2021-10-11, 15:20
Medlem
barkies avatar
SNÄLLA, SLUTA TJAFSA MED VARANDRA.

Diskutera. Försök höra alla sidor. Dra ständigt nya slutsatser. Sluta fastna i en åsikt för att sen strida till döds för den.

I det här fallet kan man inte påstå att vaccin förespråkare har rätt, inte heller de som vägrar vaccin.

Se istället varandras sidor. Granska fakta som presenteras. Försök utveckla ert enkelspåriga tänkande. Helt sjukt hur dom alltid skapar osämja bland befolkningen för att söndra och härska.

Jag kommer presentera något intressant som skedde för många år sedan. Innan jag fortsätter vill jag påpeka att Googles algoritm är totalt riggad för att presentera fakta som inte skiner negativt på makthavare, läkemedelsbolag eller andra fakta som skulle förstöra det narrativ som förs.

Det är i princip omöjligt att få fram "den andra sidan" av myntet.

SV-40

Viruset härstammar från fåglar och däggdjur och är ett DNA-virus och ligger ofta latent i kroppen.

När man började vaccinera mot polio på 50-talet innehöll dessa vaccin SV-40 viruset. Det är känt för att orsaka mängder med cancer-former och är hett debatterat av forskare.

Trots att mängder och åter mängder av bevis påvisats att det orsakar bland annat diabetes, leversjukdomar, cancer, död men också mycket problematiska tillstånd vi lever med idag.

Idag har vi mängder av sjukdomar eller tillstånd som accepteras som normala. Magproblem, övervikt, diabetes, herpes och dylikt.
Dessa problem eskalerade i enorm mängd efter poliovaccinet började skeppas ut. Läkare vittnade om att ha kanske 1-2 patienter med magproblem i månaden så fick man plötsligt 50-100 i veckan med diarréer, illamående, uppsvullnad etc utan att förstå varför. Den enda gemensamma nämnaren var just vaccinet.

Idag skyller vi mycket av dessa tillstånd på det vi äter. Sanning med modifikation.

Sv-40 infekterade runt 70% av den vuxna befolkningen i USA och 90% av barnen.

Jag råder många att forska i cancerns historia. Det finns enorma frågetecken där på när det uppkom, varför och hur vanligt det var förr kontra nu. Det är skrämmande.

Studier som gjorts, särskilt en 35-årig studie tog med 115.000 personer som med säkerhet vaccinerats med smutsig vaccin, hittade inga samband mellan cancer eller andra sjukdomar.

Andra korttidsstudier angav samma sak. Dessa var självklart inte oberoende vilket gör att man blir lite skeptisk då många forskare sa att detta var fullständigt omöjligt då det skulle bryta mot naturen och vad viruset faktiskt gör.

En populär konspirationsteori lyder:

John F. Kennedy var emot federal reserve och var skeptisk mot vaccinet då han ifrågasatte de stora bolagens moral och hur man använde media för att få medhåll. Detta har skett sedan media kom till, med ökat ondskefullt syfte.

JFK blev som bekant mördad av Lee Harvey Oswald. Denna figur är intressant. Många av hans efterlevande eller de som kände honom vittnade om att han utmålades som ondskefull och problematisk och blev gjord till syndabock för mordet.

De sa att han hade sina bekymmer som vem som helst, särskilt med auktoritet och valde att gå med i marinkåren för att få ordning på det.

I efterhand har vittnesmål försvunnit och folks röst tystnat när de ifrågasatt påståenden om att Oswald hade bytt skola 22 gånger och blivit ställd inför rätta 2 gånger under sin tid i marinkåren.

De som kände honom och deras berättelser är borta, nedgrävda, försvunna av Big techs teknologi. De beskrev honom som "hetsig men briljant".

Den röda tråden fortsätter. Oswald blev mördad av Jack Ruby. Dessa två herrar kände varandra och arbetade ihop med en kollega, Sylvia Stein, som var en forskare inom medicin.

Just det - Ruby OCH oswald var inga idioter. De var involverade i forskning med nämnde Stein.

Stein kom på ett sätt att gro tumörer i råttor. Detta med hjälp av SV-40. Det var inte bara det faktum att det var latent utan också att tumörer kunde växa till vald storlek. Ruby och Oswald var involverade i detta där den förstnämnda också hade en kortvarig romantisk relation med Stein.

