Citat:
Ursprungligen postat av
TomSowell
Kommer FJB-rörelsen att fortsätta att växa exponentiellt? Eller kommer den så småningom, hemska tanke, tyna bort? Kan den påverka politikerråttor att lämna det sjunkande skepp som är Biden-Harris administration? Kan den få "journalister" att till slut skriva om hur värdelös och hatad Joe Biden är? Finns det ens en historisk motsvarighet i USA till denna mäktiga rörelse
Många relevanta frågor du ställer. Jag är själv lite kluven till fenomenet, den här typen av beteende är ju nåt jag normalt sett bara förknippar med stenkastarvänstern. Samtidigt kan jag tänka mig att många som ropar detta är arbetarklass som i generationer har röstat på demokraterna men känner att partiet genom Bidens regim har gått för långt i sitt tillmötesgående av extremvänstern.
Som så många andra rörelser nuförtiden tror jag kanske att detta blir relativt kortlivat. Regimtrogna medier kommer ju att vara noga med att skydda Biden precis som man gjorde med Obama genom att låta bli att rapportera om kritiken. Eller så gör man som man ofta gör, man letar upp den minst representativa personen man kan hitta bland de som hejar på Brandon, helst någon nynazist, gärna med koppling till Qanon, helst någon som röstat på Trump, och gör den personen representativ för hela rörelsen. Då kan "journalisterna" med gott samvete beskriva Brandon-rörelsen som en våldsbejakande samling nynazister som tror på konspirationsteorier.
Detta narrativ kommer även att göra det enklare för regimen Biden att med polisiär hjälp stänga ner rörelsen, det är bara att plocka fram terrorstämpeln och säga att dessa människor är farligare och ondare än talibanerna i Afghanistan och ideologiskt besläktade med Hitler och nazismen.