2021-10-11, 00:57
Medlem
För att inte överbelasta Biden tråden startar jag en ny tråd där vi diskuterar den nya folkrörelsen:
Fuck Joe Biden, som ofta uttalas Let's go Brandon för att håna den "journalist" som låtsades höra dessa ordet när rallyfans gastade Fuck Joe Biden. På twitter gäller hashtaggen #FJB. Frågeställningar: Kommer FJB-rörelsen att fortsätta att växa exponentiellt? Eller kommer den så småningom, hemska tanke, tyna bort? Kan den påverka politikerråttor att lämna det sjunkande skepp som är Biden-Harris administration? Kan den få "journalister" att till slut skriva om hur värdelös och hatad Joe Biden är? Finns det ens en historisk motsvarighet i USA till denna mäktiga rörelse?

De som ännu inte är insatta kan börja här: https://www.breitbart.com/sports/2021/10/10/watch-thunderous-fck-joe-biden-chant-breaks-out-at-ole-miss-arkansas-game/

Det finns flera fina sånger med titeln FJB med miljontals visningar på tuben. T ex https://www.youtube.com/watch?v=HrIpa0q3Qj0&ab_channel=BurdenWorld
Även en person som undertecknad som normalt inte lyssnar på rapmusik kan inte låta bli att bli tagen av de svängiga rytmerna och den fina texten. Rekommenderas!

FJB
2021-10-11, 01:17
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
? Finns det ens en historisk motsvarighet i USA till denna mäktiga rörelse?

Svaret är ett uppenbart nej på den frågan.

Det är allt jag kan säga med säkerhet, så viker av här.
2021-10-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10Antivaxers
Svaret är ett uppenbart nej på den frågan.

Det är allt jag kan säga med säkerhet, så viker av här.
Tolkar jag dig rätt om jag uppfattar det du säger som att den mäktiga FJB-rörelsen är ett tecken på att Biden är på väg att bli den välförtjänt mest hatade presidenten i USAs historia?
https://www.youtube.com/watch?v=vXfe6RwSu7w&ab_channel=owl3031
Senast redigerad av TomSowell 2021-10-11 kl. 01:50.
2021-10-11, 02:10
Medlem
Privattaxins avatar
Haha tror folk seriöst att folket skanderar "Fuck Joe Biden!"??

Jodå, folk går definitivt till demokratiska politikmöten för att samtliga skandera "Fuck" följt av den politiska representantens namn... Det var väl det som hände på Trumps möten också va? Dom där jättestora mötena som Trump själv twittrade ut? Jaa där skanderade dom också" Fuck Donald Trump!"... Idioter!
2021-10-11, 02:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Haha tror folk seriöst att folket skanderar "Fuck Joe Biden!"??

Jodå, folk går definitivt till demokratiska politikmöten för att samtliga skandera "Fuck" följt av den politiska representantens namn... Det var väl det som hände på Trumps möten också va? Dom där jättestora mötena som Trump själv twittrade ut? Jaa där skanderade dom också" Fuck Donald Trump!"... Idioter!

Du menar opolitiska idrottsevenemang?

Joe Biden har Alzheimers och är svårt inkompetent. Han kom till makten via massivt valfusk.

Men du tror att han är populär?
2021-10-11, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du menar opolitiska idrottsevenemang?

Joe Biden har Alzheimers och är svårt inkompetent. Han kom till makten via massivt valfusk.

Men du tror att han är populär?
Jämfört med Trump är han populär, det är därför han vann. Valfusket är bara en fjantig konspirationsteori startad av Trump, som den dåliga förlorare han är. Biden vann valet eftersom Trump var USAs genom tiderna mest impopuläre president.
2021-10-11, 05:04
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Jämfört med Trump är han populär, det är därför han vann. Valfusket är bara en fjantig konspirationsteori startad av Trump, som den dåliga förlorare han är. Biden vann valet eftersom Trump var USAs genom tiderna mest impopuläre president.
Haha jäklar vad ilsk du är på trump, fatta att sitta klockan 0330 och vara arg på en före detta president för ett land som ligger på andra sidan planeten.
2021-10-11, 05:24
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Haha jäklar vad ilsk du är på trump, fatta att sitta klockan 0330 och vara arg på en före detta president för ett land som ligger på andra sidan planeten.