Forskningen var finansierad av staten. Efter dessa enorma framsteg av teamet:

Stein hittas mördad i sin lägenhet. Det ser ut som ett inbrott som gått snett då stället är i oreda men mördaren fångas aldrig. Man har inte ens en misstänkt.

Ruby och Oswald försvinner i princip från kartan. Detta är tidigt 1950-tal.

Historiken mellan den perioden fram till mordet på dessa två herrar är uppdiktad och konstruerad.

Oswald mördar sonika presidenten och Ruby mördar sedan Oswald.

Vaccinet rullas ut - kontaminerat (hur det ens är möjligt) med SV-40 vilket i princip infekterar varenda människa då det smittar mellan människor extremt enkelt. Viruset ligger latent i kroppen och kan orsaka mängder med olika sjukdomar i olika stadier i livet.

Intressant hur denna historia i princip är helt utraderad och att fler inte talar om SV-40.

Jag är inte vaccinförnekare eller för den. Jag ser främst till nyttan. Jag har tagit de sprutor jag känner jag behöver.

I det här fallet talar vi om astronomiska belopp, tjänster och gentjänster, extremt snåriga nät som är ihopvävda.

Det som gör mig skeptisk är propagandan mot de som väljer att vänta med vaccination i varenda media-outlet och makthavare/forskare som går syl i vädret.

Vart var dessa häxjakter under svininfluensan?
I vilken värld förlorar människor sina jobb för att ta ett eget beslut?

I media idag läser man om Daily Mirror i UK - där förkylningarna är de värsta någonsin. Dessa kan vara covid påstås det, vaccinerad eller ej.

Piloter och atc-personal har lämnat sina jobb på flera ställen i USA och orsakat tusentals flights att bli stående där man skyller på dåligt väder och planering samt personalrulljangs.

Anledningen är att all personal måste vara vaccinerad till den 24 november.

Det är protester runt om i världen med tiotusentals människor som står upp emot TVÅNGET, och FÖR friheten - inte vaccinet. Folk förstår inte att det gått längre än så nu. Det handlar om individens frihet och vilja att ta egna beslut. Man måste förstå att folk inte reagerade förrän man började hota med att isolera ovaccinerade från samhället, att tvinga barn till vaccinering, eller få sluta sitt arbete om man inte tog jabben.

Jag hoppas verkligen folk förstår problemet här och inser att det inte handlar om en kamp mot just sprutan - det är en kamp mot tvång och ett angrepp på individens frihet.
Citera
2021-10-11, 15:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
SNÄLLA, SLUTA TJAFSA MED VARANDRA.

Jag hoppas verkligen folk förstår problemet här och inser att det inte handlar om en kamp mot just sprutan - det är en kamp mot tvång och ett angrepp på individens frihet.

Problemet är ju när vissa människors frihet går ut över andra människors säkerhet och trygghet.

Jag får inte köra bil full. Jag måste ha körkort. En pilot måste genomgå en utbildning. En busschaufför måste ha en viss hälsostatus för att få köra. Vi vill inte ha läkare som är dementa osv osv.

Men vi ska alltså acceptera att våra åldringar och andra sjuka personer ska behandlas av personal som bär på ett farligt smittsamt lungvirus? De människor som vill ha friheten att slippa smittas och slippa bli sjuka och ev slippa att avlida då de blir utsatta för virus. Bryr du dig om deras frihet också?
Citera
2021-10-11, 16:02
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Problemet är ju när vissa människors frihet går ut över andra människors säkerhet och trygghet.

Jag får inte köra bil full. Jag måste ha körkort. En pilot måste genomgå en utbildning. En busschaufför måste ha en viss hälsostatus för att få köra. Vi vill inte ha läkare som är dementa osv osv.

Men vi ska alltså acceptera att våra åldringar och andra sjuka personer ska behandlas av personal som bär på ett farligt smittsamt lungvirus? De människor som vill ha friheten att slippa smittas och slippa bli sjuka och ev slippa att avlida då de blir utsatta för virus. Bryr du dig om deras frihet också?

