2021-10-11, 22:27
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag har aldrig uttryckt att du sagt ordet "bett".

Här är det du ska kommentera:
Varför skulle polisen vänta tills han kom tillbaka när han gett dom numret till Idre frågar du. Oavsett om det var polisen eller SE så hade polisen uppenbarligen väntat... "Uppföljning av tips" står det högst upp i förhöret 10 mars. Antydan till att det är polisen som ringer honom.

Och nu även:
SE har aldrig sagt att polisen uttryckligen frågat honom personligen om tiden. Han säger att polisen vill ha tiden.
"Uppföljning av tips" är nog bara en standardrubrik för fortsättning av tidigare tips. Frågan är om de ens visste var de skulle få tag honom, han verkar bara ha uppgett Idre-numret.

Angående att vara på bettet, här ett av många inlägg där du bedrivit ordklyveri eller trollat.

(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-11 kl. 22:30.
Citera
2021-10-11, 22:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
"Uppföljning av tips" är nog bara en standardrubrik för fortsättning av tidigare tips. Frågan är om de ens visste var de skulle få tag honom, han verkar bara ha uppgett Idre-numret.

Nej. Han uppger i första förhöret Idre-numret, hemnumret och jobbnumret. Svart på vitt.
Citera
2021-10-11, 22:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Angående att vara på bettet, här ett av många inlägg där du bedrivit ordklyveri eller trollat.

(FB) Skandiamannen
Intressant att du citerar ett inlägg där jag citerar dig i exakt samma frågeställning.

Hur tolkar du "polisen vill ha utstämplingstiden"?

Du säger att det bevisar att SE ljög för RB. Så du måste tolka in saker som SE:s ord faktiskt inte säger.

Det är inte hårklyverier att påpeka vad orden faktiskt betyder.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-11 kl. 22:36.
Citera
2021-10-11, 22:39
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Nej. Han uppger i första förhöret Idre-numret, hemnumret och jobbnumret. Svart på vitt.
Ja numren finns faktiskt högst upp i protokollet, det hade jag missat, jag hade fokuserat på själva texten där Idre-numret nämns.

Nåja, i sak förändrar det inte mycket. Polisen verkar inte ha varit speciellt intresserade av utstämplingstiden för fastställande av mordtidpunkten, det som var SE:s svepskäl för att få RB till kontoret på den lediga lördagen.

Så frågan som söker ett svar är, varför var SE så märkligt intresserad av tiden, polisen var ju uppenbarligen inte det. Det måste vara flexsaldot.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-11 kl. 22:42.
Citera
2021-10-11, 22:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja numren finns faktiskt högst upp i protokollet, det hade jag missat, jag hade fokuserat på själva texten där Idre-numret nämns.

Nåja, i sak förändrar det inte mycket. Polisen verkar inte ha varit speciellt intresserade av utstämplingstiden för fastställande av mordtidpunkten, det som var SE:s svepskäl för att få RB till kontoret på den lediga lördagen.

Det nog så att SE trodde polisen ville ha hans utstämplingstid. Precis som när vittnen brukar kontakta polisen - för man utgår från att polisen vill ha uppgifterna.
Citera
2021-10-11, 22:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Så frågan som söker ett svar är, varför var SE så märkligt intresserad av tiden, polisen var ju uppenbarligen inte det. Det måste vara flexsaldot.

Du säger att det bevisar att SE ljög för RB. Så du måste tolka in saker som SE:s ord faktiskt inte säger.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-11 kl. 22:46.
Citera
2021-10-11, 22:49
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:

Ja SE ljög för RB, helt klart "Polisen ville veta en exakt tid …",

Hur tolkar du det? Det finns inga uppgifter om att polisen skulle varit i kontakt med SE innan han ringde RB och hur skulle de kunnat ha varit det? De kände inte ens till hans existens vid den tidpunkten, inte förrän han ringde 12.20.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-11 kl. 23:00.
Citera
2021-10-11, 23:24
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Utifrån den information som inledningsvis framkom i media kan SE ha förstått att han kunde hjälpa till med att fastställa tiden. I Morgonekot den 1:a mars, till exempel, heter det att "enligt polisens uppgifter hände detta [mordet] kl. 23:30". SE, som skulle med tunnelbanan och hade en rutin för detta, visste sannolikt att skotten gick av närmare kl. 23:20, men ringde till RB för att dubbelkolla.

Om det är så blir det ju rätt komiskt med SE som GM: Varför skulle han vilja hjälpa till med det? Att fastställa en tid som pekar mot honom själv ...

Den som tror på SE som gärningsman får dock sig en del till livs i denna radiosändning. Det som framkommer, i synnerhet det AD berättar, är väl ungefär samma sak som SE tar upp i sina första förhör? Flera detaljer överensstämmer: https://www.youtube.com/watch?v=SbT8vEC3L4s

Annars är det intressant att AD säger att ambulansen kom en minut efter poliserna. SE torde vid den tidpunkten vara inne på Tunnelgatan, enligt sin egen berättelse, vilket kan förklara varför han i förstone inte såg ambulansen.