Har aldrig förstått att människor tror att det spelar någon roll vem som är president i det landet, det påverkar inte ett dugg.

För mig finns det bara underhållningsvärde i att ha en clown på den posten. Som den ypperliga politiska podden chapo traphouse sa efter valet, det bästa med att Biden vann är att det går att göra bättre skämt om honom än om Trump.

Att folk ropar lite busigt på olika sportevenemang är inte en rörelse eller något som påverkar mer än att de känner sig lite Allanballan i stunden..
2021-10-11, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag är inte ett dugg arg på Trump, jag har ingenting emot honom. Det enda jag gör är att konstatera fakta. Trump är bra i sina dokusåpor, men som president är han fel man på fel plats. Han är alldeles för barnslig och oseriös för den rollen, och det var därför som han förlorade valet, ingen annan anledning.
2021-10-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Kommer FJB-rörelsen att fortsätta att växa exponentiellt? Eller kommer den så småningom, hemska tanke, tyna bort? Kan den påverka politikerråttor att lämna det sjunkande skepp som är Biden-Harris administration? Kan den få "journalister" att till slut skriva om hur värdelös och hatad Joe Biden är? Finns det ens en historisk motsvarighet i USA till denna mäktiga rörelse
Många relevanta frågor du ställer. Jag är själv lite kluven till fenomenet, den här typen av beteende är ju nåt jag normalt sett bara förknippar med stenkastarvänstern. Samtidigt kan jag tänka mig att många som ropar detta är arbetarklass som i generationer har röstat på demokraterna men känner att partiet genom Bidens regim har gått för långt i sitt tillmötesgående av extremvänstern.

Som så många andra rörelser nuförtiden tror jag kanske att detta blir relativt kortlivat. Regimtrogna medier kommer ju att vara noga med att skydda Biden precis som man gjorde med Obama genom att låta bli att rapportera om kritiken. Eller så gör man som man ofta gör, man letar upp den minst representativa personen man kan hitta bland de som hejar på Brandon, helst någon nynazist, gärna med koppling till Qanon, helst någon som röstat på Trump, och gör den personen representativ för hela rörelsen. Då kan "journalisterna" med gott samvete beskriva Brandon-rörelsen som en våldsbejakande samling nynazister som tror på konspirationsteorier.

Detta narrativ kommer även att göra det enklare för regimen Biden att med polisiär hjälp stänga ner rörelsen, det är bara att plocka fram terrorstämpeln och säga att dessa människor är farligare och ondare än talibanerna i Afghanistan och ideologiskt besläktade med Hitler och nazismen.
2021-10-11, 08:44
Avslutad
Många TDSare kryper fram så fort det diskuteras politik i USA. Självfallet så är det helt otroligt att det skanderas Fuck Joe Biden över hela USA vid större sportevenemang när Biden fick flest röster någonsin. Många miljoner fler än själva messian Obama. Hur kan historiens mest "populära" president vara så otroligt opopulär i USA?

Är man inte helt trög så fattar man att något allvarligt är fel.
2021-10-11, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Jag är inte ett dugg arg på Trump, jag har ingenting emot honom. Det enda jag gör är att konstatera fakta. Trump är bra i sina dokusåpor, men som president är han fel man på fel plats. Han är alldeles för barnslig och oseriös för den rollen, och det var därför som han förlorade valet, ingen annan anledning.
Hur menar du? Trump lyckades väl väldigt bra som president? Stark ekonomi, inga nya krig, murbyggge, bra handelsavtal. Samtidigt som globalisten Kina-Joe ny lyckats förstöra ALLT han rör vid.

Biden ”vann” bara valet på grund av valfusk, varför annars stoppades rösträkningen mitt i natten på 96+%? Det är verkligen ingen som gillar Joe Biden och han har varit en total katastrof som Fake president, kanske den sämsta någonsin i staterna.

https://www.google.se/amp/s/amp.washingtontimes.com/news/2021/oct/6/bidens-approval-rating-drops-38-quinnipiac-poll/

Mest hatade presidenten någonsin
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in