2021-10-12, 18:30
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Procentuellt antal.
Jag vill belysa risken för en frisk person att vaccinera sig jämfört mot infektion.
Detta hör vi inte ett knyst av från media.

Nej, kom nu inte här med påståenden som inte passar det rådande narrativet.
Till alla som känner obehag och kanske rentav börjar tvivla och tappa tron, föreslår jag som bot, att vid läggdags upprepa mantrat "The vaccine is safe and effective" tills obehagskänslorna upphört.
Citera
2021-10-12, 18:51
Medlem
Hur lång tid kvar ger ni vaccinet efter ni har läst det här?
WHO siffror...

https://www.lifesitenews.com/news/who-database-reports-over-2-million-potential-covid-jab-injuries-in-2021-vast-majority-in-women/

Var vaxet lite väl påskyndat?
Citera
2021-10-12, 19:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Orkade inte läsa hela, men är inte anledningen till att fler läggs in som reinfekterade Delta?
De lär ju inte fått delta två gånger, utan börjar med ”Wuhan” först och sedan delta?

Jo, det kan de väl få, även om sannolikheten är liten. Men Delta-varianten hade ju inte slagit igenom i USA när studien gjordes, så det rörde sig väl om den mindre smittsamma Alfa-varianten.
Citera
2021-10-12, 19:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Tack! Tror jag har sett den innan. Det var ganska liten skillnad mellan grupperna och oklart hur sjuka de blev. Men visst, allt kan hända även om det sällan händer.

Exakt, allt handlar ju, som vanligt, om sannolikhet. Men en fördubblad risk för så pass svår Covid-19 att de måste läggas in på sjukhus, är ändå en signifikant skillnad. Ca 5 procents risk under den första infektionen och ca 10 procent risk vid återinfektionen.
Citera
2021-10-12, 19:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Själv tycker jag att antalet rapporterade allvarliga biverkningar efter vaccinering är väldigt oroväckande. IVA vård efter covidinfektion VS allvarliga biverkningar efter injektion:

Ålder 10-19: 159 209 fall.
IVA efter infektion: 10st utan underliggande sjukdomar.
Allvarliga biverkningar efter vaccination, från sjukvården: 33st.

Ålder 20-29: 202 399 fall.
IVA efter infektion: 43st utan underliggande sjukdomar.
Allvarliga biverkningar efter vaccination, från sjukvården: 148st

Ålder 30-39: 204 439 fall.
IVA efter infektion: 73st utan underliggande sjukdomar.
Allvarliga biverkningar efter vaccination, från sjukvården: 296st

Ålder: 40-49: 208 366 fall
IVA efter infektion: 171st utan underliggande sjukdomar.
Allvarliga biverkningar efter vaccination, från sjukvården: 352st

OBS! Jag har endast räknat allvarliga biverkningar som är rapporterade från sjukvården, privatpersoner är ej inkluderade, vilket hade gett dubbla siffror.

80% av alla under 65år som vårdats på IVA med underliggande sjukdom är borträknade.
Dessa sjukdomar är följande:

Barn med flerfunktionshinder
Hypertoni
Kronisk hjärt- och/eller lungsjukdom (inklusive astma >3 år), oavsett ålder
Kronisk hjärtsjukdom, oavsett ålder
Kronisk lungsjukdom (inklusive astma >3 år), oavsett ålder
Nedsatt immunförsvar (av sjukdom eller behandling), oavsett ålder
Kronisk lever- och/eller njursvikt, oavsett ålder
Kronisk leversvikt, oavsett ålder
Kronisk njursvikt, oavsett ålder
Diabetes, oavsett ålder
Extrem fetma (BMI>40), oavsett ålder
Neuromuskulär sjukdom
Någon neuromuskulär sjukdom som påverkar andningen, oavsett ålder

Risken för friska personer under 50 år att drabbas av allvarlig biverkning efter vaccinering är större än efter infektion!
Hur är det försvarbart att vaccinera hela befolkningen med dessa siffror?

Källor:
https://www.lakemedelsverket.se/4a8393/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/spikevax-fd-covid-19-vaccine-moderna-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-10-06.pdf

https://www.lakemedelsverket.se/4a836f/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/comirnaty-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-10-06.pdf

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.riskgrupp

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/

Tycker dina jämförelser känns jättemärkliga. Du jämför hur många i respektive åldersgrupp som rapporterat biverkningar av vaccinet, med hur många som vårdats på intensivvårdsavdelning efter en covid19 infektion. Det är inte ens att jämföra äpplen med päron. Det känns ungefär som att jämföra myror med elefanter eller kameler.

Ska du jämföra IVA-vårdade patienter efter covid19 infektion, så får du ju jämföra IVA-vårdade patienter efter vaccinering med covid-vaccin. Finns det ens ett enda fall?
Citera
2021-10-12, 19:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Hur lång tid kvar ger ni vaccinet efter ni har läst det här?
WHO siffror...

https://www.lifesitenews.com/news/who-database-reports-over-2-million-potential-covid-jab-injuries-in-2021-vast-majority-in-women/

Var vaxet lite väl påskyndat?

