2021-10-12, 14:12
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaccinDodar
Du verkar vara en elak människa, mår du bra?

Ivermectin fungerar, men det ska tas tidigt i sjukdommen.

Vaccinvurmare tenderar att bli elaka, en av biverkningarna skulle jag tro.
Citera
2021-10-12, 14:15
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
På kort sikt kanske... på längre sikt... Inte alls säkert. Har du haft viruset på naturlig väg, vilket många har haft, har du det överlägset bästa skyddet. Trots det verkar hjärntvätten gått varm att det bara är vaccin som kan få stopp på pandemin, vilket är ett bedrägeri av rang.
Så tror du att Mattias Karlsson avstod vaccin för att han var beredd att testa att skaffa sig ett naturligt skydd?

Jag tror nog att han i nuläget är rätt missnöjd med sitt val av väg framåt.
Citera
2021-10-12, 14:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Vad snackar du om? Det är beprövat på typ en miljard människor vid det här laget och det är dessutom också godkänt..
Ja på kort sikt. På lång sikt vet ingen vad som kommer att hända och hur det påverkar immunförsvaret. Men var gärna en duktig försökskanin du för en sjukdom där medelåldern på de som dött är över 80 år. Själv avstår jag gärna.

"Vaccinenerna" har ett villkorat godkännande. Du får nog slå upp vad det innebär men det går inte att jämföra med gamla beprövade läkemedel på något sätt. Inte stoppas Alvedon helt plötsligt för alla under 30 år pga risk för biverkningar? Har det någonsin hänt?

Citat:
Ni säger att vi äter upp allt MSM säger till oss samtidigt som ni inte ifrågasätter ett ord av vad andra sidan säger Sååå fritänkande haha.

Jag tycker att man måste kunna se problemet utifrån två perspektiv. Eftersom bara ena sidan får ha rätt gör det åtminstone mig misstänksam. Vetenskapen har aldrig varit helt tvärsäker och kommer aldrig att vara det.
Citera
2021-10-12, 14:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Så tror du att Mattias Karlsson avstod vaccin för att han var beredd att testa att skaffa sig ett naturligt skydd?
Jag tror inte folk aktivt väljer att skaffa sig ett naturligt skydd. Det har mest blivit så, då det inte går att skydda sig i längden mot den här typen av virus. Alla kommer att få det här, det är bara att inse. Allt är en fråga om tid bara. De flesta som jag känner som avstår vaccinet är folk som redan haft sjukdomen.

Citat:
Ja är man överviktig och dessutom rökare så bör man såklart omedelbart gå och vaccinera sig. Har ingen aning om varför han inte gjort det.
Citera
2021-10-12, 14:26
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Nej lille vän, det är nödgodkänt under en pandemi om inga andra läkemedel finns.
NU är det testat på massa människor och om ett par år ser vi resultatet, spännande va

Så om det hade varit "Godkänt" endast, då hade du tagit det? ALLT handlar alltså om det?
Du tror inte det var mer bråttom än vanligt 2021 i en global pandemi när folk reser konstant över hela jorden? Jämfört med andra "gamla vanliga" vaccin alltså. Du tror inte det var en speciell situation som gjorde att dom fick "nödgodkänna" om det är så du vill kalla det?

Ja jag längtar verkligen tills om några år när allt är som vanligt och folk varken har dött i massor eller sitter i fångläger för att dom inte vaccinerat sig..
Citera
2021-10-12, 14:29
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Så om det hade varit "Godkänt" endast, då hade du tagit det? ALLT handlar alltså om det?
Du tror inte det var mer bråttom än vanligt 2021 i en global pandemi när folk reser konstant över hela jorden? Jämfört med andra "gamla vanliga" vaccin alltså. Du tror inte det var en speciell situation som gjorde att dom fick "nödgodkänna" om det är så du vill kalla det?

Ja jag längtar verkligen tills om några år när allt är som vanligt och folk varken har dött i massor eller sitter i fångläger för att dom inte vaccinerat sig..

Nej jag hade väntat ändå, tar aldrig vaccin för några influensor.
Brukar du göra det?
Citera
2021-10-12, 14:34
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaccinDodar
Du verkar vara en elak människa, mår du bra?

Ivermectin fungerar, men det ska tas tidigt i sjukdommen.

Citat:
Vaccinvurmare tenderar att bli elaka, en av biverkningarna skulle jag tro.

"Sjukdommen"? Än en gång - det är ju inga genier dessa antivax-människor.

