2021-10-12, 17:35
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart
Kolla tebax på dom tidiga bilderna. Han är ursvensk. Varför han väljer att se annat ut kan nog bara han svara på.

Bara önsketänkande rassar som önskade att det var en invandrare som gjort det. De vill få allt till att vara en utlänning. haha. Sjukt.
Citera
2021-10-12, 17:37
  #314
Medlem
Tror det är falska anklagelser.
Citera
2021-10-12, 17:54
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Tror det är falska anklagelser.

tror? vet? eller bara ren spekulation?
Citera
2021-10-12, 18:05
  #316
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Såg en bild på hans rygg, fy fan vad vidrig den såg ut. Ryggen va ju för fan lila av alla finnar och bölder
Är inte det en bieffekt av långvarigt missbruk av anabola?
Har för mig att jag hört det och stämmer resten av vad jag hörde har han väl numer kulor stora som... jordnötter. Därav kanske att han bara använde fingrarna
Citera
2021-10-12, 19:36
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
avdelning 27 Allmän psyk har inte psykotiska patienter. Det har avdelning 25 i Gävle. Skulle mer säga att det är personlighets störda patienter, borderline, drog problematik, ångest, självskadebeteende.

Kan vara psykotiska patienter där med, även fast det är en allmän avd. Kan finnas många olika anledningar till att en person med psykotiska drag är på avd 27 ist för 25, personliga anledningar, överfull avd eller nått osv.
Nu måste det såklart inte varit en psykotisk patient, men ändå. Oavsett är avdelning 27 inte en bra plats att vara på som sjuk. Fruktansvärt ostabil ledning, dåligt utbildad personal, o tydligen sånt här med. Dock är det inte första gången något sånt här händer på psykiatrin i Gävle, men d här är första gången det kommer upp till ytan.
Citera
2021-10-12, 19:44
  #318
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Tror det är falska anklagelser.
Från flera BO då?
Citera
2021-10-12, 20:27
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1144J
Kan vara psykotiska patienter där med, även fast det är en allmän avd. Kan finnas många olika anledningar till att en person med psykotiska drag är på avd 27 ist för 25, personliga anledningar, överfull avd eller nått osv.
Nu måste det såklart inte varit en psykotisk patient, men ändå. Oavsett är avdelning 27 inte en bra plats att vara på som sjuk. Fruktansvärt ostabil ledning, dåligt utbildad personal, o tydligen sånt här med. Dock är det inte första gången något sånt här händer på psykiatrin i Gävle, men d här är första gången det kommer upp till ytan.

