2021-10-13, 15:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så är det, men de studier som finns visar såklart att vaccinet inte är farligt för människor.

Vänta? Vänta medan fler dör i Covid? Är det den bästa lösningen?

Det är en jättesvår fråga att svara på givetvis. Men jag litar på att de som är mer kunniga i ämnet än vad du och jag är, påtalar att vaccinering är den bästa lösningen.

Statistik världen över har ju ändå visat att i alla länder så är ovaccinerade just nu överrepresenterade på alla IVA. Det tycker jag visar att de har rätt.

Ja fast vilka är det som är på iva egentligen? Jo de som varit stammisar på iva från första början av pandemin. Dålig hälsa, övervikt och invandrare verkar vara ett återkommande tema.

Har inte med vaccinering att göra enbart.

https://sverigesradio.se/artikel/ovaccinerade-covidpatienterna-pa-iva-vacker-kanslor
Citera
2021-10-13, 15:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Fast nu finns det relativt sett många fall av vältränade, utåt sett friska individer som också varit nära att dö av Covid.

Ja hård träning och även anabola kan ha negativa effekter på immunförsvaret. Dock är statistiken mycket tydlig att det inte främst är denna grupp som är i riskzonen främst.
Citera
2021-10-13, 15:47
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Såklart. Allt för att gynna läkemedelsindustrin. De vill såklart sälja massvis med vaccindoser till allt och alla trots att det inte ens behövs. Jag förstår att äldre och multisjuka vill vaccinera sig och de ska de få göra. Det jag vänder mig emot är tvånget att alla måste vaccineras. Det är helt jävla sinnessjukt. Låt folk bestämma själva över sina kroppar.
Istället för att svara på dina senaste poster som jag i stort sett håller med om så replikerar jag på denna istället.

Det är inget tvång att vaccinera sig. Vad har du fått det ifrån?

Problemet är väl snarare att det är jättesvårt att identifiera de som kan bli riktigt sjuka. Därför rekommenderar man alla att vaccinera sig.

Och att man inför vaccinationsintyg på många evenemang är väl inget konstigt. Om man nu blir mindre allvarligt sjuk med vaccinet i kroppen så sprider man också sjukdomen betydligt sämre.
Citera
2021-10-13, 15:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Istället för att svara på dina senaste poster som jag i stort sett håller med om så replikerar jag på denna istället.

Citat:
Inte i vårt land som tur är och det ska vi vara glada för. Tyvärr är det inte så i hela världen.

Citat:
Problemet är väl snarare att det är jättesvårt att identifiera de som kan bli riktigt sjuka. Därför rekommenderar man alla att vaccinera sig.
Det är väl inte jättesvårt att peka ut särskilda riskgrupper? Problemet är att myndigheterna inte vågar det.. Men personligen tycker jag att det är elakt att knipa käft om det.

Citat:
Och att man inför vaccinationsintyg på många evenemang är väl inget konstigt. Om man nu blir mindre allvarligt sjuk med vaccinet i kroppen så sprider man också sjukdomen betydligt sämre.
Då kan man i sådana fall införa BMI-pass eftersom det är störst risk att bli sjuk om man är överviktig. Eller hur? Om det nu var så viktigt att folk inte gick och blev sjuka när de var ute och roade sig?
Citera
2021-10-13, 16:03
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ska jag behöva förklara matematik för dig?

Under 2020 så dog det ca 100 000 människor i Sverige. 85000 av dessa skulle ha gjort att medellivslängden hade varit den förväntade ökande.

Nu gjorde istället 15% av alla döda att medellivslängden minskade med 0.69 år för män och 0.4 år för kvinnor. Förstår du nu nu att dessa 15% troligen hade många år kvar i livet?

Ja snälla förklara matematik för mig... men ska du ge dig in på den stigen är det bättre du har koll på siffrorna så du inte bränner dig... och du imponerar inte så här långt.

1. Vilka 15.000 syftar du på? Var det 15.000 som dog med C19? är du säker på det eller ljuger du medvetet här? (du kan även justera totala antalet avlidna då de låg något under 100 K)

2. Kan du dela med dig vad medellivslängden är för män/kvinnor (2019/2020)?

3. Kan du dela med dig vad medellivslängden för de som avled med C19 är?

.. vi kan börja därifrån
Citera
2021-10-13, 16:04
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

Antigen Ljuger du eller är av regeringens vita ryttare som kommer till undsättning.

Det är förtäckt tvång och Utpressning genom vaccinpass och exkludering
De skyldiga är den sittande Socialdemokratiska regeringen som tar order från "främmande makt"..
Citera
2021-10-13, 17:01
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ja snälla förklara matematik för mig... men ska du ge dig in på den stigen är det bättre du har koll på siffrorna så du inte bränner dig... och du imponerar inte så här långt.

1. Vilka 15.000 syftar du på? Var det 15.000 som dog med C19? är du säker på det eller ljuger du medvetet här? (du kan även justera totala antalet avlidna då de låg något under 100 K)

2. Kan du dela med dig vad medellivslängden är för män/kvinnor (2019/2020)?

3. Kan du dela med dig vad medellivslängden för de som avled med C19 är?

.. vi kan börja därifrån
Trodde aldrig du skulle våga möta påståendet med tanke på hur lite du verkar förstå.

