Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Ser nu att min fråga är felställd eller rättare återgiven - skall vara om de finns asiater - negerdockan togs ju bort och alltså fanns men finns inte nu längre. Jag vet hur det är med asiaterna men kolla SVT-play - YouTube funkar nog ej om det inte är SVTs senaste som är upplagd där
Varför i helvete skulle jag kolla på kalle ankas julafton på svtplay någonsin, det nya kan aldrig möta det gamla
Re: Asiatiska stereotyper på julafton, jag såg faktiskt idag! i mitt närområde en för mig känd Kines kliva in sin lilla vita bil, hon hade satt upp håret i spikrak fläta precis som pride-paraden i Tomtens verkstad, det är tydligen bättre om dom får avbildas inför min blick i verkligheten än i en sketch på teve. Muhammed & alla folkslag utom vita får inte avbildas enligt 2 religioner som inte genomgått reformation, islam och feminism
Fitt-Filip hetsas av självexponerande Fitt-Pelle (som nu kan dra åt helvete hädanefter med sina intjänade god-hetspoäng

) att ta avstånd från SVT, och flashback sitter tysta (utom jag) och bänder snällt upp röven inför denna formligen lunch-mobb stämning

som sedan uppstår i studion till fattigjonen i publikens genomtänkta bifall....säkerligen kommer dom få gehör också för sina amsagor och nästa år är the chinamen väck