Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Hur då? I det läget lär de som redan idag sitter HODL vara än mer ovilliga att sälja. Det kommer inte finnas många bitcoin att köpa så priset rusar än mer när dessa redan rika köper det som finns att få vilket gör dem som sitter på bitcoin än rikare.
Fast det är tydligt att dom flesta inte klarar av HODL, utan sitter och planerar på sina "Exit plans".
90% tror jag säljer bort sig i Bitcoin över tid. Så har det varit i 10+ års tid och kommer fortsätta vara kommande 10 år.
Folk har för mycket fokus på hur mycket USD deras Bitcoin gått upp när dom istället borde ha fokus på hur mycket Satishis dom lägger på hög för varje år.
Jag är själv en slav av att "plocka hem lite vinster" ibland. Det känns bättre att säkra upp pengar. Men när man tittar på hur många Satoshis man hade för 12 månader sedan, eller två år sedan så känns det inte lika bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Det beror på vilka fantasinivåer vi talar om. I trådan "Exit plan" var någon inne på att den skulle upp i
10-40 miljarder dollar.
Det är den totala market capen som det talas om. Idag är den på 1 miljard dollar, och ja över tid är det inte orimligt att den 10-40x:ar. Förmodligen mer än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Den här tråden var inte avsedd för dem som ser Bitcoin som ett investeringsobjekt utan de som tror Bitcoin tar över. Vad de tror kommer hända.
Mycket kommer hända, men samtidigt ingenting.
Bitcoin kommer i allt större utsträckning finnas i botten istället för guld, silver, fastigheter och diverse värdepapper som idag används för att placera överskottspengar i.
Ja, sedan är det troligt att Bitcoin även kommer vara backbone i transaktionslagret också. Men då talar vi om Bitcoin -nätverket, istället för Bitcoin -tillgången.
Men det är VISA, Mastecard med flera som drabbas av det. För en användare som dig och mig är det ingen större skillnad om det är en VISA betalning eller Lightning betalning vi gör för vi är bara intresserade att så smidigt (och billigt) som möjligt betala för de saker vi vill köpa.