2021-10-12, 09:17
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Nu är vi OT men det där är bara idiotiskt om du är allvarlig.

Tror du jag tycker det är kul när folk avlider utav vaccinet eller får livslånga biverkningar bara för att jag inte rekommenderar vaccinet till de som inte är i riskgrupper? Nej. Dessutom kan du dö även som fullvaccinerad och dess verkan håller enbart några månader. Det är ju du som sprider nonsens.

Varför är så många felinformerade vid denna pandemin? De verkar ha lagt stora pengar på vaccinkampanjer som fått folk att lita blint på psuedovetenskap, hatar att så mycket korruption råder i denna pandemin då så stora summor är involverade. Det har inget med konspiration eller antivaxxande och göra, som vissa foliehats vaccinförespråkare inbillar sig.

Covid är också en livstilssjukdom, och gemensamma nämnaren verkar vara brist på näringsämnen eller dålig hälsa. Helt patetiskt att många som lever riktigt ohälsosamt, röker, missbrukar och är gravt överviktiga pga. dåliga matvanor ska peka finger på de som inte vaccinerar sig. Ni fattar väl att ni är i större riskgrupp trots att ni är vaccinerade än de som är hälsosamma, i form, inte missbrukar men skippar vaccinet.

Förresten, vi kan vända såhär på det, tänk om han tog vaccinet och avled eller fick långtidsbiverkningar utav det? Det är ett realistiskt scenario! Säg att "antivaxx är propaganda" till en som känner de som avled av vaccinet eller blivit svårt sjuka, lika dumt som att säga att covid inte finns.

Jag tror att MK kommer tillbaka starkare och friskare än någonsin, med bättre immunförsvar än de som vaccinerat sig(är ju så enligt vaccinbolagen själva, naturligt skydd är mycket bättre). Mycket verkar ju vara medveten kampanj för att få folk att vaccinera sig, eller så tror han att lite hög feber och hosta är svår sjukdom?

Jag rekommenderar alla att ändra sin livsstil, behöver inte vara allt eller mycket men en sak i taget. T.ex. lite mer motion, mer nyttig mat och lite mindre onyttig. Man kan ju unna sig lite kakor och godis ibland men limitera detta. Detta är bättre än vilket vaccin som helst för immunförsvaret.

Trots jag inte är SDare önskar jag honom att bli bra, verkar vara en av de bättre inom SD. Krya på dig MK!

Men önska det då, tror ingen kommer lipa som du gör. Vi vet ju att du önskar det innerst inne så du kan få ha rätt.
Vem fan bryr sig om vad DU rekomenderar haha, herregud vad självgod man kan vara.

Det är så roligt att ni alltid skall ta upp feta/rökande och missbrukande människor som dom enda som tar vaccinet Du fattar att vanliga och hälsosamma människor tar det också va? Man KAN leva hälsosamt OCH ta ett vaccin - tro det eller ej! Vi satt massa hälsosamma/normala människor och tog vaccinet senast, tror inte det var en enda knarkare eller tjockis där inne. Och jag behöver inte brutalt dåliga kostråd från en lönnfet mupp på flashback, tack ändå!
Som alla andra vaccin som läkarna sprutade i dig när du var liten med dina föräldrars godkännande, dom tog du trots att du inte var en fet knarkande unge antar jag?(tex polio, mässling osv)
Dessa vaccin har du njutit av samt teknologi och sjukvård när det passat, men nu är alla läkare och virusexperter en del av en stor konspiration som skall vara med och dra ner befolkningen på jorden?

"Säg att "antivaxx är propaganda" till en som känner de som avled av vaccinet eller blivit svårt sjuka, lika dumt som att säga att covid inte finns." Det hade varit svårt för jag KÄNNER INGEN som känner någon i sin tur som dött av vaccinet, gör du? Nej. Du hittar väl på att du gör det iförsig som alla andra här på fb.

Och nej du är absolut ingen SDare... Kallar gubben MK som att ni är best buds och önskar honom och SD allt gott - men du kan inte ens stå för vad du tycker. Patetiskt.
Citera
2021-10-12, 09:31
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Dock är det ett mysterium hur Mattias "inte haft tid" till det, politiker har väl mycket fritid?

Såklart han har haft tid, det är bara en dålig ursäkt för att han inte vågar komma ut som anti-vaxx.
Citera
2021-10-12, 09:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Om någon dör i en bilolycka fast hen har bilbälte och krockkudde betyder det att inte de är dåliga och inte fungerar.

Idioti är för övrigt en riskfaktor som forskarna bör undersöka i relation till COVID19. Ju fler idioter det finns i ett land ju mer sprider sig smittan. Korrelationen borde vara slående. Men nu killgissar jag bara …men börjar fantisera att idioterna dör av så man slipper era infantila omdömeslösa poster här.

Säkerhetsbältesanlogin signalerar att du är hjärntvättad.

Vaccinerna fungerar inte mot smittspridning, utan gör att du eventuellt blir lite mindre sjuk.

Ta gärna en titt på Israel och även singapore så ser du klart och tydligt att så är fallet.
Citera
2021-10-12, 09:47
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Sjävklart var de det eftersom det nästan inte finns några ovaccinerade i Sverige, hade du inte procenträkning i skolan?

Suck, dom DÖR! Alltså fullvaccinerade! Är inte hela grejen med vaccin att folk INTE ska dö?
Vad är det ni vaccinvurmare inte förstår? Är det liksom blockerat för inkommande info från icke msm?
Citera
2021-10-12, 09:50
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Vaccinerna fungerar inte mot smittspridning, utan gör att du eventuellt blir lite mindre sjuk.

