2021-10-12, 02:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Så det är matematiskt omöjligt för densitet att veta något om riktning.
Och ändå så rör sig det med högre densitet närmare det som har dragningskraft än det som har lägre densitet. Visst är det otroligt konstigt, eller så handlar det om att gravitation ger sfäriska planeter - Där fungerar precis allt som vi ser det.
Citera
2021-10-12, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Rymden, vakuumutrymmet, har aldrig bevisats existerar och således inget fotografi på den runda jorden det i dagsläget icke existerande vakuumutrymme.

Det är ett diskussionsforum, folk läser tråden, var vänlig och visa upp bevis för dina sfäriska planeter. För du menar ju att eftersom att planeter påstås vara sfäriska då måste också jorden vara sfärisk. Varför jorden måste vara sfärisk för att något annat än jorden är det får man aldrig veta.

Sitter du bara i ditt rum och skriver kanske borde gå ut i naturen.
jag har redan visat det genom fotografi du kan titta på.

Även att du går till observatorium och även att du använder kikare för att tex titta på mars som är en sfärisk planet och alla andra planeter.

Jag citerar dig var VÄNLIG VISA UPP BEVIS FÖR EN PLATT JORD.

Har du gjort det än snart över 3000 inlägg och fortfarande inte ett fysiskt bevis på en platt jord eller ett foto på en platt jord.

Över 2000 år har folk vetat att jorden är sfärisk med bevis vad har du att komma med.
Du har inte kommit med ett enda bevis på en platt jord.
Sluta svamla ta fram ett nu
Senast redigerad av Eagle5555 2021-10-12 kl. 03:45.
Citera
2021-10-12, 06:36
Medlem
Har folk som hävdar att jorden är platt ett jobb? har de barn och familj? Hur fungerar de socialt?
Citera
2021-10-12, 06:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Har folk som hävdar att jorden är platt ett jobb? har de barn och familj? Hur fungerar de socialt?
Har kollegor som hävdar att vi inte varit på månen. Skapligt kloka, men knappast snillen.
Citera
2021-10-12, 08:15
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Nu verkar du ha gjort det till ditt problem! Var det meningen? Idén om rymden funnits i säkert 99 år men trots det har inga bevis kommit fram.
99 år? Så innan 1922 visste man ingenting om rymden?? Du har då verkligen precis noll koll. Har du öht gått i skolan? Gör det och lär dig lite om t ex Galilei som verkade för snart 500 år sen. Och sen om den vetenskapliga revolutionen som sedan dess utvecklats med en rasande fart.

Att DU väljer att hålla för öron och ögon och skriker BA BA BA BA inför allt som händer är ju bara din egen ignorans.
Senast redigerad av nerdnerd 2021-10-12 kl. 08:20.
Citera
2021-10-12, 08:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hur kan de bevisa en plats vars existens inte kan bevisas? En del av dem är definitivt lögnare, resten är hjärntvättade som du.

De tror saker som: om planeter är runda bollar måste marken under våra fötter också vara en rund boll.
Detta tror de helt utan att fundera vidare över saken.

Du tjafsar som ett barn. Om du har ett socialt liv (vilket jag iof betvivlar), håller du på såhär så fort någon berättar om en resa den gjort? Rymden är lika bevisad som Påskön, Herrnsberg, Årjäng eller vilken plats som helst du inte varit på.

Människor har varit där, tagit kort och beskrivit platsen. Folk har tagit med material från platserna Och det går att resa tillbaka dit.

Och du, sluta tjafsa om detta i den här tråden. Diskussionen bara geggar ihop. Här är ämnet jordens påstådda platthet. Du får starta en ny tråd.
Citera
2021-10-12, 08:55
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

Jag själv arbetar med i huvudsak att få golv och resten av byggnader raka med hjälp av vattenpass och laser.. Men även jobbat med att bygga broar i yngre dar.

Är lite arbetsskada faktiskt och kan inte för mitt liv förstå när axeln lodrät och vågrät ändras till att kröka sig
Gravitation säger ni men, näh.
Mitt raka är samma, det exakt lika raka som 1000m bort om jag kontrollerar med hur vattnet i vattenpasset lägger sig..

Sambo, stort socialt nätverk och bänkalkis, nä stryk det sista..
Sj då?

Har väldigt svårt att tro de 4 globarna som konstant är här inne har nåt jobb.
Iaf väldigt mycket dötid.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2021-10-12 kl. 08:59.
Citera
2021-10-12, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Nej det är inte mitt problem. Det finns en uppsjö av bevis för rymden men problemet du har är att du avfärdar allt utan att ens argumentera för varför.
Vi har nu diskuterat ett fotografi som påstås visa jorden en är boll och jag har visat hur denna bild inte kan vara bevis för jordens form.