1: 14920 döda i Covid. Kanske fler kanske mindre men det är de vi har statistik på. 98000 döda dog totalt 2020. Visst, lite mindre än 100000 men påverkar knappast att du har fel och jag har rätt.

2: Medellivslängden 2019/2020. Är du dum på riktigt eller vet du inte om det själv? Du hänvisade ju till det i din förra post. Den har sjunkit 2020 med 0.69 år för män och 0.4 år för kvinnor.

3. Helt irrelevant då totalen som du hänvisade till ovan är det viktiga. Men jag gissar på ca 80 år. Av statistiken att döma så skulle dessa i snitt ha ca 5 år kvar att leva. Men då 1100 av 15000 döda är under 70 år så hade dessa troligen betydligt fler än 5 kvar att leva medan de som är över 90 mindre än 5 år

Har du svårt för för att förstå statistik eller vad händer här egentligen?
Citera
2021-10-13, 17:02
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Antigen Ljuger du eller är av regeringens vita ryttare som kommer till undsättning.

Det är förtäckt tvång och Utpressning genom vaccinpass och exkludering
De skyldiga är den sittande Socialdemokratiska regeringen som tar order från "främmande makt"..
Oj, nu lyste det nog igenom vad du är för person egentligen. Orkar inte diskutera med människor som inte fattar bättre och aldrig kommer att förstå.
Citera
2021-10-13, 17:07
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Oj, nu lyste det nog igenom vad du är för person egentligen. Orkar inte diskutera med människor som inte fattar bättre och aldrig kommer att förstå.

Nej precis.. bara spring när diskussionen börjar bli jobbig.

Den som inte ser tvånget och utpressningen är bra indoktrinerad.

Ser du vad som händer i andra länder i Europa.. tror du på fullaste alvar att vår regering inte redan har en plan att uppnå samma mål?
Att Sverige kommer stå ensamt när Vaccinpationspass och därmed tvingande vaccinering blir vardag?
Är inte vaccinpasset uppe på remiss?

Vi "foliehattar hade rätt för 12 månader sedan vad som väntade oss nu.. och vi kommer dessvärre få rätt vad som väntar oss inom 9-12 månader.

Tvång, och totalitärt samhälle. Vi går en mörk framtid till mötes ... det gäller att välja sida precis som under 40 talet
Citera
2021-10-13, 17:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nej precis.. bara spring när diskussionen börjar bli jobbig.

Den som inte ser tvånget och utpressningen är bra indoktrinerad.

Ser du vad som händer i andra länder i Europa.. tror du på fullaste alvar att vår regering inte redan har en plan att uppnå samma mål?
Att Sverige kommer stå ensamt när Vaccinpationspass och därmed tvingande vaccinering blir vardag?
Är inte vaccinpasset uppe på remiss?

Vi "foliehattar hade rätt för 12 månader sedan vad som väntade oss nu.. och vi kommer dessvärre få rätt vad som väntar oss inom 9-12 månader.

Tvång, och totalitärt samhälle. Vi går en mörk framtid till mötes ... det gäller att välja sida precis som under 40 talet
Svara på statistikposten istället för att sprida dumhet så här.

Jag har redan varit i diskussioner med sådana som dig. Den senaste tog nog livet av sig i Göta Älv efter att ha sprängt och eldat i Göteborg.

Men vi kan vänta 9 till 12 månader så ska jag påminna dig om hur fel du hade om du hellre vill det.
Citera
2021-10-13, 17:13
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Trodde aldrig du skulle våga möta påståendet med tanke på hur lite du verkar förstå.

1: 14920 döda i Covid. Kanske fler kanske mindre men det är de vi har statistik på. 98000 döda dog totalt 2020. Visst, lite mindre än 100000 men påverkar knappast att du har fel och jag har rätt.

2: Medellivslängden 2019/2020. Är du dum på riktigt eller vet du inte om det själv? Du hänvisade ju till det i din förra post. Den har sjunkit 2020 med 0.69 år för män och 0.4 år för kvinnor.

3. Helt irrelevant då totalen som du hänvisade till ovan är det viktiga. Men jag gissar på ca 80 år. Av statistiken att döma så skulle dessa i snitt ha ca 5 år kvar att leva. Men då 1100 av 15000 döda är under 70 år så hade dessa troligen betydligt fler än 5 kvar att leva medan de som är över 90 mindre än 5 år

Har du svårt för för att förstå statistik eller vad händer här egentligen?

Innan jag påpekar dina andra felaktigheter repeterar jag första frågan

Hur många dog med C19 under 2020?
(Hint: Jag frågar inte efter totala ackumulerade antalet fram till idag.. utan för 2020)

När du tagit reda på rätt sifra kan du återkomma med din beräkning
Citera
2021-10-13, 17:17
Medlem
Snopphanens avatar
Folk som lider av ångest över att vaccinera sig fastnar i en ond spiral. Ångesten leder till att kortisol utsöndras i kroppen och det begränsar möjligheten till kreativt och logiskt tänkande. De målar upp skräckprofetior om hur sjuka de kommer att bli av vaccinet och att mängder av barn kommer att offras av Staten.
Kraftigt kortisolpåslag är inte optimalt för viktiga beslut. Mattias Karlsson verkar ha varit stressad och ha målat upp en hotbild inom sig och nu fick han betala priset för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in