2021-10-12, 12:24
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaccinDodar
Ja det hoppas jag med, han är inte ensam. Det är flera tusen som drabbats av hjärtproblem efter vaccineringen. Drabbas de innom 14 dagar så räknas de till ovaccinerade, det är en taktik för att sålla bort dem från statistiken.

Ja så är det, det är även så att om du varit positiv men dött av annan orsak hamnar du i covid-statistiken.
Finns tom de som varit med i trafikolyckor som fått dödsorsak covid, skrämmande!
Citera
2021-10-12, 12:37
Medlem
Hade herr Karlsson bott i Uttar Pradesh så hade han trots sitt levene och kroppshydda inte blivit svårt sjuk. Just saying

Önskar snabbt tillfrisknande.
Citera
2021-10-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ja det hoppas jag med, han är inte ensam. Det är flera tusen som drabbats av hjärtproblem efter vaccineringen. Drabbas de innom 14 dagar så räknas de till ovaccinerade, det är en taktik för att sålla bort dem från statistiken.

Nu ljuder du eller är bara felinformerad. En biverkning kan rapporteras och tas med i statistiken från sekunden du tog medicinen, fick vaccinet eller behandlingen om det inte är någon av de ovanstående).

Ser gärna fram emot ett svar där du anger källan för att biverkningar som tas bort från statistiken om de går över inom 14 dagar eller inte får rapporteras i alls. Om du går igenom Läkemedelsverkets instruktioner (de gäller i Sverige) så ser du att alla potentiella biverkningar skall rapporteras in. Alldeles oavsett när de inträffar.
Citera
2021-10-12, 12:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är väl du som inte är läskunnig. De allra flesta som blir sjuka av C19 numera är ovaccinerade eller så gamla och i riskgrupp att de har vaccinerats för länge sedan och där vaccinen redan börjat tappa effekt (för ja, det gör de ju).
Ja fast du blir inte ett dugg friskare av vaccinera dig. De som ligger på sjukhus nu verkar mestadels vara överviktiga invandrare, som iof är ovaccinerade. Men att de blir sjuka beror främst på deras hälsostatus i övrigt och inte på om de är vaccinerade eller ej.

De flesta ovaccinerade är trots allt inte på sjukhus då det bara är några enstaka som vårdas för tillfället. Svårt att dra några större växlar på vaccinets effekt av det. Många har ju redan haft sjukdomen på naturlig väg, inkl undertecknad och det har såklart hjälpt till också.

Citat:
Av alla på IVA är över 80% ovaccinerade, men över 80% av befolkningen har fått vaccinet. Alla studier visar att risken för att bli sjuk är väsentligt lägre som vaccinerad.
Ja så är det säkert, men det var inte det jag sa. Det jag sa var att du blir mindre sjuk som vaccinerad men du kan fortfarande få sjukdomen och föra viruset vidare i samma utsträckning som en ovaccinerad. Vaccinerad betyder inte att du inte kan sprida viruset. Hade det fungerat mot smittspridning hade det inte sett ut som det gör i bland annat Israel och Singapore.

Citat:
Som icke sjuk så smittar du inte. Svårt att förstå sambandet mellan infektion och smittspridning?
Problemet är att vaccinerade inte känner av att de är sjuka och lever som vanligt går och smittar sin omgivning. Det finns en anledning att rekommendationerna i USA är att även vaccinerade ska bära munskydd och hålla avstånd osv.

Citat:
Du får sluta läsa alt-right-sidor från USA och antivaxxerpropaganda och vända dig till faktiska källor i Israel om du ska tala om Israel (se länk ovan).
Källor? Det är väl inte svårt att läsa statististiken rakt upp och ner? Den ligger helt öppen. Hade vaccinet fungerat mot smittspridning hade väl rimligtvis inte både dödstalen och fallen ökat i samband med vaccinering? så långt kan du väl tänka själv? Eller tänker någon annan åt dig? Att vara kritisk mot covid-vaccinerna är inte antivaxx på något sätt. Det är bara ett friskhetstecken och tyder på att man kan tänka själv.
Citera
2021-10-12, 12:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Inte till 100% men det minskar risken att bli smittad avsevärt, 65-95% lägre risk att smittas beroende på vaccin och virus variant.

På kort sikt kanske... på längre sikt... Inte alls säkert. Har du haft viruset på naturlig väg, vilket många har haft, har du det överlägset bästa skyddet. Trots det verkar hjärntvätten gått varm att det bara är vaccin som kan få stopp på pandemin, vilket är ett bedrägeri av rang.
Citera
2021-10-12, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SisterIIster
Hade herr Karlsson bott i Uttar Pradesh så hade han trots sitt levene och kroppshydda inte blivit svårt sjuk. Just saying

Önskar snabbt tillfrisknande.

Ja Ivermectin fungerar, men tyvärr går det inte att tjäna pengar på det då patentet löpte ut 1996.
Citera
2021-10-12, 14:02
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Nej asså jag är inte emot vaccin som är beprövat, detta är dock inte det utan en ny variant som inte ens är godkänd.

Vilka läkare och forskare tycker DU att jag skall lyssna på?

Vad snackar du om? Det är beprövat på typ en miljard människor vid det här laget och det är dessutom också godkänt..
Ni säger att vi äter upp allt MSM säger till oss samtidigt som ni inte ifrågasätter ett ord av vad andra sidan säger Sååå fritänkande haha.
Citera
2021-10-12, 14:04
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ja Ivermectin fungerar, men tyvärr går det inte att tjäna pengar på det då patentet löpte ut 1996.

Men ta ivermectin då och skit ut dina tarmar.. Drick lite klorin när du ändå är igång så slipper du stjäla luft från vanliga människor.
Citera
2021-10-12, 14:07
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Lärde du dig inte att läsa i skolan, jag skrev att jag inte är emot vaccin och tog således vaccin som barn.
Alla de större klubbarna runt mig hade öppet, bor i en stor stad.

Kan tilläggas att de flesta jag tränar med är ovaccinerade och det är aldrig någon borta där.

Känns som att du trollar, du tränar nog inte utan säkert något du önskade du gjorde.
Kanske när du blir äldre, om du kan hålla dig frisk dvs.

Vad är det för "kontaktsport" du tränar då? Försöker beskylla honom för att hitta på medan ingen som någonsin gått i kampsport/mma/boxning/juijitsu osv och kallat det för kontaktsport..
Citera
2021-10-12, 14:08
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Vad snackar du om? Det är beprövat på typ en miljard människor vid det här laget och det är dessutom också godkänt..
Ni säger att vi äter upp allt MSM säger till oss samtidigt som ni inte ifrågasätter ett ord av vad andra sidan säger Sååå fritänkande haha.

Nej lille vän, det är nödgodkänt under en pandemi om inga andra läkemedel finns.
NU är det testat på massa människor och om ett par år ser vi resultatet, spännande va
Citera
2021-10-12, 14:08
Bannlyst
Citat:
Men ta ivermectin då och skit ut dina tarmar.. Drick lite klorin när du ändå är igång så slipper du stjäla luft från vanliga människor.

Du verkar vara en elak människa, mår du bra?

Ivermectin fungerar, men det ska tas tidigt i sjukdommen.
Senast redigerad av VaccinDodar 2021-10-12 kl. 14:11.
Citera
2021-10-12, 14:11
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Vad är det för "kontaktsport" du tränar då? Försöker beskylla honom för att hitta på medan ingen som någonsin gått i kampsport/mma/boxning/juijitsu osv och kallat det för kontaktsport..

Jo det är kontaktsporter, i storstäder talar man i de termerna.
Vart bor du och vad kallas det där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in