2021-10-13, 11:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Ok. Du gjorde det inte.

Ja eftersom det inte är bevisat än så kan ju Nobelpriset i fysik gå till den som slutgiltligen bevisar det.

Det är svårt att skriva med dig för du lägger dig i underläge och vill att jag ska förklara allt för dig.

Va lite produktiv och kom med lite uppslag...
Det finns absolut ingenting som har falsifierat jordens sfäriska form.
Citera
2021-10-13, 12:00
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hahah, du är ju verkligen en person som har kompetens att bedöma detta, som tror att något en 'skapareä sagt är sant, och som tror jorden är platt för du kan bygga ett platt golv.

Du har verkligen inte förstått vad jag menar.
Skapare?
Det finns en lodrät och vågrät regel och densitet förklarar allt. Gravitation finns inte.

Men börjar inse hur svårt ni har för annorlunda tagningar på fenomen.

Gravitation löser allt. Ett äpple huvudet. Hehe..

Trodde jag skulle lära mig nåt här ändå. Är väl Jonas som fått mig tänka lite.
Men nu lämnar jag er så ni kan prata med er själv om en rund jord i en plattjordtråd..
Citera
2021-10-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ja, jag är mycket väl insatt i perspektiv. Vad har det med resten av ditt inlägg att göra? Perspektiv skulle i fallet platt jord med nära sol, göra att solen blev mindre och mindre. Den skulle aldrig skymmas av något, och vara fullt möjlig att 'zooma in' med en sån plattjords-Nikon. Har du en sån, PrivatPiratPrimat? Har du gjort några experiment med zoom?

Ja det har jag.
Citera
2021-10-13, 12:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Men nu lämnar jag er så ni kan prata med er själv om en rund jord i en plattjordtråd..
Du ger alltså upp? Utan att du lyckats övertyga en enda.

Men du, hej då. *vinkar*
Citera
2021-10-13, 12:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[...]
Det finns en lodrät och vågrät regel och densitet förklarar allt. Gravitation finns inte.

Men börjar inse hur svårt ni har för annorlunda tagningar på fenomen.

[…]

Varför flyter vatten runt som en boll i viktlöshet? Densiteten är ju densamma som på jorden.

Varför ignorerar du mitt längre inlägg til dig förut. Det där om en 'smiley i taket' till exempel. Insåg du att du inte riktigt fattar? Har du bara låtsats förstå?
Citera
2021-10-13, 12:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja jag tror att Newtons rörelselagar är fel.
Jag tror det behövs ett finstämt system som reagerar med varandra och ett medium som håller i taktpinnen. Kalla det luft och vatten..

Nej jag anser inte det behövs en kraft mer än än att tyngder faller genom luften. Och lättare saker lyfter..

Häng en heliumballong i en fjäder å se om den tänjs ut..
Vi andra tror också att det finns ett finstämt system som reagerar med varandra. Fysikens lagar brukar vi kalla dom för.

Citat:
Newton var en tjackpundare.
Du behöver bli bättre på att använda dina ord. Ingenting Newton gjorde går att liknas vid tjackpunderi eftersom det var si så där 300 innan amfetamin uppfanns. Om du menar att han var ett dumt pucko som inte fattar vad han håller på med så får du säga det.
Citera
2021-10-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du ger alltså upp? Utan att du lyckats övertyga en enda.

Men du, hej då. *vinkar*

Citat:
Varför flyter vatten runt som en boll i viktlöshet? Densiteten är ju densamma som på jorden.

Varför ignorerar du mitt längre inlägg til dig förut. Det där om en 'smiley i taket' till exempel. Insåg du att du inte riktigt fattar? Har du bara låtsats förstå?

Ger upp, tja. Den här tråden består ju av att ni rabblar grundskolans jymdfysik och jag försöker prata om en annan kosmologi med andra förklaringar på fenomen.
Men kommer det in en intelligentare människa med intressanta fubderingar kan jag återvända.

Har sagt det jag ville säga för månader sen och nu är jag inte så sugen på att få samma svar från folk som inte begriper att vi inte pluggar till det stora helo-provet..

Ja du constant hade inge flow eller intressanta tankar och Clay är bara nöjd över sina högre studier så, har inte så mycket att lära verkar det som.
Citera
2021-10-13, 12:13
Medlem
constants avatar
Citat:
Ger upp, tja. Den här tråden består ju av att ni rabblar grundskolans jymdfysik och jag försöker prata om en annan kosmologi med andra förklaringar på fenomen.
Men kommer det in en intelligentare människa med intressanta fubderingar kan jag återvända.

Har sagt det jag ville säga för månader sen och nu är jag inte så sugen på att få samma svar från folk som inte begriper att vi inte pluggar till det stora helo-provet..

Ja du constant hade inge flow eller intressanta tankar och Clay är bara nöjd över sina högre studier så, har inte så mycket att lära verkar det som.
Så illa du stavar och skriver. Lika illa som du tänker.

Hur som, du har ännu inte lyckats att falsifiera något om jordens sfäriska form.
Citera
2021-10-13, 12:15
Medlem
Citat:
Så illa du stavar och skriver. Lika illa som du tänker.

Hur som, du har ännu inte lyckats att falsifiera något om jordens sfäriska form.

Hehe. Där fick du till det.
Citera
2021-10-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vi andra tror också att det finns ett finstämt system som reagerar med varandra. Fysikens lagar brukar vi kalla dom för.

Du behöver bli bättre på att använda dina ord. Ingenting Newton gjorde går att liknas vid tjackpunderi eftersom det var si så där 300 innan amfetamin uppfanns. Om du menar att han var ett dumt pucko som inte fattar vad han håller på med så får du säga det.

Precis, fysikens lagar.
Att nån fick ett äpple i huvudet pga fysikens lagar skapar inte gravitation.

Hehe. Jag var inte så seriös med tjackpunderiet.
Ett enkelspårigt pucko skulle jag säga..
Citera
2021-10-13, 12:18
Medlem
constants avatar
Citat:
Hehe. Jag var inte så seriös med tjackpunderiet.
Har du varit seriös med något?
Citera
2021-10-13, 12:20
Medlem
Citat:
Har du varit seriös med något?

Jag har föreslagit många saker som skulle kunna bevisa eller motbevisa jordens form.
Force the line t,ex.

Sen att ni inte läser innan ni börjar predika om era tankar är inte mitt fel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in