Åh är ni ledsna nu? Två riktiga snowflakes haha, lägg ner..
Jag bor i Göteborg förresten men bra försök med småstads-grejen där. Låt mig gissa, din "kontaktsport" är aikido
Citera
2021-10-12, 14:43
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Nej jag hade väntat ändå, tar aldrig vaccin för några influensor.
Brukar du göra det?

Visste det, klart det inte har med godkännandet att göra.. Verkligen riktigt bra argument du har!

Nej det gör jag inte - men covid19 är inte bara en vanlig influensa - än en gång, du är okunnig.
Dödligheten i säsongsinfluensan brukar anses ligga någonstans kring 0,1 till 0,17 procent. I jämförelse antas dödligheten i covid19 ligga någonstans mellan 0,3 till 1,8 procent. Är inte det en betydelsefull skillnad på 8 miljarder människor? Om du har grundläggande mattekunskaper går det att räkna ut annars blir det svårtolkat.
Som allra lägst antas corona alltså vara ungefär dubbelt så dödligt - som högst antas smittan vara mer än 10 gånger så dödligt som influensan.

Men varför försöker jag ens, all statistik som inte kommer från Alex Jones är väl hittepå
Citera
2021-10-12, 14:49
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja på kort sikt. På lång sikt vet ingen vad som kommer att hända och hur det påverkar immunförsvaret. Men var gärna en duktig försökskanin du för en sjukdom där medelåldern på de som dött är över 80 år. Själv avstår jag gärna.

"Vaccinenerna" har ett villkorat godkännande. Du får nog slå upp vad det innebär men det går inte att jämföra med gamla beprövade läkemedel på något sätt. Inte stoppas Alvedon helt plötsligt för alla under 30 år pga risk för biverkningar? Har det någonsin hänt?

Jag tycker att man måste kunna se problemet utifrån två perspektiv. Eftersom bara ena sidan får ha rätt gör det åtminstone mig misstänksam. Vetenskapen har aldrig varit helt tvärsäker och kommer aldrig att vara det.

Okej här har vi någon som kan föra sig i en konversation iallafall och man får inte ont i ögon och hjärna av att läsa dina inlägg.
Jag får väl vara den försökskaninen då, det skadar ju trots allt ingen annan än mig själv, samtidigt som de som vägrar vaccinet i slutändan tar platser hos vården (som i detta fall) där det påverkar oss alla.
Jag personligen tror på vetenskap och teknik.
Citera
2021-10-12, 14:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Okej här har vi någon som kan föra sig i en konversation iallafall och man får inte ont i ögon och hjärna av att läsa dina inlägg.
Jag får väl vara den försökskaninen då, det skadar ju trots allt ingen annan än mig själv, samtidigt som de som vägrar vaccinet i slutändan tar platser hos vården (som i detta fall) där det påverkar oss alla.
Jag personligen tror på vetenskap och teknik.

Ja du, jag tror också på vetenskap och teknik. Det är bara det att vetenskap tar tid och normal vetenskap är absolut inte tvärsäker. Därav köper jag inte narrativet rakt av som vissa andra verkar göra. Kanske av rädsla, vad vet jag? Rädda människor går ju få göra vad som helst har det visat sig.
Citera
2021-10-12, 14:58
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Visste det, klart det inte har med godkännandet att göra.. Verkligen riktigt bra argument du har!

Nej det gör jag inte - men covid19 är inte bara en vanlig influensa - än en gång, du är okunnig.
Dödligheten i säsongsinfluensan brukar anses ligga någonstans kring 0,1 till 0,17 procent. I jämförelse antas dödligheten i covid19 ligga någonstans mellan 0,3 till 1,8 procent. Är inte det en betydelsefull skillnad på 8 miljarder människor? Om du har grundläggande mattekunskaper går det att räkna ut annars blir det svårtolkat.
Som allra lägst antas corona alltså vara ungefär dubbelt så dödligt - som högst antas smittan vara mer än 10 gånger så dödligt som influensan.

Men varför försöker jag ens, all statistik som inte kommer från Alex Jones är väl hittepå

Att jag i min ålder skulle avlida av Covid är rätt osannolikt, ännu mindre risk för någon i din ålder så helt meningslöst av dig att ta något vaccin. Mr twentyeight
Citera
2021-10-12, 15:01
Bannlyst
Citat:

Om han tagit vaccinet då vore han död, så jag tror att han är nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in