2021-10-11, 08:42
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Och det vet du och kan bevisa det?
Att kalla någon för luder säger mer om dig än EB.

Att du hänger upp dej på ett ord säger mer om dej, istället för att inse Ebba förlorade matchen, till ett sinnessjukt pris, vilken enorm skada snålheten har gjort henne, helt i onödan.
2021-10-11, 08:46
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Så sant, så sant, men hon kunde betalt vad som var relevant omedelbart och sluppit denna sinnessjuka karusell.

Problemet var väl att Esbjörn inte erbjöd den möjligheten vad som kommit fram. Han ville inte sälja, för stället skulle stanna i släkten. Priset hade ingenting med det hela att göra, enligt vad han uttalade i början av cirkusen och fastigheten var avtalad att gå vidare till Matz.
2021-10-11, 08:50
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Att du hänger upp dej på ett ord säger mer om dej, istället för att inse Ebba förlorade matchen, till ett sinnessjukt pris, vilken enorm skada snålheten har gjort henne, helt i onödan.

Hon förlorade inte matchen. Hon fick fastigheten som hon ville. Hur mycket mer det har kostat i reda kronor och ören, lär vi aldrig få reda på, för det är säkert sekretessbelagt. Uppenbarligen tyckte hon det var värt en förlikning. Men allt det här har kostat Esbjörn också. De enda som har tjänat på det här, är ombuden, Barry och expertvittnena som har hyrts in.
2021-10-11, 08:53
Medlem
D.Brents avatar
Citat:
Så sant, så sant, men hon kunde betalt vad som var relevant omedelbart och sluppit denna sinnessjuka karusell.

Varför tror du att det är hon som betalar mer? Kan det inte vara så att Esbjörn inte vill ta risken att förlora i rätten och betala motpartens kostnader?
2021-10-11, 08:54
Medlem
kubuns avatar
Där ser ni då att jag hade rätt när jag redan i lördags sa att ni inte skulle behöva stå å köa till Färgskrapan i Sollentuna.

Jag visste det men fick inte vara övertydlig - Ebba ville ha lugn å ro till partiledardebatten i Agenda i går kväll. Båda parter står för sina egna kostnader. Hm...det finns nåt mer också som jag inte vågar yppa nu ifall det förstör nåt. Det stod ju nåt om sekretess....bäst så Både Ebba o Esbjörn har iaf förklarat sig nöjda.
2021-10-11, 08:57
Medlem
Om det blir som Expressen rapporterar, att fastighetstvisten är löst och Esbjörns ”skyddsänglar” till sist förstått att lag och rätt måste gälla i en fastighetsaffär så kan fastighetsmarknaden tillfälligt andas ut: Det blir ingen LEX Esbjörn! Ånger är inte giltigt skäl för att obstruera en fastighetsaffär.

Nu är det dags för alla goda krafter att hjälpa Esbjörn bli fri från sina ”skyddsänglars” klor. Han behöver bli kvitt generalfullmakten och av det allmänna få stöd och hjälp att få en god man som tänker på Esbjörn och inte Esbjörns pengar och fastigheter.

Gamarna som utnyttjat honom både i verkligheten och här på Flashback har visat sig ha totalt fel sin uppfattning av fastighetstvisten. De invändningar de haft som skulle stoppa affären var, som många andra sagt, enbart påhitt och vanföreställningar.
2021-10-11, 08:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Sådär, då var det klart.
Nu kommer sekretessavtalet att diskuteras i absurdum. Lycka till med det och tack för mig, nu lämnar jag denna tråd.

Det tackar vi alldeles särskilt för.

Du kan även ta med dig att den största förloraren att det inte blir någon rättegång är Binninge då han inte får något mer strålkastarljus på sig, slutet gott allting gott.
2021-10-11, 09:00
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Problemet var väl att Esbjörn inte erbjöd den möjligheten vad som kommit fram. Han ville inte sälja, för stället skulle stanna i släkten. Priset hade ingenting med det hela att göra, enligt vad han uttalade i början av cirkusen och fastigheten var avtalad att gå vidare till Matz.

Priset är alltid avgörande, vad än som sägs och hänvisas till.
Ebba försökte köpa huset "snålvarianten", nu har hon fått punga ut med pengarna ändå, sen en massa kostnader för advokat, men mest av allt gett besin åt de som inte gillar henne.
2021-10-11, 09:00
Medlem
slutaletas avatar
Det var väl Esbjörn som vill få till en förlikning redan tidigare i somras om jag inte minns fel. Ebba hade vunnit i rätten till 100% och förmodligen rör det sig inte om några pengar alls för hennes del.
2021-10-11, 09:01
Medlem
Alwaysrights avatar
Jag trodde på en förlikning men den kom senare än jag först bedömde.

Förlikning:
- parter tar egna kostnader
- Ebba tar hus
- Esbj tar köpeskilling

Vem betalar:
- rätten och hur mycket kan det handla om?
- vem och hur mkt för strul&smutskastning (Esbj) resp slippa rättegång (Ebba). Vilka Summor kan det handla om?
2021-10-11, 09:01
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hon förlorade inte matchen. Hon fick fastigheten som hon ville. Hur mycket mer det har kostat i reda kronor och ören, lär vi aldrig få reda på, för det är säkert sekretessbelagt. Uppenbarligen tyckte hon det var värt en förlikning. Men allt det här har kostat Esbjörn också. De enda som har tjänat på det här, är ombuden, Barry och expertvittnena som har hyrts in.

Enligt skvallret i pressen har förlikningen inneburit att parterna tar sin egen del av processkostnaderna, vilket verkar rimligt.

Att det sedan skulle behöva dröja till nu innan (min misstanke) Lag Esbjörn kom fram till att saken är klar sedan länge och det är bara slutbetalningen det handlar om - det är ju bara ledsamt.

Min misstanke är att någon med realitetsinsikt (läs, en eller båda av Esbjörns riktiga advokater) har gjort ett överslag över vad det troligen skulle kosta Esbjörn om utslaget (som förväntat) blivit att Ebba fått bättre rätt.

Att då förlikas på ungefär köpesumman (dvs, Ebba betalar totalt ungefär vad som överenskommits) och plocka bort risken för ett stöddigt skadestånd till Ebba samt en räkning från Ebbas ombud kan ha varit mycket klokt.
2021-10-11, 09:02
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Brent
Varför tror du att det är hon som betalar mer? Kan det inte vara så att Esbjörn inte vill ta risken att förlora i rätten och betala motpartens kostnader?

Klart att hon inte fick betala mer.
Esbjörns ville betala 1,5 miljoner i förra veckan för att förlikas då det var uppenbart att de skulle förlora målet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in