2021-10-11, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Är du säker på att tänderna rört sig, det är inte så att din läpplinje förändrats?
Överläppen kan bli längre/kortare putigare/plattare vid näsplastik.
Om dina tänder har ändrats i överkäken måste de ha kommit åt apex på någon tand som sedan fått fnatt och börjat flytta på sig, det känns ändå långsökt då det krävs en del kraft för rotförflyttning.
Vilka tänder har rört sig?

Min tanke var att själva intubationen med laryngoskop kan ge tandskada. Men det borde ha varit uppenbart redan vid uppvaknandet efter narkos.
Citera
2021-10-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnothiseauton
Min tanke var att själva intubationen med laryngoskop kan ge tandskada. Men det borde ha varit uppenbart redan vid uppvaknandet efter narkos.
Nej det där är osannolikt om laryngoskopet hade orsakat en förändring skulle tänderna placeras ”rätt” igen inom några dagar.
På vilket sätt har dina tänder flyttat sig? Trängre,glesare,roterat….försök beskriva
Citera
2021-10-12, 22:35
Medlem
Hej!
Jag läste just ditt inlägg. Jag har själv tyvärr lång erfarenhet av dåligt utförd plastikkirurgi och i samband med det har jag också (tyvärr) lång erfarenhet av hur plastikklinikerna försöker hålla sig undan från ansvar.
Kliniken har en SKYLDIGHET att berätta vilket försäkringsbolag de har sin patientförsäkring i. De flesta privata har dock Folksam, så du kan testa att ringa dit och fråga om kliniken har sin patientförsäkring där.
Kliniken är också SKYLDIG att lämna ut din journal. Bra att du har kontakt med IVO.
En viktig sak är att du ska DOKUMENTERA all kontakt du har med kliniken, spara alla mail och skriv ner alla datum då du varit i kontakt med dem. Ta många foton från olika vinklar. Se till att få näs-problemet dokumenterat av någon i den offentliga vården, t ex läkare på vårdcentralen.
Plastikkirurgerna är riktigt farliga och de verkar sakna förmåga att känna ansvar, skuld och empati.

Jag har kontakt med en advokat nu som hjälper mig men det har som sagt tagit mycket lång tid. Jag hade önskat att SVT t ex Uppdrag Granskning och liknande tog en rejäl titt på den här branschen, men tyvärr är tv/media mest intresserad av olika små "skandaler" som är "kul" att läsa om, och inte av hela bilden.
MVH en som vill hjälpa
Citera
2026-02-24, 21:13
Medlem
Hej!
Hur har det gått med dina försök att komma i kontakt med kirurgen och få ut din journal mm? Det är många som blivit skadade av plastikkirurger. Om du önskar mer info kan jag hjälpa dig att komma i kontakt med personer som vet mer.
Men jag kan såhär kort iaf tipsa dig om att anmäla till IVO, kliniker är nämligen skyldiga att lämna ut journal, och de är skydliga att uppge vilket försäkringsbolag de har sin försäkring i. Det vanligaste är Folksam men det finns även andra.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in