• 1
  • 2
2021-10-04, 23:34
Medlem
Hej,

Jag står i valet och kvalet på huruvida jag ska köra en första kur. Jag är man, mellan 30-35 år, 190cm, 90kg, ca 14%bf. Jag har tränat sedan tidiga 20 års åldern, dock mer seriöst de senaste 5 åren. Jag har problem med att ådra mig små skador lite för ofta. Inget allvarligt, men saker som håller mig borta från att träna som jag vill. På slutet har jag varit tvungen att minska träningsvolymen och det är inte motiverande. (Missförstå mig inte, jag har svårt att se mig själv inte träna mycket) Det känns helt enkelt som att kroppen inte återhämtar sig som den gjorde förr och det känns ofta som jag ligger på gränsen till skador.

Jag har aldrig tidigare funderat på att kura, men känner att det är dags att överväga det. Jag har läst guider här men känner ändå att jag vill fråga om andras erfarenheter. Jag är helt enkelt ute efter något som snabbar på återhämtningen, med så lite biverkningar som möjligt. Ger det även viss anabol effekt så är ju det ett plus, men det är inte den främsta anledningen. Är t ex inte jättesugen på aas och testoinjektioner.

Hur är det med HGH t ex? Kan det i en lägre dos hjälpa till med mina bekymmer? Har det bieffekter som jag förbisett? Går det ens att få tag på utan att en läkare skriver ut?

Finns det andra saker som kan vara värt att kolla in, SARMs eller liknande?

Jag har sökt information i forumet och läst några relevanta trådar. Dock ville jag ställa frågan utefter mitt specifika fall och jag hoppas att mina frågeställningar är ok.

Tackar ödmjukast på förhand
Citera
2021-10-05, 06:19
Medlem
Yinool0401s avatar
Fördelen med HGH (när jag provade runt 1994) är att man får tokpump och inte kan träna så fruktansvärt tungt, pga att man får tokpump redan på uppvärmningen Det gör ju att du inte riskerar så mycket skador.

Sen går du hem och äter och äter och äter och sen väger du dig på morgonen och väger ca. 700 gram mer än dagen innan. Sen blir man hårdare och hårdare , HGH är daaaa shit. Verkligen. Genotropin.

Ska väl kombineras med testo eller oralt, typ ryssar. Shit vad det smällde till. När man gick av var man tokstark, så det är väl nästan då man kan riskera skador.

Sen tror jag HGH liksom är bra för hela kroppen, det här har jag inget belägg för men det känns som att HGH helar hela kroppen.
Citera
2021-10-05, 13:39
Medlem
fnyrrs avatar
Hgh har en rad positiva effekter på kroppen men det är ingen byggare av rang på egen hand. Ekonomiskt känns hgh inte värt om du inte skiter pengar så det kvittar.

Ett billigare alternativ är mk677 som gör så att din kropp själv höjer sitt gh. Duger gott åt en hemma byggare utan mål på tävling. Du går ganska omgående upp 1-2 kg vatten.

Kombinera med cardarine och kreatin är väl det enda jag kom komma, utan att påverka dina egen produktion. Båda kommer ge några fler reps, kan träna hårdare. Men ingen av dom är anabol på det viset. Hgh kommer däremot påverka återhämtningen till det bättre.

Kan lägga till liten dos ostarine utan att påverka dina egna hormoner jättemycket och få en liten anabol knuff.

Efter detta är ett preparat som kommer sänka ditt testo, även sarms. Låg dos osta kommer också göra det om du kör tillräckligt länge, men inte så dramatiskt.
Citera
2021-10-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Fördelen med HGH (när jag provade runt 1994) är att man får tokpump och inte kan träna så fruktansvärt tungt, pga att man får tokpump redan på uppvärmningen Det gör ju att du inte riskerar så mycket skador.

Sen går du hem och äter och äter och äter och sen väger du dig på morgonen och väger ca. 700 gram mer än dagen innan. Sen blir man hårdare och hårdare , HGH är daaaa shit. Verkligen. Genotropin.

Ska väl kombineras med testo eller oralt, typ ryssar. Shit vad det smällde till. När man gick av var man tokstark, så det är väl nästan då man kan riskera skador.

Sen tror jag HGH liksom är bra för hela kroppen, det här har jag inget belägg för men det känns som att HGH helar hela kroppen.

Upplevde du några negativa effekter på HGH?

Läste lite "skrämselpropaganda"(?) om att det kan skada ens egenproduktion av hormon. Det kanske spelar mindre roll när man är lite äldre samt om man tar en låg dos? Vid väldigt låga doser så kanske det inte har önskad effekt med snabbare skadeläkning och återhämtning?
Citera
2021-10-05, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Hgh har en rad positiva effekter på kroppen men det är ingen byggare av rang på egen hand. Ekonomiskt känns hgh inte värt om du inte skiter pengar så det kvittar.

Ett billigare alternativ är mk677 som gör så att din kropp själv höjer sitt gh. Duger gott åt en hemma byggare utan mål på tävling. Du går ganska omgående upp 1-2 kg vatten.

Kombinera med cardarine och kreatin är väl det enda jag kom komma, utan att påverka dina egen produktion. Båda kommer ge några fler reps, kan träna hårdare. Men ingen av dom är anabol på det viset. Hgh kommer däremot påverka återhämtningen till det bättre.

Kan lägga till liten dos ostarine utan att påverka dina egna hormoner jättemycket och få en liten anabol knuff.

Efter detta är ett preparat som kommer sänka ditt testo, även sarms. Låg dos osta kommer också göra det om du kör tillräckligt länge, men inte så dramatiskt.