Jag vet inte vad du får din info ifrån. Men att det är dåligt utbildad personal på 27an stämmer inte. De som får anställning måste minst vara Undersköterska, eller skötar utbildad, vikarier är pågående utbildade skötare, undersköterskor, sjuksköterskor. Det är mycket bra personal där, kunniga, och jobbar hårt i överbelastning dock rädda för ta beslut och ifråga sätta chefers och läkares bedömningar och backa upp kollegor. Man låter patienter styra på avdelningen och mobba ut viss personal tex välja bort icke önskvärd personal som vak. Jag har själv jobbat där å jag VET. Ostabil ledning vet jag inte var du får det ifrån. Enda jag kan hålla med om är att högsta hönset Anna Sundqvist kan ta märkliga beslut som tex att sätta en självskade patient på Rättspsyk som det stod i GD. Nuvarande chef Tina är bra och har fått avdelningen att fungera bättre, men hon kan ju inte se vad som händer med stängd dör och patient och manlig personal!!. Sen är det självklart svårt att skydda sig emot sånna här incidenter, När personal inte kräver ryggen fri policy och ledning är så DUMMA att man inte har "Ryggen fri policy" vilket jag själv tog upp med vårdlags ledare bara nån vecka innan första incidenten i januari och att manliga(även tvärtom kvinnlig skötare man patient) skötare BORDE inte vara är ensamnna med patienter på vak eller har stängd dörr FÖR ATT SJÄLVA HA RYGGEN FRI FRÅN ATT BLI ANKLAGAD!! Öjebyn så punktmarkar en kollega utanför dörren och tittar in hela tiden om man Är ensam med patient "manlig skötare+kvinnlig patient" kvinnlig skötare+manlig patient och vid samtal och patient kontakt. Och att man inte stänger dörrar från insyn av kollegor vid patient samtal som är policy på större kliniker i Sverige så som St, Göran, Danderyd, Löwet, Helix, Sundsvall, Växsjö, Öjebyn. Då kan snacket gå och falska anklagelser komma, eller sanna om det bevisas. Nä tack nu jobbar jag på en stor klinik med strikta regler för patient kontakt Löwenströmska har två personal policy vid besök hos patienternas rum!!. Känns bra att ingen kan anklaga en för nått skit , varken kollegor eller patienter
__________________
Senast redigerad av colombo123 2021-10-12 kl. 21:25.
Citera
2021-10-12, 21:43
  #320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Jag vet inte vad du får din info ifrån. Men att det är dåligt utbildad personal på 27an stämmer inte. De som får anställning måste minst vara Undersköterska, eller skötar utbildad, vikarier är pågående utbildade skötare, undersköterskor, sjuksköterskor. Det är mycket bra personal där, kunniga, och jobbar hårt i överbelastning dock rädda för ta beslut och ifråga sätta chefers och läkares bedömningar och backa upp kollegor. Man låter patienter styra på avdelningen och mobba ut viss personal tex välja bort icke önskvärd personal som vak. Jag har själv jobbat där å jag VET. Ostabil ledning vet jag inte var du får det ifrån. Enda jag kan hålla med om är att högsta hönset Anna Sundqvist kan ta märkliga beslut som tex att sätta en självskade patient på Rättspsyk som det stod i GD. Nuvarande chef Tina är bra och har fått avdelningen att fungera bättre, men hon kan ju inte se vad som händer med stängd dör och patient och manlig personal!!. Sen är det självklart svårt att skydda sig emot sånna här incidenter, När personal inte kräver ryggen fri policy och ledning är så DUMMA att man inte har "Ryggen fri policy" vilket jag själv tog upp med vårdlags ledare bara nån vecka innan första incidenten i januari och att manliga(även tvärtom kvinnlig skötare man patient) skötare BORDE inte vara är ensamnna med patienter på vak eller har stängd dörr FÖR ATT SJÄLVA HA RYGGEN FRI FRÅN ATT BLI ANKLAGAD!! Öjebyn så punktmarkar en kollega utanför dörren och tittar in hela tiden om man Är ensam med patient "manlig skötare+kvinnlig patient" kvinnlig skötare+manlig patient och vid samtal och patient kontakt. Och att man inte stänger dörrar från insyn av kollegor vid patient samtal som är policy på större kliniker i Sverige så som St, Göran, Danderyd, Löwet, Helix, Sundsvall, Växsjö, Öjebyn. Då kan snacket gå och falska anklagelser komma, eller sanna om det bevisas. Nä tack nu jobbar jag på en stor klinik med strikta regler för patient kontakt Löwenströmska har två personal policy vid besök hos patienternas rum!!. Känns bra att ingen kan anklaga en för nått skit , varken kollegor eller patienter

Snälla, använd styckeindelning i framtiden. Det blir onödigt jobbigt att läsa det du skriver.

Det låter väldigt märkligt att man tillåter manlig personal att vara inne ensam med kvinnliga patienter, och tvärtom. Särskilt inom psykiatrin. Om det är så måste Region Gävleborg ta tag i frågan.
Citera
2021-10-12, 21:50
  #321
Medlem
Jag missade skolan! sorry hoppades du förstod ändå!
Citera
2021-10-12, 21:56
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Stämningsansökan: https://anonfiles.com/L464q6Nfu8/G_vle_TR_B_2768-21_Aktbil_27_pdf

Nu har jag läst stämningsansökan. Han påstås alltså ha tryckt upp fingrar i vagina och anal för medicinska undersökningar.

Nu framgår inte vad det är han förnekar, om det är att han gjort det, eller huruvida det skulle vara brottsligt. Det står bara att han förnekar brott.

Något förundersökningsprotokoll lär vi nog inte få läsa pga sekretess. Men domslutet lär iaf svara på en del frågor, oavsett om han blir friad eller fälld. Ska bli intressant att läsa.

Det står inte uttryckligen vilken sorts undersökning det skulle vara, bara att det enligt uppgift skulle vara "medicinskt motiverat".

Däremot framkommer i sista stycket på sidan två av vad jag tolkar vara ett förhör med en läkare där han svarar på "relevanta undersökningar vid urinvägsinfektion, till styrkande av att handlingen inte var ordinerad eller medicinskt motiverad".

J*hn skall alltså ha motiverat inför patienten att han måste in med sina fingrar i hennes vagina för att undersöka om hon har en urinvägsinfektion?

Jag ser fram emot att läsa domslutet.