Ta gärna en titt på Israel och även singapore så ser du klart och tydligt att så är fallet.
Bälte och airbag gör inte heller att du inte krockar din bil. Men lindrar effekten av en krock . Precis som vaccinet lindrar symptom i detta fall.
Citera
2021-10-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Suck, dom DÖR! Alltså fullvaccinerade! Är inte hela grejen med vaccin att folk INTE ska dö?
Vad är det ni vaccinvurmare inte förstår? Är det liksom blockerat för inkommande info från icke msm?
Klart folk dör, de flesta ovaccinerade, hoppas du oxå dör eftersom du verkar va antivaxxare

Så du hade alltså inte procenträkning i din skola.. vad jobbar en Einstein som du med om man får fråga?
Citera
2021-10-12, 10:02
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Klart folk dör, de flesta ovaccinerade, hoppas du oxå dör eftersom du verkar va antivaxxare

Så du hade alltså inte procenträkning i din skola.. vad jobbar en Einstein som du med om man får fråga?

Hoppas på du, 7/10 av de som dör är dock fullvaccinerade vaccinvurmare som du så du ligger mer i riskzonen
Citera
2021-10-12, 10:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Bälte och airbag gör inte heller att du inte krockar din bil. Men lindrar effekten av en krock . Precis som vaccinet lindrar symptom i detta fall.

Ja det var ungefär det jag skrev. Dock verkar vissa felaktigt tro att vaccinerna stoppar smittan, vilket de bevisligen inte gör.
Citera
2021-10-12, 10:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Det är så roligt att ni alltid skall ta upp feta/rökande och missbrukande människor som dom enda som tar vaccinet Du fattar att vanliga och hälsosamma människor tar det också va? Man KAN leva hälsosamt OCH ta ett vaccin - tro det eller ej! Vi satt massa hälsosamma/normala människor och tog vaccinet senast, tror inte det var en enda knarkare eller tjockis där inne. Och jag behöver inte brutalt dåliga kostråd från en lönnfet mupp på flashback, tack ändå!
Är det inte lite fascinerande att antivaxxarna i allmänhet vill få det att framstå som att lösningen på C19 är D-vitamin, träning och en gnutta Ivermectin när de sannolikt själv, som kollektiv, är just de som sannolikt har sämre hälsa än andra. Tror inte antivaxxarna utgörs av fysiska praktexemplar, det är bara principsaker som styr dem (i de flesta fall) som att "ingen säger åt mig vad jag ska göra" och "ingen vet bättre än det jag läst på alt-right-sidorna från USA, som är bland de faktamässigt sämst underbyggda källorna till visdom man kan hitta på planeten. De vaccinmotståndare jag faktiskt mött, och det är bara två, har båda varit två relativt feta och relativt unga, med extremt enkelspårig hållning till livet och samhället. Låt dem hållas. :-)

Citat:
Som alla andra vaccin som läkarna sprutade i dig när du var liten med dina föräldrars godkännande, dom tog du trots att du inte var en fet knarkande unge antar jag?(tex polio, mässling osv) Dessa vaccin har du njutit av samt teknologi och sjukvård när det passat, men nu är alla läkare och virusexperter en del av en stor konspiration som skall vara med och dra ner befolkningen på jorden?
Visst är detta fascinerande? Undrar om dessa, i de sannolikt få fall de har barn, förvägrar sina barn dessa vaccin också? Det finns ju ju trots allt en ganska omfattande, minst lika ovetenskaplig, antivaccinrörelse rörande dessa vaccin också i den alternativa högermiljön i USA så det måste ju smitta av sig hit med.

Citat:
"Säg att "antivaxx är propaganda" till en som känner de som avled av vaccinet eller blivit svårt sjuka, lika dumt som att säga att covid inte finns." Det hade varit svårt för jag KÄNNER INGEN som känner någon i sin tur som dött av vaccinet, gör du? Nej. Du hittar väl på att du gör det iförsig som alla andra här på fb.
Självklart känner de inga som dött av vaccinen, även om det var någon som sade sig ha känt två, d.v.s. 66% av alla konstaterade dödsfall i landet, med sannolik koppling till vaccinen. De känner sannolikt ingen som blivit riktigt dålig av vaccinen heller.

Däremot är det rätt många i vårt land som har nära och kära som dött som följd av C19.
Citera
2021-10-12, 10:14
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Såklart han har haft tid, det är bara en dålig ursäkt för att han inte vågar komma ut som anti-vaxx.
Kan vara så ja.

Har övriga kändisar inom SD vaccinerat sig???
Citera
2021-10-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ja det var ungefär det jag skrev. Dock verkar vissa felaktigt tro att vaccinerna stoppar smittan, vilket de bevisligen inte gör.

Inte till 100% men det minskar risken att bli smittad avsevärt, 65-95% lägre risk att smittas beroende på vaccin och virus variant.
Citera
2021-10-12, 10:20
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Det är väl du som inte är läskunnig. De allra flesta som blir sjuka av C19 numera är ovaccinerade eller så gamla och i riskgrupp att de har vaccinerats för länge sedan och där vaccinen redan börjat tappa effekt (för ja, det gör de ju). Av alla på IVA är över 80% ovaccinerade, men över 80% av befolkningen har fått vaccinet. Alla studier visar att risken för att bli sjuk är väsentligt lägre som vaccinerad. Som icke sjuk så smittar du inte. Svårt att förstå sambandet mellan infektion och smittspridning?

Citat:
Nej, se ovan.

Citat:
Nej, det stämmer ju inte...

https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general?tileName=VaccinationStatusAgg

Du får sluta läsa alt-right-sidor från USA och antivaxxerpropaganda och vända dig till faktiska källor i Israel om du ska tala om Israel (se länk ovan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in