Ok, typ 3,5 miljarder människor vaccinerade i världen. Mindre än en promille av dessa nämns i rapporten. Nej, jag är inte orolig!
Citera
2021-10-12, 19:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag förstår exakt vad du menar.

Att köra bil rattfull är inte något du kan jämföra med att sticka in en nål med ett vaccin de säger är 100% säkert och effektivt.

Jag kan lova att under historiens gång har många lyssnat på lögner.

"hoppa! Det är bara 50 meter, du klarar det lätt om du landar på fötterna. Marken blir mjukare ju längre du hoppar ifrån".

Nej. Det är inte koncensus bland läkarkåren. Det är oerhört många som blivit censurerade och tystade för deras åsikter inte delar mainstream. Du kanske missar läkarna i Sverige som skrev under på att det är galet att ge barn vaccin? Samma sak har skett i USA.

Texas införde en lag i helgen där man absolut inte får tvinga någon att vaccinera sig med hot om uppsägning eller friheter i samhället. Förhoppningsvis följer fler.

Folk som du förstår inte - jag är inte antivaxxer. Jag är skeptiker. Jag tycker, med rätta, att det här vaccinet inte testats ordentligt och vi har ingen aning om de långsiktiga effekter de har på hälsan, det är FAKTA.

Effektiviten hos dessa vaccin lämnar ju även de en hel del att önska. Snacka om fiasko när man ständigt måste jabba sig mot en förkylning för att ett banbrytande vaccin inte håller med än ett halvår.

Kom ihåg, munskydd på, avstånd, även om du är vaccinerad. Du kan smitta, och jag tror de vaccinerade driver smittan med tanke på de spikes i dödsfall i exempelvis UK och Frankrike av vaccinerade.

Jag kan ta sprutan om 3-5 år. Då lär de finnas tyngre belägg för dess säkerhet och effektivitet. Jag kommer försöka att inte döda någon med min covid infektion (som jag redan haft) tills dess.

Eller kanske ta vaccin trots att trettiotalet studier visar på att naturlig immunitet är totalt överlägset vaccinet? De borde du ju veta, du är ju den mest aktiva och insatta på den här forumdelen.

Du tycker "med rätta" säger du. Jasså. Med vilken rätta då? Säkert önskvärt att testa mera och testa längre, men det måste ju ställas i relation till det som covid-pandemin ställer till med världen över. Det kan ju inte undgått dig att 15 tusen personer har dött i Sverige och över 70 tusen personer har behövt uppsöka sjukhusvård för covid. Detta på uppskattningsvis runt 2 miljoner smittade. Skulle hela befolkningen genomgå naturlig infektion som du förslår skulle det sannolikt betyda 75 tusen döda och 350 tusen personer på sjukhus innan det är "klart". Klart och klart förresten. Immuniteten tycks inte vara för evigt, ens efter en sk naturlig infektion.

Apropå vad som är naturligt och inte förresten. Du tycks vara väldigt bekymrad över det framställda vaccinet, men du är inte det minsta orolig över vad det kommer innebära för folkhälsan på sikt att smitta ned hela befolkningen med ett kinesiskt lab-framställt fladdermusvirus. Det är ju trots allt det som är alternativet till vaccin. Om vi nu inte ska stänga ned hela samhället i några år till vi vet mer, men det tror jag inte heller du förespråkar. Så vad vill du göra?
Citera
2021-10-12, 19:25
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tycker dina jämförelser känns jättemärkliga. Du jämför hur många i respektive åldersgrupp som rapporterat biverkningar av vaccinet, med hur många som vårdats på intensivvårdsavdelning efter en covid19 infektion. Det är inte ens att jämföra äpplen med päron. Det känns ungefär som att jämföra myror med elefanter eller kameler.

Ska du jämföra IVA-vårdade patienter efter covid19 infektion, så får du ju jämföra IVA-vårdade patienter efter vaccinering med covid-vaccin. Finns det ens ett enda fall?

Du vet uppenbarligen inte vad en allvarlig biverkning är.

"En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse".

Sluta sprida lögner om att vaccinet är riskfritt, det är inget annat än en stor lögn!
Citera
2021-10-12, 19:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du vet uppenbarligen inte vad en allvarlig biverkning är.

"En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse".

Sluta sprida lögner om att vaccinet är riskfritt, det är inget annat än en stor lögn!

70.000 personer har behövt uppsöka sjukhusvård efter att ha smittats med Covid i Sverige. Det är en rätt allvarlig biverkning det med. Du kan inte jämföra inrapporterade biverkningar för vaccinet med IVA kopplade till Covid19.
Citera
2021-10-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Du har alltså bestämt dig för att Covid-19 är en vanlig förkylning och begär att jag skall anstränga mig till max, medan du vägrar att lyssna till 99 procent av världens experter. Nej, jag kommer inte att anstränga mig ett piss när jag diskuterar med sådana som dig! För saknar en befolkning immunitet så kan även den simplaste sjukdom ställa till med ett elände. Se vad som hände våren 2020 och se vad som händer när två årskullar små barn saknar immunitet emot RS viruset.