Om det här är sant och det har hänt, då är det inte så lite creepy och den där mannen borde låsas in länge och få behandling för sin problematik. För det är ett sjukligt beteende.
Citera
2021-10-12, 22:01
  #323
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Nu har jag läst stämningsansökan. Han påstås alltså ha tryckt upp fingrar i vagina och anal för medicinska undersökningar.

Nu framgår inte vad det är han förnekar, om det är att han gjort det, eller huruvida det skulle vara brottsligt. Det står bara att han förnekar brott.

Något förundersökningsprotokoll lär vi nog inte få läsa pga sekretess. Men domslutet lär iaf svara på en del frågor, oavsett om han blir friad eller fälld. Ska bli intressant att läsa.

Det står inte uttryckligen vilken sorts undersökning det skulle vara, bara att det enligt uppgift skulle vara "medicinskt motiverat".

Däremot framkommer i sista stycket på sidan två av vad jag tolkar vara ett förhör med en läkare där han svarar på "relevanta undersökningar vid urinvägsinfektion, till styrkande av att handlingen inte var ordinerad eller medicinskt motiverad".

J*hn skall alltså ha motiverat inför patienten att han måste in med sina fingrar i hennes vagina för att undersöka om hon har en urinvägsinfektion?

Jag ser fram emot att läsa domslutet.

Om det här är sant och det har hänt, då är det inte så lite creepy och den där mannen borde låsas in länge och få behandling för sin problematik. För det är ett sjukligt beteende.
Jag tror nog FUP blir offentligt men sekretessat vad gäller namn på målsägande
Citera
2021-10-12, 22:32
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Jag vet inte vad du får din info ifrån. Men att det är dåligt utbildad personal på 27an stämmer inte. De som får anställning måste minst vara Undersköterska, eller skötar utbildad, vikarier är pågående utbildade skötare, undersköterskor, sjuksköterskor. Det är mycket bra personal där, kunniga, och jobbar hårt i överbelastning dock rädda för ta beslut och ifråga sätta chefers och läkares bedömningar och backa upp kollegor. Man låter patienter styra på avdelningen och mobba ut viss personal tex välja bort icke önskvärd personal som vak. Jag har själv jobbat där å jag VET. Ostabil ledning vet jag inte var du får det ifrån. Enda jag kan hålla med om är att högsta hönset Anna Sundqvist kan ta märkliga beslut som tex att sätta en självskade patient på Rättspsyk som det stod i GD. Nuvarande chef Tina är bra och har fått avdelningen att fungera bättre, men hon kan ju inte se vad som händer med stängd dör och patient och manlig personal!!. Sen är det självklart svårt att skydda sig emot sånna här incidenter, När personal inte kräver ryggen fri policy och ledning är så DUMMA att man inte har "Ryggen fri policy" vilket jag själv tog upp med vårdlags ledare bara nån vecka innan första incidenten i januari och att manliga(även tvärtom kvinnlig skötare man patient) skötare BORDE inte vara är ensamnna med patienter på vak eller har stängd dörr FÖR ATT SJÄLVA HA RYGGEN FRI FRÅN ATT BLI ANKLAGAD!! Öjebyn så punktmarkar en kollega utanför dörren och tittar in hela tiden om man Är ensam med patient "manlig skötare+kvinnlig patient" kvinnlig skötare+manlig patient och vid samtal och patient kontakt. Och att man inte stänger dörrar från insyn av kollegor vid patient samtal som är policy på större kliniker i Sverige så som St, Göran, Danderyd, Löwet, Helix, Sundsvall, Växsjö, Öjebyn. Då kan snacket gå och falska anklagelser komma, eller sanna om det bevisas. Nä tack nu jobbar jag på en stor klinik med strikta regler för patient kontakt Löwenströmska har två personal policy vid besök hos patienternas rum!!. Känns bra att ingen kan anklaga en för nått skit , varken kollegor eller patienter

Ok haha. "!!!!" Andas. Din egna uppfattning är inte alltid verkligheten, kom ihåg det. O det du tror är fakta stämmer inte alltid heller för den delen.

Läste btw tidigare i tråden att du skrivit att du inte har jobbat där. Hur ska du ha det? 😬 Aja, den ena dummare än den andra med Anna S som boss. Intelligensnivån är inte hög i det personalrummet, om vi säger så. Vet inte om du tänker att man är välutvildad som skötare/Undersköterska? Isf ser vi olika på det hela haha. Men man ska nog inte ska förvänta sig annat från den som säger sig ha jobbat där heller.
__________________
Senast redigerad av 1144J 2021-10-12 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in