2021-10-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Esbjörn säger att han blivit pressad och manipulerad.

När och var säger Esbjörn detta?

I domstolen sa han att han sålt huset till Ebba utan att det förelåg något tvång. Det är såvitt jag kan påminna mig det enda jag hört Esbjörn uttala sig om på just den punkten.
2021-10-10, 21:13
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Matz har väl ett antal andra släktingar att dela med, såvida han inte kan uppvisa ett giltigt testamente när den dagen kommer?

Kommer snart en faktura på boende ifrån Odalgården.
Finns ingen anledning att hålla på den när Esbjörn får betalt för sin fastighet.
2021-10-10, 21:31
Medlem
Citat:
Vi får väl se.
En och annan (bl.a. jag) har spekulerat i att Esbj testamenterat allt till Majkgård.....

Ja, det är ju också en möjlighet så klart. I så fall så är ju Matz varken vinnare eller förlorare. Eller egentligen så är han i så fall en vinnare då också, för nu fick han i alla falll hämta sina mopeder. Hade Esbjörn trillat av pinn och allt tilfallit sol-o-vårar-majkgård, så hade han väl i bästa fall fått köpa tillabaka sina mopeder.
2021-10-10, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
När och var säger Esbjörn detta?

I domstolen sa han att han sålt huset till Ebba utan att det förelåg något tvång. Det är såvitt jag kan påminna mig det enda jag hört Esbjörn uttala sig om på just den punkten.
Om du har missat vad Esbjörn själv sagt i media och vad tex Matz berättat, föreslår jag att du uppdaterar dig på det.

I vilket fall som helst ska Ebba vara tacksam om hon bara kommer lite blötskodd ur det här. Helt torrskodd är ju redan försent med tanke på att hon failade stort när hon försökte ge sig på Esbjörns ombud genom att göra sig till brottsling för att vinna fördelar i tvisten. Det stod henne dyrt.
2021-10-10, 23:32
Medlem
Citat:
Om du har missat vad Esbjörn själv sagt i media och vad tex Matz berättat, föreslår jag att du uppdaterar dig på det.

I MUF har Esbjörn själv (backad av stjärnjuristen Binninge) sagt att något tvång att sälja inte förelegat. I media jar han sagt att Ebba "tjatat" och att han ångrat sig när hon lät ta ner träd.

[Vad han "sagt" enligt brännvinströms texter lämnar jag därhän]
2021-10-10, 23:37
Bannlyst
Citat:
I MUF har Esbjörn själv (backad av stjärnjuristen Binninge) sagt att något tvång att sälja inte förelegat. I media jar han sagt att Ebba "tjatat" och att han ångrat sig när hon lät ta ner träd.

[Vad han "sagt" enligt brännvinströms texter lämnar jag därhän]
Ok, du har gått på myten om att allt han skrivit är en lögn?
2021-10-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ok, du har gått på myten om att allt han skrivit är en lögn?

Nej.
Jag tror att han fått namnen rätt.
2021-10-10, 23:44
Bannlyst
Citat:
Nej.
Jag tror att han fått namnen rätt.
Haha, ok. Jag tror nog det är mer än så.
Men visst, han är en journalist och beskriver sin uppfattning om sanningen. Precis som alla andra skribenter....
2021-10-11, 00:52
Avslutad
Hon borde bara gå med på en uppgörelse och gå vidare. Det har redan tagit enormt med tid och engagemang från henne. Samtidigt har det gett dålig publicitet i media och partiet har dalat i opinionen tillbaka neråt 4-5% igen.

Det är ett jävla ruckel, det måste finnas något annat hus eller någon annan tomt hon kan bo på.
2021-10-11, 06:48
Medlem
Citat:

I vilket fall som helst ska Ebba vara tacksam om hon bara kommer lite blötskodd ur det här. Helt torrskodd är ju redan försent med tanke på att hon failade stort när hon försökte ge sig på Esbjörns ombud genom att göra sig till brottsling för att vinna fördelar i tvisten. Det stod henne dyrt.
Så han ljög inför rätten?
2021-10-11, 08:06
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Hon borde bara gå med på en uppgörelse och gå vidare. Det har redan tagit enormt med tid och engagemang från henne. Samtidigt har det gett dålig publicitet i media och partiet har dalat i opinionen tillbaka neråt 4-5% igen.

Det är ett jävla ruckel, det måste finnas något annat hus eller någon annan tomt hon kan bo på.

Rucklet förvandlas till ett paradis med underbar strandtomt så snart ludret Ebba bara kan.
2021-10-11, 08:22
Medlem
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-tar-over-huset-blir-ingen-rattegang/

"KD-ledaren blir ägare till fastigheten sedan de två enats om en förlikning kan Expressen avslöja."

Så det blir alltså ingen rättegång om ca 2 veckor då dom nu har enats i en förlikning. Ebba får tillslut sitt hus.

Någon som vet mer detaljer om denna förlikning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in