2021-10-12, 22:19
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/sverige/regeringen-vill-f%C3%B6rl%C3%A4nga-covid-19-lagen-1.56872526

Ny pandemi som väntar runt hörnet?
Citera
2021-10-12, 22:22
Bannlyst
och där försvann Curevac. Jag hoppas att Novavax inte blir bortsopade från banan. Kina har tydligen köpt 150 miljoner doser, Sverige borde satsa mer på det vaccinet, hittills verkar det ha färre biverkningar. FoHM har väl blivit mutade av Pfizer så vi ska agera försökskaniner med deras doser. Trött på mutade tjänstemän.
Citera
2021-10-12, 22:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vad hände våren 2020? Världens befolkning gick som får i en skock och köpte alla gigantiska överdrifter om förkylningen C19, var det den du tänkte på? En tragisk uppvisning i hur lättskrämda rädda människor är, och rusar till injektionsbåset.....

RS, ja, vad händer där? Ge mig en recension, se till att den minst innehåller andel drabbade, fördelade på lindrigt och gravt drabbade, dödlighet......RS är en virus i mängden, som människor måste ta sig igenom, de utan immunitet, ja, de är kanske individer som inte kan överleva, inget konstigt med det....https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/rs-virus-hos-barn/

Jag tillhör generationen som skulle ta de s.k. fem "barnsjukdomarna", eftersom de kunde vara farliga för vuxna....kan inte minnas att någon dog, men säkert var det någon svag som gjorde det. Vilken hysteri det har blivit över sjukdomar, alla kan inte överleva allt!
Nej, alla överlever inte allt, men alla hoppas ju att, just dem själva, inte hör till den oturs drabbade skaran. Jo, mina föräldrar skickade oss till de grannbarn som låg sjuka i just de klassiska barnsjukdomarna. Den sista jag hade var påssjuka. Först på ena sidan och sedan den andra. Dock var jag lite äldre då. Någon gång hade jag feber som barn och blev helt förvirrad. Annars var jag nog ganska härdig. I högstadiet så kände jag mig lite krasslig, men beslutade mig för att gå färdigt skoldagen. När jag kom hem så visade det sig att jag hade 40 graders feber!

Det enda som gjort mig sängliggande en längre tid var inflammation i bi-testikeln, ( låg på sjukhus en natt så de fick ner febern), samt Covid-19, då jag var helt slut och sängliggande i 14 dagar.

Att sedan hela länder, tack vare hysteriska politiker som lekte ",smittskyddexperter", stängde ner och gränser stängdes nästan helt, fick allvarliga konsekvenser i fattiga länder med massarbetslöshet, minskad vaccinering emot andra sjukdomar m.m. En utvärdering kommer givetvis att göras av allt detta.

Men att vaccineringen emot Covid-19 skulle vara ett misstag, köper jag inte. Tänk Delta-varianten, utan vaccinering och hur det skulle sett ut på våra sjukhus och IVA avdelningar nu, och framöver! Våren 2020 skulle ha varit rena Sörgården i jämförelse!
Citera
2021-10-12, 22:46
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, alla överlever inte allt, men alla hoppas ju att, just dem själva, inte hör till den oturs drabbade skaran. Jo, mina föräldrar skickade oss till de grannbarn som låg sjuka i just de klassiska barnsjukdomarna. Den sista jag hade var påssjuka. Först på ena sidan och sedan den andra. Dock var jag lite äldre då. Någon gång hade jag feber som barn och blev helt förvirrad. Annars var jag nog ganska härdig. I högstadiet så kände jag mig lite krasslig, men beslutade mig för att gå färdigt skoldagen. När jag kom hem så visade det sig att jag hade 40 graders feber!

Det enda som gjort mig sängliggande en längre tid var inflammation i bi-testikeln, ( låg på sjukhus en natt så de fick ner febern), samt Covid-19, då jag var helt slut och sängliggande i 14 dagar.

Att sedan hela länder, tack vare hysteriska politiker som lekte ",smittskyddexperter", stängde ner och gränser stängdes nästan helt, fick allvarliga konsekvenser i fattiga länder med massarbetslöshet, minskad vaccinering emot andra sjukdomar m.m. En utvärdering kommer givetvis att göras av allt detta.

Men att vaccineringen emot Covid-19 skulle vara ett misstag, köper jag inte. Tänk Delta-varianten, utan vaccinering och hur det skulle sett ut på våra sjukhus och IVA avdelningar nu, och framöver! Våren 2020 skulle ha varit rena Sörgården i jämförelse!
Ja det är ju bara att titta på några av de forna öststaterna där antivaxxarna slog igenom lika bra som pyramidspelen på 90-talet bland intelligensreserven. I Rumänien och Bulgarien är det kaos.
Citera
2021-10-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja men nu har inte alla en god hälsa, tyvärr. Vad händer nästa gång när det kommer ett virus som bara tar dem med god hälsa, ska de med dålig hälsa då skita i att vaccinera sig? Det drabbar ju ändå inte dem liksom? En dag blir du också gammal och skröplig, det är ofrånkomligt. Passa på att njuta av din goda hälsa medan du kan. Covid19 är en jäkligt oberäknelig sjukdom, jag tar hellre mina chanser med vaccinet än att bli torktumlad av Covid19. Jag har haft influensor förut, då var jag ung och det var ett helvete, nu är jag inte så ung längre och skulle inte vilja ha det idag. Min hälsa är det inget fel på men varför ta chansen liksom? Min dotter beskrev Covid19 som att bli påkörd av en buss, vem vill bli påkörd av en buss om man kan undvika det? Det jag minns från mina tidigare influensor är den förbannade feberyran, förhöjd hörsel, kan inte stänga ute något, kan inte sova, känns som man är utanför kroppen, rasar 10 kg i vikt, kan knappt gå på toa, nä fy fan.

