Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Annars kan jag gå tillbaks till skolan och sitta lydigt och låtsas att jag lär mig nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
[…]
Sen att dom varit på månen i en silvertejpad plåtburk och tagit sig igenom det livsfarliga van-Allen bältet måste ju även väcka frågor hos dig.
Ohederlig taktik. Källa på att konstruktionen är en silvertejpad plåtburk? Visa ritningar som styrker detta infantila påstående.
Källa på att van Allen-bältet är livsfarligt? Är det någon som har sagt det till dig, och du har bara svalt det? Har du gjort '
experiment'?
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Annars kan jag gå tillbaks till skolan och sitta lydigt och låtsas att jag lär mig nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Jordens skugga på månen är inte jordens skugga på månen då solen varit uppe samtidigt, bredvid och lite under månen men skuggan sägs komma från bakom jorden.. Försöker inte vara omöjlig men det har bevittnas många gånger.
Är det så omöjligt att det tänkts fel om det. Utan några illvilliga motiv bakom.
Det är ju ändå lite för stort för en mänsklig hjärna att greppa allt och gissa rätt.
Men som sagt med solen uppe på himlen bredvid månen är detta omöjligt.
Nej det är inte speciellt stort eller komplicerat. Precis som tidigare påpekats verkar du tro att det är månens faser vi pratar om. Då kan det inte vara lätt, men du satt väl i skolan och låtsades förstå, som du säger. Vid månförmörkelse ligger solen, jorden och månen i linje, och jordens skugga faller på månen.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Om du ritar en smiley gubbe i taket och går runt i rummet och kollar på den kommer du se den på olika sätt..
Jag vill ha fysiska experiment och tankeexperiment. Inte bilder eller sånt..
Fan kan ju inte va plattjordare, nåt dräpande måste du ju ha på lager .
Jaså du. En smiley... Grejen är ju att stjärnhimlen ser ut att
rotera åt olika håll. Gör om din smiley till en takfläkt och gå runt i rummet tills du hittar en plats där fläktbladen roterar åt motsatt håll. Där har du ett experiment. Lycka till.
Men ser ju även månen 'vriden' åt olika håll beroende på hur långt norr- eller söderut på jorden vi befinner oss. Återigen, byt ut smileyn mot en boll du hänger i taket. Gå till andra sidan rummer och se om du ser bollen uppochned nu.
ett av dina stora problem är att du inte fattar argumenten för sidan du kritiserar. 'En smiley'... lol.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Japp. Ungefär som med gravitation..
Är din förklaring att månens dragningskraft ligger bakom det?
Ja? Vad sa du, jupiter? '
Platter i rörelse', Tjenare. Du säger ju bara ord. Hur är det tänkt att fungera? När plattor rör sig i jordskorpan lär du märka det mer än som tidvatten.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Ok. Det är sånt jag vill se göras. NASA har väl budget till det så är det slutdiskuterat.
Men har fortfarande svårt att tro en väldigt lång rätskiva börjar rak men är sne i slutet..
Ja gravitation säger ni.
Men nej, tror inte det är så lätt.
Laser funkar likadant då? Jävla dålig laser som böjer sig. Kan ju börja rulla saker i det väldigt avlånga rummet.
Nasa har ingen anledning att bevisa jordens form för någon. De som tror jorden är platt är en sorglig skara människor som satt i skolan och 'låtsades förstå'. I den verkliga världen finns ingen som tvivlar på jordens form. det är en ickefråga. Jag engagerar mig bara här för mitt höga nöjes skull.
Och återigen, du fattar uppenbarligen inte din motståndares argument. Jordens krökning är inte något som '
börjar rak men är sne i slutet'. Kurvaturen är konstant.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Nej det tror jag inte.
Men återigen där. Skuggan kommer snett uppifrån och solen är snett under. Observerat otaliga gånger vid halvmåne. Det stämmer inte om inte det reflekteras från nåt, da firmament kanske..
Han skrev att jorden var ivägen så det blev skugga.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
För att skaparen själv sa att det är omöjligt att inte ge det en mänsklig påverkan
[…]
Firmament minsann, där kom den. Igår pratade du om design. Och sen kom vad '
skaparen' ska ha sagt.
Finns där en kristen fundamentalistisk bias månne? Var exakt har 'skaparen' sagt något, och vem är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Och varför är månens sken kallt och solens varm?
[…]
Om och om igen ska detta tas upp. Men, du efterfrågar ju ständigt experiment du vill göra. Har du själv utfört detta och kommit fram till det resultatet, eller har du bara blint litat på nån du sett på typ Youtube?
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Och din förklaring är att vi dras snett neråt hela tiden. När vågrät och lodrät balans finns.
Sluta tyck du är smart för du kan komplicera saker. Eller upprepa komplicerade saker.
Själv bygger du din verklighetsuppfattning på något 'skaparen' ska ha sagt och att du kan bygga raka väggar och golv. Snacka om storhetsvansinne.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat