Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Vad hände våren 2020? Världens befolkning gick som får i en skock och köpte alla gigantiska överdrifter om förkylningen C19, var det den du tänkte på? En tragisk uppvisning i hur lättskrämda rädda människor är, och rusar till injektionsbåset.....
RS, ja, vad händer där? Ge mig en recension, se till att den minst innehåller andel drabbade, fördelade på lindrigt och gravt drabbade, dödlighet......RS är en virus i mängden, som människor måste ta sig igenom, de utan immunitet, ja, de är kanske individer som inte kan överleva, inget konstigt med det....
https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/rs-virus-hos-barn/
Jag tillhör generationen som skulle ta de s.k. fem "barnsjukdomarna", eftersom de kunde vara farliga för vuxna....kan inte minnas att någon dog, men säkert var det någon svag som gjorde det. Vilken hysteri det har blivit över sjukdomar, alla kan inte överleva allt!
Nej, alla överlever inte allt, men alla hoppas ju att, just dem själva, inte hör till den oturs drabbade skaran. Jo, mina föräldrar skickade oss till de grannbarn som låg sjuka i just de klassiska barnsjukdomarna. Den sista jag hade var påssjuka. Först på ena sidan och sedan den andra. Dock var jag lite äldre då. Någon gång hade jag feber som barn och blev helt förvirrad. Annars var jag nog ganska härdig. I högstadiet så kände jag mig lite krasslig, men beslutade mig för att gå färdigt skoldagen. När jag kom hem så visade det sig att jag hade 40 graders feber!
Det enda som gjort mig sängliggande en längre tid var inflammation i bi-testikeln, ( låg på sjukhus en natt så de fick ner febern), samt Covid-19, då jag var helt slut och sängliggande i 14 dagar.
Att sedan hela länder, tack vare hysteriska politiker som lekte ",smittskyddexperter", stängde ner och gränser stängdes nästan helt, fick allvarliga konsekvenser i fattiga länder med massarbetslöshet, minskad vaccinering emot andra sjukdomar m.m. En utvärdering kommer givetvis att göras av allt detta.
Men att vaccineringen emot Covid-19 skulle vara ett misstag, köper jag inte. Tänk Delta-varianten, utan vaccinering och hur det skulle sett ut på våra sjukhus och IVA avdelningar nu, och framöver! Våren 2020 skulle ha varit rena Sörgården i jämförelse!