2021-10-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1144J
Låter väldigt lågt med 23 ja, de få personer jag känner som är sjuksköterska tjänar betydligt mer, kring 35 som minst. Men när utbildade han sig, han kanske var nyexaminerad då och hade ingångslön? Fast är den så låg ens? Mer troligt med höga skulder kanske.

Han blev färdig ssk 2018, tror att han har jobbat inom Region Gävleborg psykiatri sen iaf 2019.
Citera
2021-10-03, 22:05
Medlem
Citat:
Han blev färdig ssk 2018, tror att han har jobbat inom Region Gävleborg psykiatri sen iaf 2019.

Finns inte en chance att han har 35. Region Gävleborg ingångslön för nya SSK är typ 24-27k. Självklart med OB och helger så har han säkert 35-40k i månaden. Jag är inte ens USKA och jobbar typ 200 timmar i månaden som vårdbiträde med ingång på 19800 i region och privat 22500. Jag har lätt 45k i månaden i snitt under ett år. Rent mellan 25-35k i månaden. Men då jobbar jag 18-24 dagar i månaden ibland 13 timmars dagar.
Citera
2021-10-05, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
NFC har ju behövt mer resurser ända sen de hette SKL. Men precis som du säger så skulle de få det skulle proppen vara bli i nästa led. Och det lät ju dröja innan någon regering vill ta tag på resursbristproblemen på allvar och öppna budgetplånboken på riktigt.

Ang dagsböterna.
Och ja såklart kunde jag dividerat, måste varit osedvanligt trött den dag jag skev. Skämsmössa på!

Låter väldigt lågt med 23 ja, de få personer jag känner som är sjuksköterska tjänar betydligt mer, kring 35 som minst. Men när utbildade han sig, han kanske var nyexaminerad då och hade ingångslön? Fast är den så låg ens? Mer troligt med höga skulder kanske.

Jag tror att domstolarnas uträkning utgår från ordinarie lön, inte med diverse tillägg och övertid. Jag kan tänka mig att de du känner uppger belopp som innehåller ob på kvällar och ob på helger. Men det är faktiskt inte deras grundlön och det är grundlönen som domstolarna utgår ifrån. Eller menar du att de utgår ifrån taxerad inkomst? För då är det en helt annan sak.

Men är det inte så att domstolarna utgår från vad den åtalade själv meddelar utredningen? Bara det är i så fall helt sjukt.

Men oavsett. Om 23 000 i månaden skulle vara en lön för en sjuksköterska som arbetat i tre år, då är någonting fundamentalt fel i Sverige. Eller så är det saker vi inte vet i det här fallet.
Citera
2021-10-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Jag tror att domstolarnas uträkning utgår från ordinarie lön, inte med diverse tillägg och övertid. Jag kan tänka mig att de du känner uppger belopp som innehåller ob på kvällar och ob på helger. Men det är faktiskt inte deras grundlön och det är grundlönen som domstolarna utgår ifrån. Eller menar du att de utgår ifrån taxerad inkomst? För då är det en helt annan sak.

Men är det inte så att domstolarna utgår från vad den åtalade själv meddelar utredningen? Bara det är i så fall helt sjukt.

Men oavsett. Om 23 000 i månaden skulle vara en lön för en sjuksköterska som arbetat i tre år, då är någonting fundamentalt fel i Sverige. Eller så är det saker vi inte vet i det här fallet.

De brukar utgå från taxerad inkomst och vad som uppges. Vad som händer vid stor diskrepans mellan de två vet jag inte.

Kollat med två I min närhet som arbetar som sjuksköterskor just vad de har I grundlön. Den ena har 32 000 kr i grundlön, den andra 28 000 kr. Hen med 32 000 kr har dock arbetat i snart 10 år och arbetar på iva. Den andra har arbetat i 2 år och arbetar på en vårdavdelning. Båda för regionen och på sjukhuset. Så det var med tillägg det blev 35.
Citera
2021-10-06, 13:40
Medlem
Men skitsamma vad han tjänar.....Är det ingen som vet hur det går just nu?
Citera
2021-10-06, 19:12
Medlem
Citat:
Men skitsamma vad han tjänar.....Är det ingen som vet hur det går just nu?

Jag pratade med tingsrätten. Och de säger att på Fredag 8 Okt kl 10:00 är sista dagen för åklagaren att meddela om man behöver mer tid , eller om man har tillräckligt för att väcka åtal.
Citera
2021-10-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Jag pratade med tingsrätten. Och de säger att på Fredag 8 Okt kl 10:00 är sista dagen för åklagaren att meddela om man behöver mer tid , eller om man har tillräckligt för att väcka åtal.

Okej, tack! Ska hålla lite koll då.
Citera
2021-10-08, 10:19
Medlem
Åklagaren har begärt åtalsförlängning till 12 oktober kl 11 .och fått det godkänt .
Senast redigerad av colombo123 2021-10-08 kl. 10:46.
Citera
2021-10-12, 10:22
Medlem
Warhearts avatar
Den sjuksköterska som häktades den 10 september, misstänkt för flera fall av våldtäkt, har nu åtalats.
Det framgår att mannen ska ha lurat patienter att den sexuella handlingen var medicinskt motiverad.

Gd.se
Citera
2021-10-12, 12:02
Medlem
Letsgethuges avatar
Någon som har uppgraded och kan berätta vad det står i artikeln på Gd?
Citera
2021-10-12, 12:09
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsgethuge
Någon som har uppgraded och kan berätta vad det står i artikeln på Gd?
Den sjuksköterska som häktades den 10 september, misstänkt för flera fall av våldtäkt, har nu åtalats. Det framgår att mannen ska ha lurat patienter att den sexuella handlingen var medicinskt motiverad.
[...]
Enligt handlingarna ska mannen ha lurat kvinnorna genom att påstå att handlingarna var medicinskt motiverade. I åtalet står att en av kvinnorna har haft förtroende för mannen i hans yrkesroll. Åklagaren påstår därmed att han har "allvarligt missbrukat hennes beroendeställning som patient".

Efter våldtäkterna har kvinnorna berättat för flera personer vad som hänt och att de uppfattat övergreppen som medicinskt motiverade.
Citera
2021-10-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Den sjuksköterska som häktades den 10 september, misstänkt för flera fall av våldtäkt, har nu åtalats. Det framgår att mannen ska ha lurat patienter att den sexuella handlingen var medicinskt motiverad.
[...]
Enligt handlingarna ska mannen ha lurat kvinnorna genom att påstå att handlingarna var medicinskt motiverade. I åtalet står att en av kvinnorna har haft förtroende för mannen i hans yrkesroll. Åklagaren påstår därmed att han har "allvarligt missbrukat hennes beroendeställning som patient".

Efter våldtäkterna har kvinnorna berättat för flera personer vad som hänt och att de uppfattat övergreppen som medicinskt motiverade.

Antar att det då handlar om fingrar eller föremål i underliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in