P.S. "Analys pågår av de kulor som träffade statsministern ..." Kulorna var väl i det skedet inte hittade än?

Nåja, polisens talesman kanske gick händelserna i förväg för att verka handlingskraftig.
Senast redigerad av Dalulven 2021-10-11 kl. 23:43.
Citera
2021-10-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Och gällande mörkblå jacka, typ vindtygsjacka, så rimmar det dåligt med "förväxlingsstrategin"

Förhöret med SE den 1 mars:
"Han tror att det signalement, som har lämnats på en man i mörk rock, kan gälla honom själv."

Korrigerar man i ena änden så tappar man i den andra.

Jag vet inte om jag korrigerar i några ändar. Jag tycker bara att Tensonmannen mest sannolikt är GM... och om SE är GM är han mest sannolikt Tensonmannen i min bok. Vi vet att SE kan ha haft en mörkblå vindtygsjacka, och det är för mig det mest troliga plagget, OM han är GM. Men där ser jag också en mörkblå rock eller mörk rock som närmast lika troliga plagg.

SEs förväxlingsnarrativ passar bäst om han faktiskt hade en mörk rock. Om han hade en mörkblå vindtygsjacka så kan ju intevSEs berättelse ha syftet att styra över signalementet från blå jacka till mörk rock. Dvs att han inte är ute efter att ändra och befästa GMs signalement. Men syftet kan i det scenariot mycket väl vara att ändra och befästa sitt egna signalement.
Citera
2021-10-12, 03:18
Medlem
Citat:
Det nog så att SE trodde polisen ville ha hans utstämplingstid. Precis som när vittnen brukar kontakta polisen - för man utgår från att polisen vill ha uppgifterna.

Det är väl en viss skillnad på att dom nog ville ha tiden ...o på att SE desperat fick RB till att kolla tidstämplingen på sin lediga dag...

Dessutom på en tid som om SE inte var GM blir helt knasig ...Han stämplade ut o sen står o pratar på obestämd tid o sen lunkar mot brottsplatsen ...

Varför är hans utstämplingstid så viktig om SE inte är GM ?

Det skriker panik på Engström morgonen den 1mars...
Citera
2021-10-12, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Utifrån den information som inledningsvis framkom i media kan SE ha förstått att han kunde hjälpa till med att fastställa tiden. I Morgonekot den 1:a mars, till exempel, heter det att "enligt polisens uppgifter hände detta [mordet] kl. 23:30". SE, som skulle med tunnelbanan och hade en rutin för detta, visste sannolikt att skotten gick av närmare kl. 23:20, men ringde till RB för att dubbelkolla.

Om det är så blir det ju rätt komiskt med SE som GM: Varför skulle han vilja hjälpa till med det? Att fastställa en tid som pekar mot honom själv ...

Den som tror på SE som gärningsman får dock sig en del till livs i denna radiosändning. Det som framkommer, i synnerhet det AD berättar, är väl ungefär samma sak som SE tar upp i sina första förhör? Flera detaljer överensstämmer: https://www.youtube.com/watch?v=SbT8vEC3L4s

Annars är det intressant att AD säger att ambulansen kom en minut efter poliserna. SE torde vid den tidpunkten vara inne på Tunnelgatan, enligt sin egen berättelse, vilket kan förklara varför han i förstone inte såg ambulansen.

P.S. "Analys pågår av de kulor som träffade statsministern ..." Kulorna var väl i det skedet inte hittade än?

Nåja, polisens talesman kanske gick händelserna i förväg för att verka handlingskraftig.

Menar du på allvar att Engström sätter dit sig själv genom att korrigera en tid som är mer exakt än att man ringer SOS 10sek efter skotten ?

Menar du att hans jävla utstämplingstid o sen pratar med vakterna på obestämd tid o sen traskar på obestämd fart till brottsplatsen o hör ett skott han tror kanske är en avgasknall på obestämd avstånd är att sätta dit sig själv ?
Citera
2021-10-12, 06:59
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Menar du på allvar att Engström sätter dit sig själv genom att korrigera en tid som är mer exakt än att man ringer SOS 10sek efter skotten ?

Menar du att hans jävla utstämplingstid o sen pratar med vakterna på obestämd tid o sen traskar på obestämd fart till brottsplatsen o hör ett skott han tror kanske är en avgasknall på obestämd avstånd är att sätta dit sig själv ?

1. Ja, det kan du ge dig fan på. Eller menar du att LAC-banden var allmän kännedom redan dagen efter mordet? Tydligen inte eftersom till och med polisen, som synes, då var ute och cyklade med tiden. Tidsuppgifter som än idag är föremål för diskussion. Se t.ex. "Inuti labyrinten".

2. Nej, att ta upp samtalet hade naturligtvis gett honom ett bättre alibi. Varför missar den Keyser Söze-smarte, kalkylerande och allseende SE denna möjlighet?

Hur går det med källorna förresten? Det är visst lite tunt med hänvisningar på din front ...
Senast redigerad av Dalulven 2021-10-12 kl. 07:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in