2021-10-11, 09:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Nej, där har du fel!

Källa?
Citera
2021-10-11, 09:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ok? Detta är något helt nytt för mig.
Så det borde fyllas på efter 72 timmar?

Nej. Kroppen använder proteindelarna för att syntesera antikroppar under de påföljande tre veckorna. Pfizer satte andra dosen efter tre veckor p.g.a att det var livstiden på proteinen, men man kom fram till att vaccinen fungerade bättre om man väntade längre med andra sprutan.
Citera
2021-10-11, 09:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Dito!

Jag frågade först. Jag vet vad läkare har sagt till mig men du började att tillrättvisa mig så du har väl någon form av källa?
Citera
2021-10-11, 09:29
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. Kroppen använder proteindelarna för att syntesera antikroppar under de påföljande tre veckorna. Pfizer satte andra dosen efter tre veckor p.g.a att det var livstiden på proteinen, men man kom fram till att vaccinen fungerade bättre om man väntade längre med andra sprutan.
Ok, behöver inte fyllas på efter tre veckor men efter tre veckor tycker de att man kan fylla på. Blev förvisso inte direkt klokare av det men är säkert logiskt.
Citera
2021-10-11, 09:30
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Det är inget kriterium i sig.

Nej du har fel och jag borde inte behöva förklara varför du har fel eftersom covidvaccinen fick kallas läkemedel efter mindre än ett år.
Ja för att det fick dispens och blev nödgidkännt.

Alvedon är dos för vikt utprovadovad. Man vet vilka bieffekter den kan ge. Man vet att överdoser kan ge leverskador på sikt. Man vet att förgiftning uppstår om man tar mängder. Därför är dos som man ska ta angiven. Det är utprovat innan man släppte ut den på marknaden. Dosen och bieffekter på detta så kallade vaccin har man ingen aning om.
Citera
2021-10-11, 09:32
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Jag frågade först. Jag vet vad läkare har sagt till mig men du började att tillrättvisa mig så du har väl någon form av källa?

"Jag frågade först"

Vilken läkare har DU talat med? Hemligt kan jag tänka mig? Kom nu inte med han "experten" Matti Sällberg som msm anser vara expert! Han är inte ens läkare utan tandläkare
Inte ens det kan folk kolla upp, nänä alla litar blint på media och staten!

Du kan inte vräka ur dig massa nonsens utan att backa upp det förstår du väl vännen!
Citera
2021-10-11, 09:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Socialstyrelsen räknar avlida utifrån deras dödsorsak. Så socialstyrelsen räknar inte avlidnas MED covid utan avlidna AV covid.

FoHM plockar bort avlidna som dött MED covid.

I ett begränsat antal fall kan det vara känt av Smittskyddsenheten att dödsorsaken varit icke-covid relaterat och då tas dödsfallet bort ur statistiken.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/

Så så vitt jag vet finns ingen myndighet som räknar avlidna MED covid i Sverige.

Det skiljer inte så mycket mellan hur många socialstyrelsen anger avlidna AV covid och FoHM siffror.

Socialstyrelsen ger i skrivande datum 9 441 avlidna i covid för 2020. Det är alltså så många som har covid som dödsorsak 2020 enligt Socialstyrelsens Statistikdatabas för dödsorsaker.

Så här skriver expressen.
Enligt Folkhälsomyndigheten hade 9 309 svenskar dött med covid-19 fram till och med den 31 december 2020.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/siffrorna-30-procent-hade-dott-i-alla-fall/

Så vi kan ju konstatera att FoHM och socialstyrelsen ger nästintill samma antal avlidna i covid för 2020.

