Citat:
Ursprungligen postat av
Gracefulmind
Absolut!!
Jag menade att själva loggremsan skickades till S, inte till H.
Så hon kunde inte veta om att L var på väg att ev sätta in sitt sista vapen före USA (?).
Det tror jag inte att S berättade före mordet, så klart.
Eftersom han ville ge sken av att de inte har någon kontakt.
Dock hade S redan hamnat i ett läge sedan 2017 där han dels
tycks skydda sin "hemlis" från H
men också "omhuldar" H från "L:s" fortsatta GC-fight och potentiellt GC-hot.
Du menar att hon möjligtvis förutsåg att han skulle tolka in "döden som lösning"...
Hm...
Så klart det är möjligt men det känns ändå som att HUR ska hon veta att det blir gjort???
Men viktigare än så: är hon verkligen SÅ sjukligt utstuderad och så grym??
Vilken soppa...
Oavsett vilket så undrar man ju vad som fattades dem....
Det är så galet absurt och bisarrt så det finns inga ord.
Aha, du menar så. Nej, remsan kan hon knappast veta om - såtillvida han nu inte for dit och visade bilden att det var fara och färde med sviten. Att LW kunde ställa till jävelskap under USA-resan.
Jag retar mig på uppgiften i FUP om att SD varit dit på natten, att HD var lättad över att det inte var husrannsakan eller hur det nu var. Det hänger fritt i luften, men låter inte taget fritt ur luften.
Jag har dock fundering kring hur han bokstavstolkar tillvaron, det kan knappast gått henne förbi efter 20 år. Hon sägs även ha jobbat herrans många år inom neuropsykiatrin. De har ju haft det resonemanget redan 2016. Du vill hon försvinner för alltid (=död). Nej, hon får leva.
Det kan man väl tycka inte är nåt speciellt om man har lust med det - men hon har ju de facto inga problem att vräka ur sig samma sak till både JS och sin chef drygt 1.5 år senare.
Den ena korrigerar henne, den andra blir mer överrumplad av att samtal avrundas med så hårda ord. Dessa är normala men SD var inte värst normal.
Han korrigerar inte, han tolkar det ordagrant.
Han lär knappast bli överrumplad heller såsom de diskuterat kring död längre bak i tiden.
Citat:
Dock hade S redan hamnat i ett läge sedan 2017 där han dels tycks skydda sin "hemlis" från H men också "omhuldar" H från "L:s" fortsatta GC-fight och potentiellt GC-hot.
Detta med omhuldande är intressant, och en faktor som i mitt tycke är kritisk ju närmare mordet det kommer.
Han är som du säger redan bortgjord i kubik, behöver ta HDs parti till fullo och det är nåt som jag funderat kring att hon spinner på - för de byter positioner efter skilsmässan.
Åter till remsan.
Hon väljer som sagt ut två specifika myster och hon jagar högst troligt de som är FTF.
En av de som raderas är Absolute xmas (det finns två till som är just myster och FTF i högen av raderade) . Nåt som gör att hon ramlar ner i nivå.
Just den råkar SD visa akut omsorg för, så att han ska dra ut LW mitt i natten och beter sig sen som om han vore helförvirrad.
Den dag som LW skriver till HD om lgh, så upptäcks att MRSS är trashad.
Hur mycket sammanträffanden råkar det vara?
Jag tror som sagt att helgen innan mordet ballar ur - att han var på G redan då och mer planerat.
SD rapporterar direkt till HD på natten att hon får åka själv, trevlig resa. 👋
Han reagerade likadant 8 maj när de bråkar och bollen ligger hos honom.
Resan i sig är avgörande, det är som en deadline. Han är samtidigt orolig för att HD ska få veta om otroheten. Läskiga LW är ett potentiellt hot även om hon inte ens var tänkt att skapa rabalder innan avfärd.
Om nu SD vet att FTF/mysten Ord som beskriver världen är holy shit för HDs svit och risk att en lång serie bryts - så lär han reagera, det är en trigger.