2021-10-11, 16:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag kan absolut ingenting om GC-sporten.
Vill bara påpeka det.

Nej, jag tror inte alls det var en slump att den trashades samma dag.
Det känns ytterst orealistiskt att det skulle vara så.
Detta var allt för viktigt för dem, en allt för stor del av deras liv och vad som uppehöll deras tankar.
Tydligen.
Att det då skulle inträffa just samma dag som samtalet och i ett allt mer eskalerande skeende,
det tror jag inte alls var en slump.

Jaa, varför denna kovändning?
Och varför logga om dem efter dådet?

Jag vet inte riktigt vad jag har för tankar mer än att det är djupt osmakligt.
Ett tecken på en extrem revanschanda?
ELLER som du är inne på, att återställa någon form av "ställning" inom GC som hon anser sig ha rätt till.
Och som då, för henne, är så personligt viktig att hon tappar sin sans fullkomligt.

I förhållande till vad hon tidigare har sagt till JS...
Dvs att hon släpper det för det är inte värt att lägga tid/energi på(?).
Jag förstår vad du tänker, tror jag.
Möjligen att hon inte alls har släppt dem, bara inväntar annat/senare tillfälle...?

Ja vad ska man tro?
Problemet är ju att när hon sa så till JS, så kan hon ju ha menat just vad hon sa.
Men att hon en tid efter dådet kom på att "nu kan jag ju fixa loggarna igen" och gör just så...

Visst, det är inte alls omöjligt att det handlar om strategi. Och förslagenhet.
Jag hänger med o förstår vad du och andra har relaterat till.

Men eftersom det finns olika möjliga förklaringsmodeller, blir det svårt att med säkerhet veta.
Vare sig det ena eller det andra.
Det ställer till det för mig.

I övrigt: vart tog alla vägen i tråden?
Haft halvkonstiga "vibbar".
Tack för svar, vi kan enas om att det är en förunderlig manöver.

Ihop med att hon inte säger de ska på giga så är det som om hon undanhåller det som berör GC för JS, fattar dock inte varför.

Personligen tror jag hon spelar laidback, att hon tar dem utan minsta betänkligheter efter mordet - hon sitter en hel kväll och loggar dem på raken.
Dvs att hon vill ha dessa FTF också men inte att de är så "akuta".

Det är svårt att förklara turerna jag undrar kring men jag försöker.

Det är som sagt två myster hon väljer ut specifikt 9 april så de lär vara av vikt för hennes svit (resten är hon ointresserad av).

I slutet på april säger hon alltså att hon åkt ner i nivå till 37 (versus SD och JG sviter) pga LWs radering men är nöjd att ligga före "Taggis".
LWs svit var väl 36 i april, för det stannar på 37 i maj. (37 betyder FTF x antal månader såvitt jag förstått).
Så det lär vara FTF-jakt likt SD har som särintresse.
Men;
Hon säger som sagt att den fortf är pågående.
Den bröts aldrig av LWs radering, HD åkte "bara" ner i nivå (säkert nog illa för henne).

Därav undrar jag om loggremsan (myst/FTF) är nåt som kan ha förstört mer (gjort så att sviten bryts) om den raderas.
Den är inte med bland de 17 hon loggar om då LW mördats.

LW är väl och hämtar/fotar remsan 13 maj.
Funderar på om hon upptäcker att HDs fysiska sign saknas vs digital logg och visar SD.
Som kokar till i hjärnkontoret. För HDs svits skull.
Citera
2021-10-11, 16:45
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ihop med att hon inte säger de ska på giga så är det som om hon undanhåller det som berör GC för JS, fattar dock inte varför.

Personligen tror jag hon spelar laidback, att hon tar dem utan minsta betänkligheter efter mordet - hon sitter en hel kväll och loggar dem på raken.

Det är som sagt två myster hon väljer ut specifikt 9 april så de lär vara av vikt för hennes svit (resten är hon ointresserad av).

I slutet på april säger hon alltså att hon åkt ner i nivå till 37 (versus SD och JG sviter) pga LWs radering men är nöjd att ligga före "Taggis".
LWs svit var väl 36 i april, för det stannar på 37 i maj. (37 betyder FTF x antal månader såvitt jag förstått).
Men;
Den bröts aldrig av LWs radering, HD åkte "bara" ner i nivå (säkert nog illa för henne).

Därav undrar jag om loggremsan (myst/FTF) är nåt som kan ha förstört mer (gjort så att sviten bryts) om den raderas.

Funderar på om hon upptäcker att HDs fysiska sign saknas vs digital logg och visar SD.

Ja vi kan absolut enas kring det.
Och jag utesluter ingenting.