Just så är det. Coronaförnekare har under en lång tid försökt sprida bilden att ingen dör av corona, utan endast med. Att den verklighetsbeskrivningen kapats med fotknölarna redan för 1,5 år sedan tycks inte hjälpa. Vissa är helt faktaresistenta i frågan. De vill helt enkelt inte att det ska vara så. Även Löfven och hans propagandakanal Aftonbladet fortsätter att skriva MED corona, troligen för att försöka förringa ansvaret rörande att så många dött. Tycker de i så fall borde vara konsekventa och skriva att den skjutna mannen dog MED skottskada och inte av. Lars Vilks och de två poliserna dog MED krockvåld och eldsvåda osv osv...
Citera
2021-10-11, 09:48
Medlem
Svintomans avatar
FLER BIVERKNINGAR ÄN FÖR 25 000 LÄKEMEDEL UNDER 10 ÅR
De 80 044 inrapporterade biverkningarna är hittills fler än ALLA biverkningar, som inrapporterats under de senaste TIO åren, för ALLA de 25 000 läkemedel som används i Sverige, 72 922.
Det går till och med att lägga till de 4 380 biverkningar som inkom för vaccineringarna med Pandemrix under svininfluensan under 2009-2010, utan att biverkningarna för de 3 villkorat godkända injektionerna mot covid-19 överskrids.
Totalsumman 77 302, är fortfarande lägre.
Antalet dödsfall motsvarar redan nästan summan av alla dödsfall under 3 år för 25 000 läkemedel.
Biverkningsrapporterna för injektionerna, som påbörjades 2020-12-27, fortsätter dessutom att välla in, med nästan en fjärdedel kvar av 2021 innan året har nått sitt slut.
Om injektionerna fortsätter under ytterligare ett år, kommer antalet inrapporterade biverkningar att överstiga de sammanlagda biverkningarna under tjugo år.
Inte biverkningar för TRE läkemedel, utan för 25 000 läkemedel under tjugo år.
Om dödsfallen ökar lika mycket under 2022 som under 2021, kommer ytterligare ett år att orsaka sammanlagt cirka 700 dödsfall, dvs vad biverkningar från 25 000 läkemedel normalt orsakar under FEM år.
Men eftersom befolkningen nu verkar komma att uppmanas att ta minst tre sprutor under nästa år, är det nog inte helt osannolikt att anta att siffran kommer att bli flera gånger högre.
Kanske kommer den att med råge att på två år utklassa det totala antalet döda, som 25 000 läkemedel orsakat under 20 år.
Under hela 2020 kom det in totalt 7 999 biverkningsrapporter gällande samtliga cirka 25 000 läkemedel i Sverige, varav 3 270 bedömdes vara allvarliga, varav 115 dödsfall.
Under hela 2019 kom det in totalt 11 458 biverkningsrapporter, varav 3 172 allvarliga, varav 117 dödsfall.
Under hela 2018 kom det in totalt 7 642 biverkningsrapporter, varav 3 309 allvarliga, varav 119 dödsfall.
Under hela 2017 kom det in totalt 7 695 biverkningsrapporter, varav 3 667 allvarliga, varav 151 dödsfall.
Under hela 2016 kom det in totalt 8 465 biverkningsrapporter, varav 4 197 allvarliga, varav 170 dödsfall.
Under hela 2015 kom det in totalt 8 086 biverkningsrapporter, varav 3 945 allvarliga, varav 156 dödsfall.
Under hela 2014 kom det in totalt 5 421 biverkningsrapporter, varav 3 494 allvarliga, varav 137 dödsfall.
Under hela 2013 kom det in totalt cirka 6 000 biverkningsrapporter, varav 3 180 allvarliga, varav 111 dödsfall.
Under hela 2012 kom det in totalt 5 237 biverkningsrapporter, varav 2 354 allvarliga, varav 114 dödsfall.
Under hela 2011 kom det in totalt 4 919 biverkningsrapporter, varav 2 096 allvarliga, varav 101 dödsfall.
Under dessa 10 år, har det således sammanlagt inkommit 72 922 biverkningsrapporter.
Till och med 2021-10-06 har det totalt inkommit och registrerats 80 044 rapporter om misstänkta biverkningar för de vacciner som används mot covid‍-‍19 i Sverige. Av dessa utgör 6 548 utgör allvarliga biverkningar, varav 303 dödsfall.
Under svininfluensan, där 5 300 000 människor vaccinerades med 6.1 miljoner doser av Pandemrix, inkom totalt 4 380 rapporter om misstänkta biverkningar, varav 27 dödsfall.
Hittills, fram till 2021-10-06, har det således inkommit fler biverkningar för de tre injektionerna än de sammanlagda biverkningsrapporterna för 25 000 läkemedel under 10 års tid PLUS de inrapporterade biverkningarna för Pandemrix, 72 922 + 4 380 = 77 302.
Nej, injektionerna framstår överhuvudtaget inte alls som det minsta säkra. Läkemedelsverket och Folkhälsomyndigheten skulle kunna stoppa samtliga på mindre än 24 timmar.
Det här är inte vetenskap.
Det är ren galenskap hos Sveriges politiker, Sveriges Regioner, Läkemedelsverket och Folkhälsomyndigheten.
Citera
2021-10-11, 09:54
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ok? Detta är något helt nytt för mig.
Så det borde fyllas på efter 72 timmar?

Molekylen som krävs för att vaccinet skall skapa själva processen behöver vara nedkyld . Så den avaktiveras inom några timmar ja .
Citera
2021-10-11, 10:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
[/b]

Just så är det. Coronaförnekare har under en lång tid försökt sprida bilden att ingen dör av corona, utan endast med. Att den verklighetsbeskrivningen kapats med fotknölarna redan för 1,5 år sedan tycks inte hjälpa. Vissa är helt faktaresistenta i frågan. De vill helt enkelt inte att det ska vara så. Även Löfven och hans propagandakanal Aftonbladet fortsätter att skriva MED corona, troligen för att försöka förringa ansvaret rörande att så många dött. Tycker de i så fall borde vara konsekventa och skriva att den skjutna mannen dog MED skottskada och inte av. Lars Vilks och de två poliserna dog MED krockvåld och eldsvåda osv osv...

Intressant studie om du inte läst den redan …

https://www.lakemedelsvarlden.se/fler-fick-myokardit-av-covid-19-an-av-vaccin/
Citera
2021-10-11, 10:04
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Molekylen som krävs för att vaccinet skall skapa själva processen behöver vara nedkyld . Så den avaktiveras inom några timmar ja .
Vad har det med proteindelarna som försvinner att göra? Läs hela innan du kommenterar.
Citera
2021-10-11, 10:09
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Intressant studie om du inte läst den redan …

https://www.lakemedelsvarlden.se/fler-fick-myokardit-av-covid-19-an-av-vaccin/

Ja den är intressant då du anses ovaccinerad minst 2 veckor efter sista sprutan och dessa veckorna är de mest kritiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in