Nej, då ska naturligtvis de i behov av, (i ditt exempel, de med god hälsa), vaccineras. Så där logiskt som det var förr, innan denna pandemi och dess medföljande skeva resonemang.
Citera
2021-10-12, 22:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, då ska naturligtvis de i behov av, (i ditt exempel, de med god hälsa), vaccineras. Så där logiskt som det var förr, innan denna pandemi och dess medföljande skeva resonemang.

Det var länge sedan det fanns någon logik i det här landet.
Citera
2021-10-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.gp.se/nyheter/sverige/regeringen-vill-f%C3%B6rl%C3%A4nga-covid-19-lagen-1.56872526

Ny pandemi som väntar runt hörnet?

När man väl ger politiker mer befogenheter så släpper dom aldrig på dom.
Citera
2021-10-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Ja, vaccin till riskgrupperna är bra.
Till 12 åringar, inte lika bra..
Citera
2021-10-12, 23:07
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, vaccin till riskgrupperna är bra.
Till 12 åringar, inte lika bra..

Men du är knappast 12 år och du har troligen inga barn så var gnäller du för?
Som förälder har jag och frugan alltid värnat om våra barns välbefinnande.

Kryp du tillbaka in i vrån i ditt lilla rum och skit i hur andra vill göra.
Vår familj har hittills klarat oss från covid och nu fullvaccinerade.
Citera
2021-10-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Men du är knappast 12 år och du har troligen inga barn så var gnäller du för?
Som förälder har jag och frugan alltid värnat om våra barns välbefinnande.

Kryp du tillbaka in i vrån i ditt lilla rum och skit i hur andra vill göra.
Vår familj har hittills klarat oss från covid och nu fullvaccinerade.

Du får gärna injicera dina barn med precis vadsomhelst som dom inte behöver.
Vad jag vänder mig mot är dom som pushar för att andras barn ska vaccineras.

Och grattis för att ni lyckades hitta till vårdcentralen och få era sprutor, det låter som du anser det vara en stor bedrift.
Citera
2021-10-13, 00:30
Medlem
AnnaDeas avatar
Norge sågar Sveriges pandemihantering och anklagar fhom för cherry picking.

Citat:
”Skrämmande”
Han hävdar att det är ”skrämmande” att låsa sig vid ett sätt att hantera en pandemi, något han säger att Sverige gjorde.

Nakstad tror inte att de artiklar som skrevs om skillnaderna mellan Norge och Sverige bidrog till att svenska Folkhälsomyndigheten att tänka annorlunda.

– Tvärtom bidrog det till ganska starka försvarstal från svenska hälsomyndigheter, som inte visade någon stor vilja att lyssna på råd från Norge, säger han.

”Cherry picking”
Espen Nakstad anklagar också den svenska Folkhälsomyndigheten för så kallad ”cherry picking” – alltså att man plockar bitar ur olika forskning som stöder ens egna åsikter.

Vilket är förståeligt för vem som helst som har hängt med att fhom har varit uppbackat av MSM och en stor del av den hjärntvättade delen av folket. Haft fel om nästan allt, hetsat upp stora delar av befolkning med att grovt attackera alla som har ifrågasatt, samtidigt som man har som Norge påstår gjort cherry picking med data för att hitta stöd till sina egna teorier.

Vilket har resulterat i 15,000 döda i Sverige...

Källa: Aftonblandet
Citera
2021-10-13, 01:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Tyvärr går det inte utläsa hur många som behövt intensivvård. Men jag väljer att tolka följande text som mer allvarlig än nedsatt syreupptagningsförmåga, och då blir det mer rättvist att jämföra mot IVA.

"En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse".

Du väljer att jämföra detta mot slutenvårdade som på sin höjd behöver grimma. Jag vill bara belysa att du är en lögnare och att vaccinet inte är riskfritt.

1. Jag är ingen lögnare.
2. Du kan INTE jämföra intensivvårdade patienter som bär på Covid19 med folk som fått en biverkan av vaccinet och tro att det är samma sak. IVA är absolut sista utposten och många av dem hade dött om de inte fått vård. Det är inte samma sak som en biverkan av ett vaccin.
3. Jag har aldrig hävdat att vaccinet är riskfritt. Jag hävdar bara att risken är offantligt mycket högre förknippade med en covidinfektion.

Ska man jämföra ska man jämföra hur många som dött av covid19 och hur många som dött av vaccinet och sedan ställa det i relation till hur många som varit infekterade respektive vaccinerade. Det har dött 15 tusen av covid i Sverige. Antalet vaccinerade är 3-4 gånger så många som antalet infekterade. Så kom tillbaks när det dött 45-60 tusen personer av vaccinet så kan vi snacka. Till dess tänker jag fortsätta rekommendera vaccinet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in