Jag uppfattar oklarheterna.
Oavsett.

Hinner ej kommentera det övriga just nu.
Citera
2021-10-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag kan absolut ingenting om GC-sporten.
Vill bara påpeka det.

Nej, jag tror inte alls det var en slump att den trashades samma dag.
Det känns ytterst orealistiskt att det skulle vara så.
Detta var allt för viktigt för dem, en allt för stor del av deras liv och vad som uppehöll deras tankar.
Tydligen.
Att det då skulle inträffa just samma dag som samtalet och i ett allt mer eskalerande skeende,
det tror jag inte alls var en slump.

Jaa, varför denna kovändning?
Och varför logga om dem efter dådet?

Jag vet inte riktigt vad jag har för tankar mer än att det är djupt osmakligt.
Ett tecken på en extrem revanschanda?
ELLER som du är inne på, att återställa någon form av "ställning" inom GC som hon anser sig ha rätt till.
Och som då, för henne, är så personligt viktig att hon tappar sin sans fullkomligt.

I förhållande till vad hon tidigare har sagt till JS...
Dvs att hon släpper det för det är inte värt att lägga tid/energi på(?).
Jag förstår vad du tänker, tror jag.
Möjligen att hon inte alls har släppt dem, bara inväntar annat/senare tillfälle...?

Ja vad ska man tro?
Problemet är ju att när hon sa så till JS, så kan hon ju ha menat just vad hon sa.
Men att hon en tid efter dådet kom på att "nu kan jag ju fixa loggarna igen" och gör just så...

Visst, det är inte alls omöjligt att det handlar om strategi. Och förslagenhet.
Jag hänger med o förstår vad du och andra har relaterat till.

Men eftersom det finns olika möjliga förklaringsmodeller, blir det svårt att med säkerhet veta.
Vare sig det ena eller det andra.
Det ställer till det för mig.

I övrigt: vart tog alla vägen i tråden?
Haft halvkonstiga "vibbar".

Mycket intressanta tankegångar. Själv är jag övertygad om att geotjafs är ett minst lika stort mordmotiv som otroheten. Kanske till och med det viktigaste. Det är något extremt sjukt över det hela.

Man ska komma ihåg att paret D var fullständigt maniska gällande denna sport.

@Jokermannen har helt rätt i att kalla det för burkpsykos

Ja, nu har några trådisar slutat skriva och ett par nygamla har återtagit sina gamla positioner i tråden. Vad det beror på vete fåglarna.
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-11 kl. 21:38.
Citera
2021-10-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Men;

Precis så. Även för en sån som jag, som inte kan begripa hur detta bokstavligen kan vara en strid på liv och död. Det är ju helt sjukt.

När Lena skickade loggremsan till SD så skrev hon under sin egen dödsdom. Han ville skydda HD och detta var droppen som fick bägaren att rinna över.

Plus Lenas hot att offentliggöra deras förhållande, som SD var livrädd för. Som jag tror att de flesta redan kände till. Vilket SD inte begrep.
Citera
2021-10-11, 22:28
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Kanske var det så att Mgm lade sitt mordvapen i skogen trots allt? Och dumpade i jobbcobtainern.. Jag tror att även denna tråd blir som en skattjakt för oss deltagare.Vi försöker hitta svaren som vi behöver för att lösa alla gåtor som Mgm lämnat efter sig åt oss. Jag vet att han ser hur vi försöker lösa hans största myst någonsin. Det ligger i sakens natur vem som bär segerfanan i hand till slut.Ingen tvekan hos mig.Det har ju gått galant hittills..

"Det ligger i sakens natur vem som bär segerfanan i hand till slut.Ingen tvekan hos mig.Det har ju gått galant hittills." (Från 31/12-20)

Nåväl...
Segerfanan du pratade om fastnade dessvärre redan på halva stången, den 28/5-21.
Citera
2021-10-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
För min del tror jag att det beror på:

- den enorma insyn vi har fått via sociala medier redan tidigt i tråden. Inte minst långa loggar i geocachingen, men även andra kanaler. Med FUP blev insynen i deras liv större än vad du kan få i andra fall, då kommunitkationerna mellan personerna är enorma. En del av kommunikationerna är mycket välartikulerade och beskriver bra vad som händer och vad det handlar om.

Du kan följa personerna minut för minut, i bild och text, tankar och känslor. Det blir närapå som i en film.

- personerna som är involverade är till synes helt vanliga människor som har ett välfungerande liv i ett medelklassområde. Allt är dock en chimär.

- persongalleriet är dock som handplockat från en "morden i Midsommer" -film.