MK677 låter ju intressant. Läste en studie av det och det verkar inte ha så värst mycket bieffekter, iaf inte mer än hgh. I studien hade testpersonerna gått upp i vikt något mer än de som fått placebo. Dock var det inte "lean mass" som man skulle kunna tänka sig när det kommer till hgh. Det kan ju dock ha med ålder och träning att göra såklart.

Har du erfarenheter av att det snabbar på återhämtning? Det är ju det som huvudsakligen är målet. Jag är ganska nöjd med både styrka och utseende, men det är fett ledsamt att inte kunna träna så mycket som man vill och tidigare klarade av.
Citera
2021-10-05, 20:08
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcali
MK677 låter ju intressant. Läste en studie av det och det verkar inte ha så värst mycket bieffekter, iaf inte mer än hgh. I studien hade testpersonerna gått upp i vikt något mer än de som fått placebo. Dock var det inte "lean mass" som man skulle kunna tänka sig när det kommer till hgh. Det kan ju dock ha med ålder och träning att göra såklart.

Har du erfarenheter av att det snabbar på återhämtning? Det är ju det som huvudsakligen är målet. Jag är ganska nöjd med både styrka och utseende, men det är fett ledsamt att inte kunna träna så mycket som man vill och tidigare klarade av.

Jag har inte tagit mk677 ensamt, men har bra erfarenhet av det. Vet inte din ålder men gh sjunker ju som bekant med åldern. För mig på 35+ gjorde det enorm skillnad. Sover bättre, återhämtar bättre, blev till en början hungrigare men det avtog något med tiden. Jag drabbas inte heller av sidoeffekten med höjt blodsocker. Något du bör ha lite koll åtminstone första tiden på mk. Tycker absolut du ska ta en titt på mk. Fördel att det kan och ska köras länge för effekt.

Förgående inlägg om pump är inget jag kan instämma i riktigt, men har aldrig tagit rent gh heller, då kan du nå betydligt högre (och ohälsosamma) nivåer av gh. Mk är safe på den fronten, du maxar ditt "naturliga".

Men vatten binder du på mk, jag går upp en sisådär 2kg, det skapar fyllighet och till viss del pump. Men inte som dbol, vilket är min definition av pump 😁
Senast redigerad av fnyrr 2021-10-05 kl. 20:13.
Citera
2021-10-06, 00:10
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcali
Upplevde du några negativa effekter på HGH?

Läste lite "skrämselpropaganda"(?) om att det kan skada ens egenproduktion av hormon. Det kanske spelar mindre roll när man är lite äldre samt om man tar en låg dos? Vid väldigt låga doser så kanske det inte har önskad effekt med snabbare skadeläkning och återhämtning?

Nej, inga negativa effekter alls.
Citera
2021-10-10, 19:13
Medlem
HeadOfBoos avatar
Deca + testo, men först se över hur du tränar, äter osv, för skadar du dig hela tiden är något fel.
Citera
2021-10-12, 21:57
Medlem
Citat:
Nej, inga negativa effekter alls.

Tack för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Deca + testo, men först se över hur du tränar, äter osv, för skadar du dig hela tiden är något fel.

Tack för tipsen. Är dock nybörjare angående kur så vet inte om jag vågar mig på deca+testo. Jag har varit väldigt förskonad från skador under de 10 åren jag tränat ordentligt. Det är senaste halvåret som jag känt mig skadebenägen. Jag har cuttat under några månader, så jag har ju legat på kaloriunderskott, men äter bra mat och har koll på macron osv... Har inte haft problem med skador under cut tidigare. Tror kanske snarare att åldern börjar ta ut sin rätt?
Citera
2021-10-13, 01:48
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:

Lyssna för guds skull inte på den här jävla idioten.

Jag har använt tillväxthormon i många år. Utskrivet av läkare och vet vad jag talar om.

Tillväxt har en grym egenskap kring återhämtning, och även att läka skador snabbt. Du kan träna tungt och dagen efter köra lika hårt igen. En annan fördel är förbränningen, den förmågan är gudomlig. Ovanstående skribent tramsar och har aldrig använt äkta tillväxthormon.

Det finns att köpa på svarta marknaden men förfalskningarna är idag exeptionellt välgjorda och kan vara svårt att skilja från äkta vara. Jag skulle bara använda GH som jag själv plockat ut från apoteket. Ta en titt i tråden om GH. Där finns mycket bra info.

PS: Skippa Deca, använd bara testo. Det räcker gott och väl. Det är bara acceptera att du inte är 20 år längre. Träna smart.
Citera
2021-10-13, 10:45
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

Jag har använt tillväxthormon i många år. Utskrivet av läkare och vet vad jag talar om.

Tillväxt har en grym egenskap kring återhämtning, och även att läka skador snabbt. Du kan träna tungt och dagen efter köra lika hårt igen. En annan fördel är förbränningen, den förmågan är gudomlig. Ovanstående skribent tramsar och har aldrig använt äkta tillväxthormon.

Det finns att köpa på svarta marknaden men förfalskningarna är idag exeptionellt välgjorda och kan vara svårt att skilja från äkta vara. Jag skulle bara använda GH som jag själv plockat ut från apoteket. Ta en titt i tråden om GH. Där finns mycket bra info.

PS: Skippa Deca, använd bara testo. Det räcker gott och väl. Det är bara acceptera att du inte är 20 år längre. Träna smart.

Instämmer och man kan inte jämföra GH med MK-677 blir bara fel.
Citera
2021-10-13, 19:50
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

Är det realistiskt för gemene man att få HGH på recept då? Eller måste man känna rätt person för det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in