Citat:
Som sagt, jag ser inte att vi med säkert kan beslå SE för lögn kring dessa uppgifter.
Intressant detta med "ute på kvällen".
Du går helt på ALG's uppgifter här oavsett om vi talar 20:10 eller 21:00 och att hon minns rätt dag?
Trots obefintligt stöd från väktarkollegan Anette K.
I ditt fall handlar lögnen om att dölja att han druckit?
Intressant detta med "ute på kvällen".
Du går helt på ALG's uppgifter här oavsett om vi talar 20:10 eller 21:00 och att hon minns rätt dag?
Trots obefintligt stöd från väktarkollegan Anette K.
I ditt fall handlar lögnen om att dölja att han druckit?
Nej,lögnen avhandlar om SE överhuvudtaget varit ute på kvällen den 28 Februari.Tidpunkten för detta är i detta sammanhang ointressant.
När jag finner uppgifter i materialet,i detta fallet ALGs uppgifter och när dessa i sin tur backas upp av annan uppgiftslämnare..AK här,och när förhållandena i övrigt enligt rimlighetsrekvisit dessutom understödjer dessa uppgifter..ja,då tycker jag att man kommit så långt man rimligen kan i arbetet att dra en slutsats.
I detta fallet blir slutsatsen att SE här drar en medveten lögn.Vi har uppgift i materialet plus stöd för denna uppgift även det i materialet.Dessutom så finner jag det rimligt att SE någon gång under Fredagen den 28 Februari åtminstone innan cirka 21.00 varit utanför Skandiahuset.Om jag inte minns fel så stämplar han in innan 09.00 på morgonen.Lunch och sådant borde han kunnat äta i Skandiahuset..men det går ju mycket tid härifrån till det han stämplar ut 23.19.00-23.19.59
Jag finner det sålunda rimligt att anta att SE velat käka och dricka någongång på kvällen den 28 Februari.Detta var ju dessutom enligt rutin.SE hade vid tidigare tillfällen varit ute och inmundigat när han jobbade över.Det var ju inte direkt första gången han stog och drog i entredörren och ville bli insläppt av väktare kvällen 28 Februari.
Med detta som bakgrund så finner jag det högst sannolikt att SE därför varit ute på kvällen den 28 Februari.Jag finner det också orimligt att anta att SE misstagit sig härvidlag,och då blir det naturliga resultatet av detta att det är en medveten lögn det handlar om när SE påstår att han inte varit utanför Skandiahuset sedan runt 9 på morgonen.
Jag finner också skälet till denna lögn relativt naturlig.Det var fel förfaringssätt,SE visste mycket väl om detta och det var satt i system.
SE befann sig aldrig i utsatt nog position,eller pressades ens om detta.Det fanns därför aldrig någon anledning för honom att erkänna att uppgiften om att han befunnit sig i Skandiahuset hela tiden från klockan 9 på morgonen fram tills han stämplade ut,var en oriktig uppgift.