Varför har det varit accepterat att vårdpersonal inte behövt vaccinera sig mot diverse influensavirus och pneumokocker tidigare? Varför ska inte dessa vacciner isf inkluderas?
När vi ändå är igång, låt hela jävla befolkningen ta dessa sprutor årligen också. Allt för att gamlingar som är nära döden ska få några år till.
Citera
2021-10-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Varför har det varit accepterat att vårdpersonal inte behövt vaccinera sig mot diverse influensavirus och pneumokocker tidigare? Varför ska inte dessa vacciner isf inkluderas?
När vi ändå är igång, låt hela jävla befolkningen ta dessa sprutor årligen också. Allt för att gamlingar som är nära döden ska få några år till.

Det har ju varit prat om det redan innan Covid 19 - Finland har redan krav (innan Covid 19) osv.

Jag tror att det inte har varit något stort problem - vårdpersonal vaccinerar sig mot influensa men när Covid 19 kom så blev allt så politiskt - ivrigt påhejade av främmande makt, högernationalister, kristna andra grupper.
Citera
2021-10-11, 16:43
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
15 tusen döda i Sverige och 99,98% överlever en infektion säger du. Okej....

15.000/0,02%= 75.000.000 miljoner. Dvs, det bor alltså 75 miljoner invånare i Sverige förutsatt att ALLA smittats av corona viruset. I praktiken är det väl runt 25% som varit smittade när man gjort olika tester. Dvs, skulle din siffra stämma över dödligheten skulle det innebära att det bor 300 miljoner människor i Sverige. Vem är det som inbillar sig saker menar du?

Viruset har "rasat" i snart hela två år.. och endast 25% skulle vara smittade?

Ja.. du kan säkert komma fram till en bra slutsats om det finns en överdrift i virusets smittsamhet.
Jag tycker fakta är ganska talande
Citera
2021-10-11, 16:45
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Men med tanke på att 15 tusen har dött i covid19 och "bara" cirka 150 personer skjutits ihjäl under samma tidsperiod utgör ju covid19 100 gånger mer risk än skjutvapenvåld i Sverige. Det måste du ju hålla med om. Det låter inte som du är speciellt bra på att göra riskanalyser.

Hur viktig är medelåldern på de avlidna föra att bilda sig uppfattning om hur farligt ett virus är?
Hur lång är medellivslängden i Sverige?

(Hint: medelåldern för de avlidna med C19 är 82 år)
Citera
2021-10-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
"Efter justering mot normalförekomsten av narkolepsi bedömer Läkemedelsverket att cirka 150–200 individer drabbades av narkolepsi till följd av vaccineringen med Pandemrix."

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody6

Det är betydligt fler barn än så som fått skador av Covid-19, alltså är antivaxxare farligare för barn än vad Pandemrix var.
Finns det inte lämpligare trådar att diskutera i om man vill prata om Pandemrix? Är inte detta helt off topic?

Men då kan man väl fortsätta i samma anda antar jag.

Vad menar du med ”antivaxxer”? Att vara emot just vaccinet mot Covid-19 eller samtliga vaccin?

Om man är emot att vaccinera sina barn mot Covid-19 är man farligare för barn än Pandemrix? Har du källor eller annan studie du grundar detta på?
Citera
2021-10-11, 16:56
Medlem
barkies avatar
Citat:

Det du gör nu är det du gjort sen du började vara aktiv i tråden - du tar orelevanta exempel.

Vi bär alla på bakterier och virus. Det dör otaliga miljoner årligen av virus och bakterier. Det är så det ser ut. Har du haft covid?

En busschaufför blev inte busschaufför under premissen att han måste ta ett vaccin mot sin vilja för att behålla sin tjänst, inte de övriga yrkesgrupperna heller.

Kan man inskränka på våra friheter så brutalt och ansvarslöst via covid - vad är då nästa steg? Att acceptera videobevakning i hela samhället för att minska brott? Då är det alltså jag som drabbas pga av andra och får min integritet våldtagen.

Du tror inte något sådant t. ex skulle påverka den psykiska hälsan extremt negativt?

De vaccinerade smittar. 7 dog i Australien i helgen, varav 3 var fullvaccinerade, 3 hade en dos och 1 ovaccad.

Vi ser smittspridning även där vaccingraden är extremt hög.

Nej, jag eller någon annan som inte vill ta ett experimentellt vaccin som genererar triljarder för omoraliska läkemedelsbolag ska inte behöva det.

