Citat:
Ursprungligen postat av
Minimalisma
NFC har ju behövt mer resurser ända sen de hette SKL. Men precis som du säger så skulle de få det skulle proppen vara bli i nästa led. Och det lät ju dröja innan någon regering vill ta tag på resursbristproblemen på allvar och öppna budgetplånboken på riktigt.
Ang dagsböterna.
Och ja såklart kunde jag dividerat, måste varit osedvanligt trött den dag jag skev. Skämsmössa på!
Låter väldigt lågt med 23 ja, de få personer jag känner som är sjuksköterska tjänar betydligt mer, kring 35 som minst. Men när utbildade han sig, han kanske var nyexaminerad då och hade ingångslön? Fast är den så låg ens? Mer troligt med höga skulder kanske.
Jag tror att domstolarnas uträkning utgår från ordinarie lön, inte med diverse tillägg och övertid. Jag kan tänka mig att de du känner uppger belopp som innehåller ob på kvällar och ob på helger. Men det är faktiskt inte deras grundlön och det är grundlönen som domstolarna utgår ifrån. Eller menar du att de utgår ifrån taxerad inkomst? För då är det en helt annan sak.
Men är det inte så att domstolarna utgår från vad den åtalade själv meddelar utredningen? Bara det är i så fall helt sjukt.
Men oavsett. Om 23 000 i månaden skulle vara en lön för en sjuksköterska som arbetat i tre år, då är någonting fundamentalt fel i Sverige. Eller så är det saker vi inte vet i det här fallet.