2021-10-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Folk har ju varit på månen och tagit det fotot men du tror väl inte det heller.
Jag har inte förlorat det är du som ljuger hela tiden.

Ska du gå till observatoriumet och titta på andra planeter kom sen tillbaka.
Fotot taget i en studio var får du det ifrån hittar du på igen.
Länk till att fotot tagits i studio men vi vet ju att du ljuger
Rymden, vakuumutrymmet, har aldrig bevisats existerar och således inget fotografi på den runda jorden det i dagsläget icke existerande vakuumutrymme.

Det är ett diskussionsforum, folk läser tråden, var vänlig och visa upp bevis för dina sfäriska planeter. För du menar ju att eftersom att planeter påstås vara sfäriska då måste också jorden vara sfärisk. Varför jorden måste vara sfärisk för att något annat än jorden är det får man aldrig veta.
Citera
2021-10-12, 00:17
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Rymden, vakuumutrymmet, har aldrig bevisats existerar och således inget fotografi på den runda jorden det i dagsläget icke existerande vakuumutrymme.

Det är ett diskussionsforum, folk läser tråden, var vänlig och visa upp bevis för dina sfäriska planeter. För du menar ju att eftersom att planeter påstås vara sfäriska då måste också jorden vara sfärisk. Varför jorden måste vara sfärisk för att något annat än jorden är det får man aldrig veta.

Joru! Jymden är visst bevisad. Nära 1000 personer har besökt den. Kallar du dom för lögnare?
Citera
2021-10-12, 00:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Du och andra har i tråden fått mängder med evidens för jordens form. Konsensus är helt klart för en sfärisk jord.

Men du har hittills inte försökt att falsifiera ett enda av alla dessa evidens. Du bara kommer med påståendet om att det saknas bevis.
Citera
2021-10-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Blir ju lite märkligt när du inte ens tror jorden är platt, utan endast är här för att skrika att rymden inte finns. Varför pratar du ens kartor?
Jag vet inte vad jorden har för form, jag undviker att göra antagande i fråga om jordens form.
Du är du som har för vana att göra antagande.
Citera
2021-10-12, 00:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag vet inte vad jorden har för form, jag undviker att göra antagande i fråga om jordens form.
Du är du som har för vana att göra antagande.
Fast jordens form är inget mysterium för vetenskapen. Det är nog bara du och ett par till som helt negligerar vetenskap och därför är osäker.
Citera
2021-10-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Joru! Jymden är visst bevisad. Nära 1000 personer har besökt den. Kallar du dom för lögnare?
Hur kan de bevisa en plats vars existens inte kan bevisas? En del av dem är definitivt lögnare, resten är hjärntvättade som du.

De tror saker som: om planeter är runda bollar måste marken under våra fötter också vara en rund boll.
Detta tror de helt utan att fundera vidare över saken.
Citera
2021-10-12, 00:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Hur kan de bevisa en plats vars existens inte kan bevisas? En del av dem är definitivt lögnare, resten är hjärntvättade som du.

De tror saker som: om planeter är runda bollar måste marken under våra fötter också vara en rund boll.
Detta tror de helt utan att fundera vidare över saken.
Det finns otroliga evidens för allt du påstår inte kan bevisas.

Kan du inte göra ett försök med att falsifiera något enda litet av alla dessa evidens?

Att påstå saker fungerar inte. Konsensus är att jorden är en sfär.
Citera
2021-10-12, 00:42
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Nej, konsensus är inte bevisning. Det lärde du dig av mig alldeles nyss. Visa tacksamhet!

Fotografiet påstås vara tagit från månen som påstås befinna sig i vakuumet som kallas rymden, ett utrymme av vakuum. Denna rymd kan inte bevisas och därmed kan inte fotografiet bevisas.
Jodå, rymden är bevisad sedan länge. Att du avfärdar bevisen och påstår annat utan bevis är ditt problem.

Citat:
Nu har jag lärt dig det också, visa vördnad!
Respekt är något man förtjänar, inte kräver.
Citera
2021-10-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jodå, rymden är bevisad sedan länge. Att du avfärdar bevisen och påstår annat utan bevis är ditt problem.

Respekt är något man förtjänar, inte kräver.
Nu verkar du ha gjort det till ditt problem! Var det meningen? Idén om rymden funnits i säkert 99 år men trots det har inga bevis kommit fram.
Citera
2021-10-12, 00:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Nu verkar du ha gjort det till ditt problem! Var det meningen? Idén om rymden funnits i säkert 99 år men trots det har inga bevis kommit fram.
Vi har massiva evidens för att rymden finns. Om du inte accepterar dem är det bara att du börjar att falsifiera.

Fram tills du lyckats med det så är konsensus att rymden finns. Förstår du?
Citera
2021-10-12, 01:10
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Nej det är inte mitt problem. Det finns en uppsjö av bevis för rymden men problemet du har är att du avfärdar allt utan att ens argumentera för varför.
Citera
2021-10-12, 01:45
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
[quote=leRoiSoleil|77559084]Fast nu råkar vi veta att det är just det som densitet inte har.

Densitet definieras som massa, alltså mängden materia, per volymsenhet. Varken massa eller volym är vektorer utan s.k. skalärer. Det betyder att de inte bidrar med någon information om riktning, utan bara representerar ett storleksvärde. Så det är matematiskt omöjligt för densitet att veta något om riktning.

Undantaget skulle vara om du menar något annat med ordet densitet. Men då kan du förstås inte använda det vedertagna begreppet, utan måste förklara vad du menar och gärna också varför. Annars blir diskussion liksom helt omöjlig...[/QUOTE

Jag menar såklart inte att en sten besitter kunskap om riktning..
Men att leta det klockverket utav ouppnåelig förtsståelse kring hur det bakomliggande verkligen fungerar. Undantag storhetsvansinne. Det verkar var den nya sortens synska folk det här globarana.. dem har luckrats upp verkligheten och blottat byggsatsan bakom för oss andra.

Den kallas grvitataion. Saker faller så

Hmm nä det räcker inte..gravitation..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in