Du har en pastor, en otrogen make, en hobby som tar över allt (geocachingen), ett medelklassområde och det händer saker hela tiden (geocachingen, där det loggas med långa texter så du får veta allt på detaljnivå; vem som var med, vad som hände och sedan underfundiga texter med gliringar och gåtor till berörda)

- allt ser på ytan helt perfekt ut. Perfektare än perfekt.
Inget missbruk, ingen kriminalitet, inte personer som ligger utanför samhället på något sätt. Inga synliga riskfaktorer vid första anblick.

Men under allt ligger ett dolt hot, som lurar alla. Ingen såg det komma.

Och det slutar med döden.

Allt uppdukat för spänning.
Tyvärr handlar det dock om verkiga människor och där fem barn och åldriga föräldrar är invoverade.

Tack så mycket! Precis det här jag ville höra och som nu kommer göra att jag grottar ner mig i det här fallet de kommande veckorna (verkar ju vara en del att gå igenom…).
Citera
2021-10-11, 22:37
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Det var värt det! Helt klart.
(Från årskiftet 20/21)

Hur ser dina reflektioner ut idag?
Citera
2021-10-11, 23:48
Medlem
LimeTimes avatar
Just nu finns en serie om mordfallet i podden ”En mörk historia”. Första avsnittet släpptes idag på PodMe! Riktigt intressant lyssning.
Citera
2021-10-12, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Mycket intressanta tankegångar. Själv är jag övertygad om att geotjafs är ett minst lika stort mordmotiv som otroheten. Kanske till och med det viktigaste. Det är något extremt sjukt över det hela.

Man ska komma ihåg att paret D var fullständigt maniska gällande denna sport.

■ 1: ) @Jokermannen har helt rätt i att kalla det för burkpsykos

■ 2: ) Ja, nu har några trådisar slutat skriva och ett par nygamla har återtagit sina gamla positioner i tråden. Vad det beror på vete fåglarna.
.

■ 1: ) @Zilvereko, vad jag menade med ordet burk-psykos var, att när man som Yodinnan HD ständigt och jämt tokloggar alla Geo-burkar så är risken stor att det till sist slutar med en så av mig tidigare kallad för burk-psykos, det vill säga, tokloggar man Geo-burkar blir man till sist tokig av alla tokloggerierna.

Yodinnan HD lever i en värld som består av Geo-burkar och toklogganden. Ger hon sig ut på en kortare eller längre resa, så reser hon aldrig❗till en plats som inte har några Geo-burkar, Yodinnan HD är helt enkelt sagt uppslukad av sina Geocach-burkar och Geocaching-sporten

■ 2: ) Jag har inte slutat upp med att skriva i L*na Wesstr*m-tråden och jag fortsätter med att fördjupa mig i det gamla mordet L*na Wesstr*m 2018.

■ Trappinspektionen som St*fan Davidss*n gjorde hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, den är jag klar med, lika dant beträffande när St*fan Davidss*n:s mobila enhet fotograferade vattentornet klockan 22:00:06.

■ Jag har även pratat med L*na Wesstr*m:s vän gällande om att lämna in dagbokspärmen till polisen.

■ Det som för mig är av största intresse i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, det är i första hand Yodinnan HD, och därefter, St*fan Davidss*n:s kamrat JG och därtill kommer även den store och mäktige Páter SOA.

■ Jag vet att någon var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Vad jag vet i nuläget är, att det måste hittas nya bevis som tidigare inte frambragts och jag arbetar på det, att kunna finna sådana, sedan om jag lyckas eller inte, det kan endast framtiden utvisa.

■ L*na Wesstr*m var en vän till mig, och som jag tyckte väldigt mycket om, det är också den egentliga anledningen till att jag engagerar mig i detta gamla mordfallet, det vill säga, att jag har ett djupt intresse som vilar i detta fallet.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-10-12 kl. 05:03.
Citera
2021-10-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Just nu finns en serie om mordfallet i podden ”En mörk historia”. Första avsnittet släpptes idag på PodMe! Riktigt intressant lyssning.

Lyssnade på den trots att jag hört hela rättegången och läst FUPen.
Men i slutet säger han att vissa anklagelser som riktas mot Stefan inte prövats i domstol. Vad syftar han på då?
Citera
2021-10-12, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Lyssnade på den trots att jag hört hela rättegången och läst FUPen.
Men i slutet säger han att vissa anklagelser som riktas mot Stefan inte prövats i domstol. Vad syftar han på då?

Kan det vara misshandelsanklagelserna som aldrig prövats i domstol som avses?
Citera
2021-10-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Kan det vara misshandelsanklagelserna som aldrig prövats i domstol som avses?

Ja det borde vara det som avses
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in