2021-10-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det var inte avtalet i den delen jag avsåg med mitt inlägg utan den paragraf som ger E*björn viss tillgång till fastigheten vid vissa tillfällen, hur djävla dumt som helst i och med att Ebba var redan inne på det när affären gjordes upp, då hade han varit en kär och välkommen gäst som kunnat få se vad som hänt med hans förfallna ruckel, nu tvingar han sig in som objuden plåga och får förhoppningsvis ett bemötande därefter.
Aha, ja det håller jag med om till 100%.
2021-10-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok, men mina "illusioner" prognostiserar framtiden bättre än dina illusioner. Vad tror du att det beror på?

Mycket. Att du hittar på egen framtid som passar din världs syn bättre är ett exempel.

Medans min är baserad på verkligheten, fakta och information. Likt alla andras i den tråd som verkar förneka hela tiden.
En dag kanske du får den hjälpen du behöver med dina illusioner.
2021-10-11, 16:17
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Det var inte avtalet i den delen jag avsåg med mitt inlägg utan den paragraf som ger E*björn viss tillgång till fastigheten vid vissa tillfällen, hur djävla dumt som helst i och med att Ebba var redan inne på det när affären gjordes upp, då hade han varit en kär och välkommen gäst som kunnat få se vad som hänt med hans förfallna ruckel, nu tvingar han sig in som objuden plåga och får förhoppningsvis ett bemötande därefter.

Om jag kan hålla god min när svärmor kommer på besök så kan nog Ebba hålla god min när Esbjörn kommer förbi. Ebba har nog inte sämre uppfostran än mig.
2021-10-11, 16:17
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Hoppas han tar med sig Binninge, Majken, Mats och en kasse bira och chips när han nyttjar dispositionsrätten
Han skriver nog avtal med Matz att han får ärva dispositionrätten. Den är ungefär lika mycket värd som ett löfte att man får komma och hälsa på hur ofta man vill när man blir avtackad på en arbetsplats. Något som utnyttjas på sin höjd en eller två gånger.
2021-10-11, 16:19
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Nej, det är den inte. Esbjörn har en viss dispositionsrätt till huset. Det är verkligen inte samma sak som att bara sälja det utan att ha laglig rätt att vara där.

Det står faktiskt en viss tidsbegränsad dispositionsrätt.
Betydelsen är samma som uppsägningstid han har 3 mån på sig innan tillträde av ny ägare sker.
Under denna tid har han tillträde liksom vore han ägaren av fastigheten.
Han kan vistas där som det honom behagar, ta till vara de tillhörigheter han vill behålla osv.
2021-10-11, 16:32
Medlem
Citat:
"Det är ju det som målet har handlat om från början och hans inställning i den delen. Han har ju av olika själ en känslomässig bundenhet till den här fastigheten."

Fantastiskt vilka sekt-konspirationer och annat trams man kunde få ut av en historia om en åldrad man som var ledsen över att ha blivit pressad och manipulerad att sälja något som han hade en känslomässig bundenhet till.

Det är ta mig tusan helt galet vad människor i grupp kan förleda sig till att tro. Se och lär inför framtiden mina vänner, så slipper ni göra något lika dumt och aningslöst.
Precis så är det. Kränkningen och trampadet på den galma mannen är vad hela affären handlat om. Orena hjärtan försöker mörka Ebbas kallhamrade agerande med okunnigt juridiskt svammel.
2021-10-11, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Precis så är det. Kränkningen och trampadet på den galma mannen är vad hela affären handlat om. Orena hjärtan försöker mörka Ebbas kallhamrade agerande med okunnigt juridiskt svammel.
"Per-Hans Berg säger att hans klient aldrig haft någon önskan att smutskasta Kristdemokraternas partiledare. Han har känt sig bearbetad och inte fullt ut vetat vad han skrev på vid avtalstillfället."
/SdS
2021-10-11, 16:33
Medlem
Citat:
Hus och fastighet... haha.. det finns de som tror att den här historien handlar om semantik och försöker gömma sina felgissningar bakom det.

Men visst, om du vill inbilla dig att Esbjörn bara 2-3 gånger, får gå ner i nån grop på tomten, sitt apå en stubbe eller räfsa lite löv, så får du väl göra det. Men då kommer du hamna lika skevt som du har gjorrt tidigare i det här fallet.
Suck….
Att jag påpekade att det skiljer är för att en del personer här verkar tro att det är samma sak.

Var har du fått den uppfattningen att jag tror att han ska göra dina gissningar? Jag har inte sagt nåt om vad jag tror mer än att det kan vara så att han får vara på fastigheten (läs tomten) men inte inne i huset och det skulle kunna vara en korrekt tolkning. Om du läst lite bättre så hade du även förstått att jag inte vet vad och hur länge han får disponera fastigheten. Men det vet väl du eftersom du vet att andra har fel…

Men arbeta lite på din läsförståelse så ska du se att det underlättar.
2021-10-11, 16:34
Medlem
Citat:
Han kommer att få besöka tomten någon gång varje sommar så länge han lever. Det hade säkert gått att komma överens om detta ganska enkelt utan två advokatbyråer, en tingsrätt och ett odugligt ombud.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-ar-dokumentet-som-avslojar-uppgorelsen
– Han ska ha möjlighet att vistas på fastigheten. Omfattningen har vi valt att hålla borta från övriga, så att det inte ska stå en massa fotografer där och störa, säger mannens advokat Monica Behm, till SVT Nyheter Uppsala.
Han ska alltså inte vistas i fastigheten, han ska vara på den och vill inte bli fotograferad.

Bra så.

Mycket skrik för lite ull sa hon som klippte grisen.
2021-10-11, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han kommer att få besöka tomten någon gång varje sommar så länge han lever. Det hade säkert gått att komma överens om detta ganska enkelt utan två advokatbyråer, en tingsrätt och ett odugligt ombud.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-ar-dokumentet-som-avslojar-uppgorelsen
– Han ska ha möjlighet att vistas på fastigheten. Omfattningen har vi valt att hålla borta från övriga, så att det inte ska stå en massa fotografer där och störa, säger mannens advokat Monica Behm, till SVT Nyheter Uppsala.
Han ska alltså inte vistas i fastigheten, han ska vara på den och vill inte bli fotograferad.

Bra så.

"Överenskommelsen: Säljaren får vistas i huset – ibland"

Ops.

https://sverigesradio.se/artikel/busch-far-ta-over-huset-i-omtalade-tvisten
2021-10-11, 16:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Bra så.

Vilket är/var så helt djävla onödigt, han hade ju redan inbjudan från Ebba Busch och då hade det ju varit som en kär och älskad gäst, nu har E*björn själv ställt till det så att han är att bli betraktad som något katten har släpat in, helvete vad Binninge kluddade till det när han fick hållas, så fort den kludden försvann officiellt så kunde saken lösas.
2021-10-11, 16:44
Moderator
pewpews avatar
Citat:

Bra så.

Det kan vara så enkelt att han begravt sin hund, satt ett träd, vill sitta på sin ljugarbänk. Meta vid strandkanten. Vi har noll koll.

Som sagt, jag hoppas INNERLIGT att Binninge granskas på ena eller andra sättet. Antingen i det han gjort med Esb, dvs hur illa han skött det, eller att man genom det han postat i tråden får till ett underlag för brott mot sekretess, förtal eller annat. Den barnälskande brännvinsadvokaten behöver sättas på plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in