2021-10-09, 23:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Du borde pröva att svara på vad som skrivits istället för att spamma forumet med din dynga. Jag har aldrig trott eller skrivit att Trump skall bli återinsatt före 24 och jag har ingen åsikt om ifall han ens kommer att ställa upp 24. Men om Peking Joe är motkandidaten och Trump ställer upp så vinner Trump garanterat. Peking Joe är snart USAs i särklass mest hatade person.
Det var dock du som tog upp den patetiska tanken att trumpen ens någonsin skulle bli president denna perioden och tex med Arizona och genom säga "Trump kommer nog tyvärr inte återinsättas före 24..."
Det visste vi aldrig skulle ske, varför säga nog, för det skulle antyda att det fanns något annat än det självklara och KLARA valresultatet.

Och hur det går i valet 2024, ja, det löser demokratin i USA och vi får se vad det valresultatet är.
Men många ser diktatorn i detta, och ska bli intressant och se om alla banarepublikaner kommer gilla den tanken och bajsa på konstitutionen som de i så många sekler älskat och idag ser som ett hinder.

Dock har Arizona berättat klart och tydligt att demokratin och konstitutionen gäller, lika så andra delstater trumpens sektmedlemmar attackerat.

Förstår du tycker saklighet är dynga, för den berättar att du fantiserar och det gillar du inte, men det är så man exponerar fascism och genom belysa vad de gör.
Citera
2021-10-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var dock du som tog upp den patetiska tanken att trumpen ens någonsin skulle bli president denna perioden och tex med Arizona och genom säga "Trump kommer nog tyvärr inte återinsättas före 24..."
Det visste vi aldrig skulle ske, varför säga nog, för det skulle antyda att det fanns något annat än det självklara och KLARA valresultatet.

Och hur det går i valet 2024, ja, det löser demokratin i USA och vi får se vad det valresultatet är.
Men många ser diktatorn i detta, och ska bli intressant och se om alla banarepublikaner kommer gilla den tanken och bajsa på konstitutionen som de i så många sekler älskat och idag ser som ett hinder.

Dock har Arizona berättat klart och tydligt att demokratin och konstitutionen gäller, lika så andra delstater trumpens sektmedlemmar attackerat.

Förstår du tycker saklighet är dynga, för den berättar att du fantiserar och det gillar du inte, men det är så man exponerar fascism och genom belysa vad de gör.
Vad svamlar du om nu? Du citerar ju själv att jag skriver ju att Trump knappast kommer att återinsättas före 24 och anklagar mig samtidigt för att tro att Trump skall bli återinsatt före 24. Om du får betalt för att skriva här så har de som anställt dig gjort ett verkligt uselt val. Henrik Arnstad skulle lyckats bättre.
Citera
2021-10-09, 23:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad svamlar du om nu? Du citerar ju själv att jag skriver ju att Trump knappast kommer att återinsättas före 24 och anklagar mig samtidigt för att tro att Trump skall bli återinsatt före 24. Om du får betalt för att skriva här så har de som anställt dig gjort ett verkligt uselt val. Henrik Arnstad skulle lyckats bättre.
Det var du som skrev nog, det finns inte ens chans och har aldrig funnits efter den första omräkningen på de ställen som man gjorde omräkningar INKLUSIVE Arizona.

Prata om verklighet om Arizona och att det visade sig Joe Biden fick mer röster efter cyberninjas, det behöver man inte ha betalt för, för det är vad som skett.
Ingen vill anställa mig att skriva nått, men såna som inte vill prata om verkligheten är mer troliga att vara betalda desinformatörer.

Vem är Henrik Arnstad, någon i Arizona som har med valen och göra där i Arizona?
Citera
2021-10-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var du som skrev nog, det finns inte ens chans och har aldrig funnits efter den första omräkningen på de ställen som man gjorde omräkningar INKLUSIVE Arizona.
Ja jag skrev att "Trump nog inte skulle bli återinsatt". Du replikerade då att jag skall sluta skriva att "Trump kommer att bli återinsatt". Stackars Klyban, du kan inte ha det lätt.
Citera
2021-10-10, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Tråden fortsätter (som det mesta av sektens Qanon-dravel) höra hemma i (FB) Konspirationer och alternativa teorier, eftersom den handlar om, och framförallt desperat försöker påskina någon sorts trovärdighet åt, saker som helt enkelt inte existerar!
https://www.azmirror.com/2021/09/24/arizona-audit-a-multitude-of-unsubstantiated-claims-and-no-proof-of-fraud/
Jag tycker mig se att tråden ändå följer någon slags metodik iom att ytterst få uppmanar cyberninjas till att genomföra fler audits i andra delstater.(Gold standard)

Jag vill ochså minnas att auditrapportern skulle göra det så pass tydligt att Joe Biden stulit minst 75tusen röster, att delstaten arizonas guvernör och senat inte skulle ha något annat val än att "de-certifiera" valet.

Nu när inget av detta har skett eller kommer att ske så återstår bara det sista alternativet
och narrativet: "Jag vet att Cyberninjas inte har lagt fram några bevis för systematiskt valfusk,men jag bryr mig inte längre om sakliga bevis,för demokraterna och Joe Biden är ändå ett mycket värre alternativ. Och alla de som ifrågasätter påståendena om valfusk, är fienden"
Citera
2021-10-10, 03:25
Medlem
Citat:
Ingen litar på Biden. Alla "allierade" misstror honom och bävar för vad som skall hända med världen under hans styre. Västs fiender skrattar åt honom. Kina och Ryssland bedriver utpressning mot honom genom att hota att släppa all info de har om hans korruption. Biden är inte kapabel att upprätthålla några avtal eller någonting annat för den del. Han är en ointelligent patologisk lögnare och sociopat som har baserat hela sin politiska karriär på att ljuga och inte åstadkomma någonting. Detta fungerade hjälpligt som senator och som vicepresident så länge media skyddade honom. Som president fungerar det inte, inte ens med medias hjälp. Det står nu klart för alla som inte slaviskt följer SVT och CNN hur värdelös, dement och korrumperad Biden är.

