2021-10-12, 22:34
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Jag missade skolan! sorry hoppades du förstod ändå!

Du missade skolan men trotts det har du jobbat på avd 27, där man enligt dig måste vara utbildad för att få jobba hehe....
Citera
2021-10-12, 22:49
  #326
Medlem
Gefle dagblad har helt klart fått ut FUP. De har nu en lång betalartikel där de citerar detaljerat ur polisförhör - både vad brottsoffer, MGM och vittnen sagt om hur det gått till.

Och det framgår av artikeln att mannen enligt kollegor varit ålagd att aldrig vara ensam med patient men struntat i det.
Citera
2021-10-12, 22:50
  #327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror nog FUP blir offentligt men sekretessat vad gäller namn på målsägande

Det är inte alls säkert. Men i så fall går det att begära ut den idag eftersom åtal är väckt.
Citera
2021-10-12, 22:51
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Gefle dagblad har helt klart fått ut FUP. De har nu en lång betalartikel där de citerar detaljerat ur polisförhör - både vad brottsoffer, MGM och vittnen sagt om hur det gått till.

Och det framgår av artikeln att mannen enligt kollegor varit ålagd att aldrig vara ensam med patient men struntat i det.

Ja då är det bara att vänta och se när den dyker upp här då.

Angående det sistnämnda. Det är alltså inte en generell regel att manlig personal inte skall vara ensam på rummen med kvinnlig personal. Det krävs att kollegor säger det till en del utvalda manliga kollegor.

Som sagt. Region Gävleborg behöver se över sina rutiner.
__________________
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2021-10-12 kl. 23:23.
Citera
2021-10-12, 22:55
  #329
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Det är inte alls säkert. Men i så fall går det att begära ut den idag eftersom åtal är väckt.
Ja, dagboksblad: https://anonfiles.com/B4kay2N0ua/G_vle_TR_B_2768-21_Dagboksblad_2021-10-12_pdf
Citera
2021-10-13, 06:57
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
tror? vet? eller bara ren spekulation?
Jag gissar det.
Citera
2021-10-13, 07:45
  #331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Ja då är det bara att vänta och se när den dyker upp här då.

Angående det sistnämnda. Det är alltså inte en generell regel att manlig personal inte skall vara ensam på rummen med kvinnlig personal. Det krävs att kollegor säger det till en del utvalda manliga kollegor.

Som sagt. Region Gävleborg behöver se över sina rutiner.

Det hade nog inte spelat någon roll om de haft rutinerna när han ändå (enligt artikeln) verkat strunta i det. Men jag håller med dig att det är förvånande, särskilt med anledning av utredningen i våras, att rutinen inte finns och är ett obligatorium
Citera
2021-10-13, 07:56
  #332
Medlem
Ja det är konstigt att man inte strävar att personal ska ha ha ryggen fri från misstankar. Det borde vara arbetsgivarens skylldighet till anställda. Resurs brist kan vara en sak. Men det förklarar inte varför män kan sitta på vak eller undersökning med stängd dörr inne hos kvinnlig patient. Dörren borde vara på glänt så att kollegor kan ha tillsyn då och då och kika in.
Citera
2021-10-13, 10:02
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1144J
Du missade skolan men trotts det har du jobbat på avd 27, där man enligt dig måste vara utbildad för att få jobba hehe....

Uppenbart har du inte läst vad jag skrev. Som vikarie kan du vara i pågående utbildning
Citera
2021-10-14, 09:45
  #334
Medlem
Intressant artikel...

https://bergmanhelene.com/anmald-for-valdtakt-friad-men-anda-domd/
Citera
2021-10-14, 10:25
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eric99
Intressant artikel...

https://bergmanhelene.com/anmald-for-valdtakt-friad-men-anda-domd/

Alla kolegors vittnesmål av berättelse från patienterna som stöd bevis , vittnen till deras berättelse gör nog att han blir dömd i tingsrätten tror jag. Och friad i hovrätten garanterat eftersom det inte finns något direkt vittne och tekniskbevisning (vad vi vet nu).
Citera
2021-10-14, 10:39
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eric99
Intressant artikel...

https://bergmanhelene.com/anmald-for-valdtakt-friad-men-anda-domd/

Om nu då så är fallet att det är lögn och två patienter vill sätta dit han vilket är spekulation. Så borde han ha följt de regler han blev ombedd av arbetsledaren att ha med sig en kollega nästa gång efter första incidenten han var avstängd och kom tillbaka. Jag personligen hade varit livrädd att bli falskt anklagad. Konstigt att han inte var det eller bara nonchalant ? .
__________________
Senast redigerad av colombo123 2021-10-14 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in