2021-10-12, 21:24
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Skojar du till det eller vet du inte vad globalism är?

Jag vet vad frihandel bla bla bla mellan länder och en enad värld är globalism..

Den mer mörka sidan är väl just att övertyga folk att jorden är en boll så ingen tänker på att utforska bortifrån norr. I en plattjordsmodell då.
Citera
2021-10-12, 21:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Den mer mörka sidan är väl just att övertyga folk att jorden är en boll så ingen tänker på att utforska birtåfrån norr. I en plattjordsmodell..
På vilket sätt skulle en platt jord förändra något?
Citera
2021-10-12, 21:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har inga vidare experiment.
Känner inte att jag behöver några då allt jag säger är att jorden ser platt ut och vatten alltid lägger sig plant..

Jag vill höra ditt experiment. Kom igen nu, jag kanske övertygas.

Är detta det enda du bygger din omvändelse på? I 35 år förstod du att så stort som jordklotet är, så syns inte välvningen för en människa som står på dess yta.

Sen slutade du fatta det. Varför?
Citera
2021-10-12, 21:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag vet vad frihandel bla bla bla mellan länder och en enad värld är globalism..

Den mer mörka sidan är väl just att övertyga folk att jorden är en boll så ingen tänker på att utforska bortifrån norr. I en plattjordsmodell då.

Varför? Vad skulle motivet vara?
Citera
2021-10-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Blir jag förvånad?Tråden kryllar av experiment. Att du inte har tålamod att läsa tråden visar bara att du inte heller kommer ha tålamod att utföra något experiment.

Jag kan be dig bygga en konstruktion som är väldigt långt över där krökningen borde vara och fortsätta för att se om konstruktionen fortfarande är rak vid slutet.

Vattens egenskaper tar du ju inte till dig och säger gravitation åt allt så..

Jag vill verkligen ha ett enkelt globexperiment..

Kom igen nu. Wille, Jonas och den rostiga hinken kollar på dig . Prestera
Citera
2021-10-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är detta det enda du bygger din omvändelse på? I 35 år förstod du att så stort som jordklotet är, så syns inte välvningen för en människa som står på dess yta.

Sen slutade du fatta det. Varför?

Vattnet. Och den barnsligt enkla förklaringen gravitation.

Och balans. En person med öronfel har ingen gravitation alltså..

Och det är väl inte som jag lämnat allt men det är min plikt att ifrågasätta. Ni kanske är slappare med det.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2021-10-12 kl. 21:34.
Citera
2021-10-12, 21:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag kan be dig bygga en konstruktion som är väldigt långt över där krökningen borde vara och fortsätta för att se om konstruktionen fortfarande är rak vid slutet.
Hur hög ska en sådan byggnad vara för att man högst upp ska kunna se krökningen? Tänker du att man ska klättra upp, eller ska det finnas en hiss?
Citat:
Vattens egenskaper tar du ju inte till dig och säger gravitation åt allt så..
Vattnets egenskaper överensstämmer perfekt med en sfärisk planet och gravitation, så det är bara jättekorkat att ha som evidens för en platt jord.
Citat:
Jag vill verkligen ha ett enkelt globexperiment..

Kom igen nu. Wille, Jonas och den rostiga hinken kollar på dig . Prestera
Föreslår att du läser tråden, det finns mängder. Det där ovan, om vattnet exempelvis.
Citera
2021-10-12, 21:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vattnet. Och den barnsligt enkla förklaringen gravitation.

Och balans. En person med öronfel har ingen gravitation alltså..

Och det är väl inte som jag lämnat allt men det är min plikt att ifrågasätta. Ni kanske är slappare med det.

Men hur i all världen kan du komma med ett sånt argument? Kroppen får ju problem med balansen.
Citera
2021-10-12, 21:38
Medlem
Citat:
Balans, hört talas om det?
Du säger det är pga av gravitation.. ok. Så vissa med problem med innerörat saknar gravitation?
Dina kristaller i örat läser av just vågrät och lodrät. Inte en kraft som drar dig neråt.

Det du kallar balans bygger på en nedåt riktad kraft. Örat känner av gravitationen. Ingen gravitation ingen balans.

Citat:
Hur upp uppstår? Det reser sig genom en naturkraft vi inte förstår än.. Ner sänker sig.
Gravitation är för barn.

En naturkraft som vi inte förstår ännu? Vad är det för fel på naturkraften som vi förstår och har studerat i hundratals år?
Citera
2021-10-12, 21:42
Medlem
Citat:
Nej.

Så du håller med om att vi hittar på jorden och känner till avstånd och riktningar mellan olika platser. Men du förstår inte vad det innebär?

Vi kan göra det väldigt enkelt: Det faktum att det är 1000 mil från ekvatorn till nordpolen och att ekvatorn är 4000 mil lång är omöjligt på en platt jord.
Citera
2021-10-12, 21:42
Medlem
constants avatar
Citat:
En person med öronfel har ingen gravitation alltså..
Hur tänkte du där? Att gravitationen har med en persons öron att göra? Varför skulle gravitationen upphöra om en person inte hör? Berätta för mig, snälla.

Edit: Blandar du ihop balans med gravitation?
Citera
2021-10-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hur hög ska en sådan byggnad vara för att man högst upp ska kunna se krökningen? Tänker du att man ska klättra upp, eller ska det finnas en hiss?
Vattnets egenskaper överensstämmer perfekt med en sfärisk planet och gravitation, så det är bara jättekorkat att ha som evidens för en platt jord.
Föreslår att du läser tråden, det finns mängder. Det där ovan, om vattnet exempelvis.

Nej det räcker med att man kollar den är rak. Kapa raka 100 metersplankor du sätter ihop samtidigt som du kollar det är rakt när du fäster dem. Du bygger en ställning ovan marken med lodräta plankor på.
Plankorna är kapade innan så det nöjd inte lite åt gången med vattenpasset.
Är slutet helt snett och pekar ut mot rymden är det så..

Du föreslår jag läser i tråden om vatten alltså.
Vad är din förklaring att något så flyktigt som vatten kan bilda en båge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in