Har svårt att tro att de allierade misstror honom mer än Trump som verkar ha format politik efter dagsform och twitter- likes. Nu var det ju inte det jag var intresserad av, utan om man kan reversera tidigare ingångna avtal fram och tllbaka mitt under en presidentperiod utan att tappa internationellt förtroende. Svaret känns givet.
Senast redigerad av Bodvahr 2021-10-10 kl. 04:01.
Citera
2021-10-10, 06:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eilenberg
Jag tycker mig se att tråden ändå följer någon slags metodik iom att ytterst få uppmanar cyberninjas till att genomföra fler audits i andra delstater.(Gold standard)

Jag vill ochså minnas att auditrapportern skulle göra det så pass tydligt att Joe Biden stulit minst 75tusen röster, att delstaten arizonas guvernör och senat inte skulle ha något annat val än att "de-certifiera" valet.

Nu när inget av detta har skett eller kommer att ske så återstår bara det sista alternativet
och narrativet: "Jag vet att Cyberninjas inte har lagt fram några bevis för systematiskt valfusk,men jag bryr mig inte längre om sakliga bevis,för demokraterna och Joe Biden är ändå ett mycket värre alternativ. Och alla de som ifrågasätter påståendena om valfusk, är fienden"
Hur går en sådan de-cerifiera enligt vallagarna i Arizona och vallagarna i USA för presidentvalen?
Undrar lite då jag hört den ofta, men har inte en susning vilken lag de vilar den tanken på.
Eller är det som vanligt en fantasi de har igen som de inte ens förstår själva?

Alltid fascinerad av människor som dessa som säger så, och hur de aldrig tror på verkligheten om den är fel för dom som i Arizonas omräkning.
Och sen tror på allt sekten säger till dom och helt utan ens reflektera över att det är fel.
Som med cyberninjas, som var så bra, men inte längre till det visade sig att de hade räknat in mer röster till Joe än innan i Arizona.
Då helt plötsligt så vet dom inte vem dom är dessa cyberninjas och deras resultat i Arizonas omräkning låtsas de om att det inte existera.
Och tror nog att trumpen inte kommer bli president denna presidentperiod, som vi alla redan visste efter Mike Pence hade verifierat och ratificerat Presidentvalet och VINNAREN Joe Biden som vinnare av valet 2020 för president.
Citera
2021-10-10, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
...vilket också faktiskt är en viktig del i Qanons metod för att rekrytera och indoktrinera nya lättlurade och villiga idioter:
https://medium.com/curiouserinstitute/a-game-designers-analysis-of-qanon-580972548be5
https://www.salon.com/2021/07/07/tell-them-sweet-little-lies-entitlement-and-delusion-are-the-driving-force-behind-gop-tantrums/

Just dessa artiklar tycker jag förklarar det så väl. Varför så många i GOP förkastar verkligheten och istället söker sig till konspirationsteorier om valfusk.

Citat:
...but the grim truth is that such entitlement oozes out of every corner of the conservative movement. Indeed, the driving force of the modern right is a belief that, when they look at in the world, they should only see flattering lies reflected back at them, and that anyone who speaks the truth is somehow oppressing them.
Senast redigerad av Eilenberg 2021-10-10 kl. 17:13.
Citera
2021-10-10, 19:48
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eilenberg
Just dessa artiklar tycker jag förklarar det så väl. Varför så många i GOP förkastar verkligheten och istället söker sig till konspirationsteorier om valfusk.
Precis, det finns ingenting konservativa älskar så mycket som att dra på sig offerkoftan: "C-cancel culture is white g-genocide!!! "
https://theweek.com/articles/914220/conservative-victimhood-complex-made-america-impossible-govern
Citat:
The conservative victimhood complex has made America impossible to govern
It's an obstacle to fighting coronavirus or any other crisis
"War on christmas "
Citera
2021-10-11, 23:01
Medlem
Nixters avatar
Brev skickat från åklagarmyndigheten till Secretary of State Arizona att färdigställa information och svara på.

Katie Hobbs kommer allt närmare åtal.

Länk till brevet:
https://mobile.twitter.com/realLizUSA/status/1447652498987261954

PS. 56% av USA tror nu Biden fuskat till sig Presidenposten, upp från 51% April..

https://mobile.twitter.com/realLizUSA/status/1447637248464330759
Citera
2021-10-11, 23:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Brev skickat från åklagarmyndigheten till Secretary of State Arizona att färdigställa information och svara på.

Länk till brevet:

PS. 56% av USA tror nu Biden fuskat till sig Presidenposten, upp från 51% April..

Varken Ninja Turtles, Doug Mastriano eller Karen McFann har någon egentlig chans att pressa fram ett åtal för valfusk eller ens pbstruction of justice. Det här är bara fäktande för att lura Trumps korkade MAGA-fanbase och få dem att tro att striden fortfarande pågår, fortfarande är het.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-10-11 kl. 23:20.
Citera
2021-10-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Länk till brevet:

Wow 56%. Dags att kasta ut kuppmakarna.

BREAKING: 284.000 Maricopa County Ballot Images Missing
https://rumble.com/vnlz09-jovan-pulitzer-explains-the-284000-maricopa-county-ballot-images-missing.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in