dessutom en ursäkt av läkaren för detta.

Hon säger också ang sin adhd-medicin att hon slarvar med den, dvs inte tar den regelbundet (fup sida 234).

Jag undrar fortfarande det jag undrade innan, ni som säger att hon knarkar, vad är det hon knarkar?

Att få Imovane utskrivet eller för den delen Attentin är inget speciellt konstigt?
Jag har betydligt starkare grejer än det utskrivet.

Tillägger att jag försvarar inte människan på något som helst vis, men eftersom hon beskrivs som ett ”knarkande monster” här i tråden så undrar jag givetvis vart i fup:en jag kan hitta just där det står att hon skulle knarka?
Och vad är det hon ”knarkar”?

Som jag skrev tidigare så övervakas/kollas hon även för abstinens/utsättningssymptom när hon kommer till psyket med polisen direkt efter brottet, men hon påvisar inget av detta heller.

Det ända jag hittar är att hon en period köper sin medicin svart, men (tyvärr) är det inget ovanligt att folk tvingas göra det. Det vet jag har hänt även den ”normalaste” Svensson.
Sen handlar det om preparat hon får utskrivet, och det är ju inga mängder det handlar om?

Kan det vara att folk som ropar ”knark” är personer som anser att Oxascand skulle vara nån typ av dödsknark?
Eller folk som aldrig själv varit i behov av hjälp med medicinering från sjukvården?

Jag hänger verkligen inte med, kan någon förklara exakt vad det är hon skulle missbruka (förutom alkohol som hon då legat inne på avgiftning för).

Ja jag kan heller inte se att hon har knarkat som vissa påstår. Däremot anser jag att vården har misskött sig ordentligt i det här fallet. Jag tycker också det är märkligt att E tog bort hennes piller. Vad tror man ska hända då egentligen? Det kan man väl förstå att problem kan uppstå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in