2021-10-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Att du hänger upp dej på ett ord säger mer om dej, istället för att inse Ebba förlorade matchen, till ett sinnessjukt pris, vilken enorm skada snålheten har gjort henne, helt i onödan.
Du är förmodligen barn till ett luder. De som kommer att stå med skammen efter detta är Bolin och Binninge som skapade en tvist utan att klara av den i slutändan. Den som går segrande ur detta med äran i behåll är Ebba Busch. Den som viker ner sig i sista sekunden före en rättegång har erkänt sin skuld.

Jag är definitivt inte en KD väljare och kommer aldrig att bli, men jag kommer alltid att respektera en politiker som står pall när det stormar. Det är sådana vi behöver fler av.

Majkgård blev blåst på en fastighet, Binninges bravader är allmänt kända och Esbjörn syskonbarn får det lätt att fördela ett arv som består av kontanter.

Slutet gott allting gott.
2021-10-11, 09:03
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Det var väl Esbjörn som vill få till en förlikning redan tidigare i somras om jag inte minns fel. Ebba hade vunnit i rätten till 100% och förmodligen rör det sig inte om några pengar alls för hennes del.

Huset lär ju ha ökat en del i värde sen dom skrev kontraktet också, så kostnaden i fråga är ju egentligen bara en fråga om att utnyttja bostadens värdeökning till att släcka branden.
2021-10-11, 09:03
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det tackar vi alldeles särskilt för.

Du kan även ta med dig att den största förloraren att det inte blir någon rättegång är Binninge då han inte får något mer strålkastarljus på sig, slutet gott allting gott.

Binninge har ju vunnit, är du helt utan hjärnceller men det är väl ingen nyhet iofs.
2021-10-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Där ser ni då att jag hade rätt när jag redan i lördags sa att ni inte skulle behöva stå å köa till Färgskrapan i Sollentuna.

Jag visste det men fick inte vara övertydlig - Ebba ville ha lugn å ro till partiledardebatten i Agenda i går kväll. Båda parter står för sina egna kostnader. Hm...det finns nåt mer också som jag inte vågar yppa nu ifall det förstör nåt. Det stod ju nåt om sekretess....bäst så Både Ebba o Esbjörn har iaf förklarat sig nöjda.
Om Ebba Busch är nöjd så är inte du, pilotyoga eller kpmlr nöjda. Då är jag nöjd.
2021-10-11, 09:06
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Där ser ni då att jag hade rätt när jag redan i lördags sa att ni inte skulle behöva stå å köa till Färgskrapan i Sollentuna.

Jag visste det men fick inte vara övertydlig - Ebba ville ha lugn å ro till partiledardebatten i Agenda i går kväll. Båda parter står för sina egna kostnader. Hm...det finns nåt mer också som jag inte vågar yppa nu ifall det förstör nåt. Det stod ju nåt om sekretess....bäst så Både Ebba o Esbjörn har iaf förklarat sig nöjda.

Blir intressant att se hur alla Ebbas soldater här inne nu ska lyckas förklara bort detta, dvs att vinnarna är Esbjörn och Binninge.

Tack för all information du lämnat här, du har varit en av få med sakliga inlägg.
2021-10-11, 09:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Problemet var väl att Esbjörn inte erbjöd den möjligheten vad som kommit fram. Han ville inte sälja, för stället skulle stanna i släkten. Priset hade ingenting med det hela att göra, enligt vad han uttalade i början av cirkusen och fastigheten var avtalad att gå vidare till Matz.
Nu kan väl jag då också avslöja att det finns risk - ja den är uppenbar att Matz går bort innan Esbjörn så han var aldrig intresserad av Huset. Vet inte om han har några kids men tror icke det för då borde han ju ha varit det. Inte heller säkert - beror ju på var de bor å under vilka omständigheter i så fall. Ja nu ser ni orsaken till varför han inte var aktuell för HF. Att han ändå skällde ut Ebba....tja...det var nog för hennes övertalningsmetoder skull kan jag tänka mig
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Binninge har ju vunnit, är du helt utan hjärnceller men det är väl ingen nyhet iofs.