Vad hände våren 2020? Världens befolkning gick som får i en skock och köpte alla gigantiska överdrifter om förkylningen C19, var det den du tänkte på? En tragisk uppvisning i hur lättskrämda rädda människor är, och rusar till injektionsbåset.....

RS, ja, vad händer där? Ge mig en recension, se till att den minst innehåller andel drabbade, fördelade på lindrigt och gravt drabbade, dödlighet......RS är en virus i mängden, som människor måste ta sig igenom, de utan immunitet, ja, de är kanske individer som inte kan överleva, inget konstigt med det....https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/rs-virus-hos-barn/

Jag tillhör generationen som skulle ta de s.k. fem "barnsjukdomarna", eftersom de kunde vara farliga för vuxna....kan inte minnas att någon dog, men säkert var det någon svag som gjorde det. Vilken hysteri det har blivit över sjukdomar, alla kan inte överleva allt!
Citera
2021-10-12, 19:41
Medlem
DeDeThes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Orkade inte läsa hela, men är inte anledningen till att fler läggs in som reinfekterade Delta?
De lär ju inte fått delta två gånger, utan börjar med ”Wuhan” först och sedan delta?

Det är problemet när man diagnostiserar med ett ganska dåligt test (PCR).
Med tanke på den data som finns om PCR så är jag säker på att många som tror
att de haft Covid (och då kanske Delta) fler gånger INTE har haft det.
Citera
2021-10-12, 20:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Viruset är inte ofarligt men det är inget virus. Folk dör varje dag av i infektionssjukdomar. Att vaccinera en hel värd med ett otestat vaccin är ett jäva experiment.

Hela epidemin är ett experiment; ett experiment som rymde från laboratoriet i Wuhan.

Citat:
Häxjakt på dom som inte vill vaccinera sig är vidrig tvångsmedcinering är inte ok. Vaccinet kommer inte utrota detta virus. Jag är vaccinerad blev smittad av en vaccinerad och det visar sig att hela smittkedjan är vaccinerade. Vem ska utses till syndabock då?

Kineserna naturligtvis.

Citat:
Hur mår vi efter 3 4 5 6 sprutor? Det kan ingen veta. Riskgrupper och äldre har ju så klart en fördel. Men är ung kommer det bli ett antal sprutor. Jag är gammal och tog den frivilligt man måste ju testa på någon tänker jag. Men nu hetsas det på unga och gravida. Vaccinet är livsfarligt för en del så det är inte svart/vitt.
När det dyker upp komplikationer så sägs det alltid att det inte går att härleda till vaccinet även om en frisk 30 åring dött 1 dag efter vaccinet.
Jag gillar inte censur dom som är kritiska till vaccin ska tystas ner med alla medel.

Den du möjligt skyddar med vaccinet är dig själv för ett tag. Det finns så många självförvållade sjukdomar och skador som belastar vården. Men icke vaccinerade ska ha all skuld.

Nej. Den huvudsakliga skulden ligger hos kineserna, som inte lyckades hålla sitt experiment instängt.

Citat:
Ja det är många människor som aggerat labbråttor. Ett år är ingen tid. Man så först att två doser var full dos. Nu kommer man på att vaccinet bara håller 7 månader. Vilket var kortare än man TRODDE. Man hade ingen aning om dos man bara gissade. Tredje dosen har man ALDRIG testat innan som nu visar sig behövs. Ingen har provat den dosen och ingen vet hur många doser man ska behöva ta. Men det är ju rimligt att anta att 3 dosen inte ger skydd mer än sjumånader. Ingen vet hur många doser man kommer behöva ingen vet hur vilka biverkningar fler doser ger. Det tar tid att prova ut mediciner. Det spelar ingen roll om man gett det till miljarder människor när inte tiden gått. Hur svårt kan det vara att förstå?

Kollade på Malo i dag där en kvinna som har canser testat ett vaccin mot det. Det kommer ut på marknaden om NÅGRA ÅR. När man testat färdigt. Förstår inte varför ni inte vill se verkligheten som objektiva verkligheten som den är. Mänskligheten har varit labbråttor. Och det ska vara frivilligt.

Det är inte frivilligt att vara labbråtta. Det enda val vi har, är vilket experiment vi väljer att utsätta oss för. Antingen väljer du att ta ett vaccin som har tagits fram på kort tid. Eller så avstår du vaccin, och kandiderar därmed till att vara labbråtta för kinesernas virus. Du kan inte välja bort båda alternativen. Kineserna och WHO har redan gjort valet att viruset ska spridas. Det är sedan länge för sent att ändra sig.

Varken virus eller vaccin har utforskats över längre tid, eftersom tiden inte har gått.

Att ta vaccinet är frivilligt, och bör så vara. Att vara labbråtta är icke frivilligt, oavsett vad man tycker om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in