Dock så märks det ju att kommunister börjar härja lite överallt här där man dikterar vad folk ska göra och inte göra. Men så enkelt är det inte.

Min och din personliga frihet står över ditt vaccinhetsande.

Ja, äldre dör, majoriteten av annat än Covid-19. Ska vi slänga bilister i fängelse? Ska vi sluta sälja snabbmat? Ska vi sluta sälja tobak? Förbjuda extremsporter? Sex? Du kan ju skada dig eller faktiskt dö under akten om du har otur - liksom du kan dö vaccinerad eller ovaccinerade av covid. Eller cancer. Eller några tusen andra saker.

Vi får se. Jag ska minnas dig IMBILDEN och jag har printat dina inlägg. Om ett år eller två får vi se hur det har gått.
Citera
2021-10-11, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Finns ju massa andra anledningar också. De kanske sköt heroin innan och det är ju ingenting de kan säga till varken dig eller sjukvården.

Du börjar falla på din egen orimlighet nu, har du inget bättre att dra till med?
Citera
2021-10-11, 17:15
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo, vi vet för att det har administrerats mer än 6 miljarder doser över en ettårsperiod och vaccinet har bara en verkanslängd på 3 veckor. D.v.s det har gått mer än 1,5 år sen den första personen genomgick treveckorsperoiden.
Ja det är många människor som aggerat labbråttor. Ett år är ingen tid. Man så först att två doser var full dos. Nu kommer man på att vaccinet bara håller 7 månader. Vilket var kortare än man TRODDE. Man hade ingen aning om dos man bara gissade. Tredje dosen har man ALDRIG testat innan som nu visar sig behövs. Ingen har provat den dosen och ingen vet hur många doser man ska behöva ta. Men det är ju rimligt att anta att 3 dosen inte ger skydd mer än sjumånader. Ingen vet hur många doser man kommer behöva ingen vet hur vilka biverkningar fler doser ger. Det tar tid att prova ut mediciner. Det spelar ingen roll om man gett det till miljarder människor när inte tiden gått. Hur svårt kan det vara att förstå?

Kollade på Malo i dag där en kvinna som har canser testat ett vaccin mot det. Det kommer ut på marknaden om NÅGRA ÅR. När man testat färdigt. Förstår inte varför ni inte vill se verkligheten som objektiva verkligheten som den är. Mänskligheten har varit labbråttor. Och det ska vara frivilligt.
Citera
2021-10-11, 17:16
Medlem
Hrass avatar
Citat:
15 tusen döda i Sverige och 99,98% överlever en infektion säger du. Okej....

15.000/0,02%= 75.000.000 miljoner. Dvs, det bor alltså 75 miljoner invånare i Sverige förutsatt att ALLA smittats av corona viruset. I praktiken är det väl runt 25% som varit smittade när man gjort olika tester. Dvs, skulle din siffra stämma över dödligheten skulle det innebära att det bor 300 miljoner människor i Sverige. Vem är det som inbillar sig saker menar du?
Din uträkning stämmer bara om befolkningen har samma ålders- och riskgruppsfördelning som de avlidna. 66% av alla avlidna i Sverige har varit över 70 år och tillhört flertalet riskgrupper. I åldrar 19-39 finner vi 7 st tidigare friska som avlidit (icureg). Om våra 1,16 miljoner smittade inte har några som helst mörkertal så är det alltså 0.0006% risk att man som smittad-under-40-avlider.

Kan tänka mig att siffran 0,02% ligger nära sanningen om man kör medelvärde över alla åldrar, dvs. räknar med gamlingarna och tjocksmockarna. Lätt gjort om du går in här: https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Citera
2021-10-11, 17:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ja det är många människor som aggerat labbråttor. Ett år är ingen tid. Man så först att två doser var full dos. Nu kommer man på att vaccinet bara håller 7 månader. Vilket var kortare än man TRODDE.

Nej det var ingen som trodde att det skulle fungera mot andra varianter öht. Att det fungerar såpass väl mot deltavarianten som producerar 1000 gånger fler viruspartiklar är ett tecken på att tekniken fungerar betydligt bättre än någon hade hoppats på. Men jag gissar att du inte förstår vad 1000 gånger betyder i sammanhanget. Du är som den där snorungen som Louis C.K. snackar om som grinar över långsamt wifi på planet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in