Binninge är den stora förloraren, han har bara kostat sin klient pengar och har inte uppnått målet att Esbjörn skulle få behålla släktgården med den fantastiska sjötomten.
Vem vill anlita en sådan klant som förlorar i fortsättningen.
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Om det blir som Expressen rapporterar, att fastighetstvisten är löst och Esbjörns ”skyddsänglar” till sist förstått att lag och rätt måste gälla i en fastighetsaffär så kan fastighetsmarknaden tillfälligt andas ut: Det blir ingen LEX Esbjörn! Ånger är inte giltigt skäl för att obstruera en fastighetsaffär.

Nu är det dags för alla goda krafter att hjälpa Esbjörn bli fri från sina ”skyddsänglars” klor. Han behöver bli kvitt generalfullmakten och av det allmänna få stöd och hjälp att få en god man som tänker på Esbjörn och inte Esbjörns pengar och fastigheter.

Gamarna som utnyttjat honom både i verkligheten och här på Flashback har visat sig ha totalt fel sin uppfattning av fastighetstvisten. De invändningar de haft som skulle stoppa affären var, som många andra sagt, enbart påhitt och vanföreställningar.
Jag håller med. Och jag HOPPAS att om det förhåller sig så att han är utnyttjad under hela denna process, att man hittar bevis och uppgifter som gör att Esb skulle kunna stämma Binninge och eventuellt Majkgård.

Binninge borde stämmas för sin dåliga rådgivning och handhavande av fallet. Får sektvibbar av karln.

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Enligt skvallret i pressen har förlikningen inneburit att parterna tar sin egen del av processkostnaderna, vilket verkar rimligt.

Att det sedan skulle behöva dröja till nu innan (min misstanke) Lag Esbjörn kom fram till att saken är klar sedan länge och det är bara slutbetalningen det handlar om - det är ju bara ledsamt.

Min misstanke är att någon med realitetsinsikt (läs, en eller båda av Esbjörns riktiga advokater) har gjort ett överslag över vad det troligen skulle kosta Esbjörn om utslaget (som förväntat) blivit att Ebba fått bättre rätt.

Att då förlikas på ungefär köpesumman (dvs, Ebba betalar totalt ungefär vad som överenskommits) och plocka bort risken för ett stöddigt skadestånd till Ebba samt en räkning från Ebbas ombud kan ha varit mycket klokt.
Det var det absolut bästa som kunde hända Esb i detta läget.
2021-10-11, 09:11
Medlem
Lite oväntat med denna upplösning ändå trots allt.
Det var alltså trots allt nåt som pilotögat hintade om under förra veckan som det låg nåt i….man undrar lite över var den kunskapen kom från….

Det måste ju även innebära att allt snack från en del personer om kommande åldringsbrott saknar relevans…hur ska ett sånt se ut om de kommit överens nu tillsammans med advokater på båda sidor.

Det kunde ju varit löst på detta sätt för över ett år sedan om det bara kommit till förhandling…..
2021-10-11, 09:13
Medlem
Citat:
Blir intressant att se hur alla Ebbas soldater här inne nu ska lyckas förklara bort detta, dvs att vinnarna är Esbjörn och Binninge.

Tack för all information du lämnat här, du har varit en av få med sakliga inlägg.

Synd att du inte varit saklig.
Samt så hade Esb varit en vinnare om han hade dykt upp på tillträdesdagen och skrivit på kontraktet.
Då hade han sluppit alla problem och haft 3,9 miljoner på kontot.
2021-10-11, 09:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Jo, tur jag satt bakom en skärm iaf fall så jag slapp ta emot de otaliga spottloskorna som flög tätt mellan alla lögnbeskyllningarna
2021-10-11, 09:14
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han fick säkert ett skadestånd som motsvarar vad hans förlorade heder och rykte är värt. För oss andra räcker inte 100.000:- till det.

Binninge har långt ifrån bara fått 100' i denna härva, men med liknade inlägg som detta så bevisar ivf du din begränsning gällande intelligens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in