Eftersom platsen där bilden påstås vara tagen inte kan bevisas kan således inte bilden heller antas vara möjlig. Ditt svar, och de flesta andra i denna tråd svarar på mitt argumentera att jag aldrig argumenterar för min sak. Men det har jag gjort om och om igen, utan ände.

Vad är ditt och andras svar? Jo, att jag inte svarar?! Jag svarar varenda gång. Du och andra håller en pinsamt låg nivå.
Citera
2021-10-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Sitter du bara i ditt rum och skriver kanske borde gå ut i naturen.
jag har redan visat det genom fotografi du kan titta på.

Även att du går till observatorium och även att du använder kikare för att tex titta på mars som är en sfärisk planet och alla andra planeter.

Jag citerar dig var VÄNLIG VISA UPP BEVIS FÖR EN PLATT JORD.

Har du gjort det än snart över 3000 inlägg och fortfarande inte ett fysiskt bevis på en platt jord eller ett foto på en platt jord.

Över 2000 år har folk vetat att jorden är sfärisk med bevis vad har du att komma med.
Du har inte kommit med ett enda bevis på en platt jord.
Sluta svamla ta fram ett nu
Jag påstår inte att jag har bevis för en platt jord, jag har inga bevis för att jorden är platt. Jag tycker att jorden den ser platt ut. Det är allt.

Du påstår däremot att jorden är en boll som snurrar i vakuum och som bevis för detta påstående säger du att jag ska titta på en annan kropp, Mars i detta fall, som du påstår också är en boll. Och eftersom Mars enligt påståendet är en boll så måste och jorden vara en boll. Varför får vi aldrig veta.

Detta är din hjärntvätt som talar. Du har blivit lärd att när man ser upp på himlen och ser dess olika ljus så vet man att jorden är rund. Men det vet man ju inte, det är ofattbart dåligt argument. Men det är ju ditt undermedvetna som talar, för att undvika traumat som följer med att ifrågasätta måste du upprepa vad du har lärt dig. Likt en duktig liten papegoja!
Citera
2021-10-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
99 år? Så innan 1922 visste man ingenting om rymden?? Du har då verkligen precis noll koll. Har du öht gått i skolan? Gör det och lär dig lite om t ex Galilei som verkade för snart 500 år sen. Och sen om den vetenskapliga revolutionen som sedan dess utvecklats med en rasande fart.

Att DU väljer att hålla för öron och ögon och skriker BA BA BA BA inför allt som händer är ju bara din egen ignorans.
En känd skribent här brukar använda sig av 99 i många sammanhang, jag tycker det är ganska bra retorik.

Så nu namedroppar du, använder den gamla slagdängan 'har du gått i skolan' och den vetenskapliga revolutionen. Kommer det något snart om tangentbordet jag skriver på?

Men du som är doktor, skulle du anordna en betygsatt laboration till dina elever där uppgiften var att skapa vakuum bredvid atmosfär utan barriär?
Citera
2021-10-12, 09:43
Medlem
constants avatar
Citat:
En känd skribent här brukar använda sig av 99 i många sammanhang, jag tycker det är ganska bra retorik.

Så nu namedroppar du, använder den gamla slagdängan 'har du gått i skolan' och den vetenskapliga revolutionen. Kommer det något snart om tangentbordet jag skriver på?

Men du som är doktor, skulle du anordna en betygsatt laboration till dina elever där uppgiften var att skapa vakuum bredvid atmosfär utan barriär?
Känner du att det är s?
Citera
2021-10-12, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du tjafsar som ett barn. Om du har ett socialt liv (vilket jag iof betvivlar), håller du på såhär så fort någon berättar om en resa den gjort? Rymden är lika bevisad som Påskön, Herrnsberg, Årjäng eller vilken plats som helst du inte varit på.
Du är välkommen att presentera bevis för att rymden existerar, det vore klädsamt om du gjorde innan du påstod att någon besökt rymden.

Citat:
Människor har varit där, tagit kort och beskrivit platsen. Folk har tagit med material från platserna Och det går att resa tillbaka dit.
I länken säger NASAs Don Petite att de inte kan åka tillbaka till månen, de har inte längre teknologin.
https://www.youtube.com/watch?v=16MMZJlp_0Y

Citat:
Och du, sluta tjafsa om detta i den här tråden. Diskussionen bara geggar ihop. Här är ämnet jordens påstådda platthet. Du får starta en ny tråd.
Så här ser det ut när man undermedvetet erkänner sig besegrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in