2021-10-10, 19:59
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukulinskilli
Du hävdade att du kände till grunden för deras beslut, och att den skilde sig från det jag hävdade. Nu är den villfarelsen borttrollad i alla fall. Det går framåt i tråden.

Ja, du har hävdat att motiveringen är "den är ointressant". Det är helt trivialt. Det man väljer bort är alltid ointressant.

Av citatet jag kommenterar framgår att intendenten har framlagt ett ad-hoc avståndstagande från kränkande konst som motivering. Detta är vad jag har kommenterat.
Citera
2021-10-10, 20:02
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Ja, du har hävdat att motiveringen är "den är ointressant". Det är helt trivialt. Det man väljer bort är alltid ointressant.

Av citatet jag kommenterar framgår att intendenten har framlagt ett ad-hoc avståndstagande från kränkande konst som motivering. Detta är vad jag har kommenterat.

Fast det var ingen motivering. Hon uttryckte där bara sin förvåning över stödet verket fått utanför Islamofoba kretsar.

Citat:
Det finns mycket att diskutera och förstå vad gäller Vilks verk. Men jag måste säga att jag förvånas över att flera tongivande konstkritiker så tvärsäkert tycker att det är så självklart att inkludera verk som grundar sig på hatisk och kränkande ikonografi i Moderna museets samling.

Fan vad bra det skulle kunna bli om du läste först och tyckte sen.
Citera
2021-10-10, 20:04
Medlem
Fegt!
Citera
2021-10-10, 20:06
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Fast det var ingen motivering. Hon uttryckte där bara sin förvåning över stödet verket fått utanför Islamofoba kretsar.

Fan vad bra det skulle kunna bli om du läste först och tyckte sen.

Det är möjligt att uttrycka förvåning och uttrycka en åsikt samtidigt. Jag vet inte varför du får för dig att dessa saker utesluter varandra. I det här fallet uttrycker intendenten en negativ, kritisk, förvåning - och implicerar att hon själv tycker tvärtom som dom hon förvånas av.

Greppar du inte såna här saker alltså?
Citera
2021-10-10, 20:09
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det är möjligt att uttrycka förvåning och uttrycka en åsikt samtidigt. Jag vet inte varför du får för dig att dessa saker utesluter varandra. I det här fallet uttrycker intendenten en negativ, kritisk, förvåning - och implicerar att hon själv tycker tvärtom som dom hon förvånas av.

Greppar du inte såna här saker alltså?

Jag håller med henne om allt. Verket är inte särskilt bra. Därför har Moderna ingen anledning att förvalta eller visa det. Sen råkar det vara så som det beskrivs i rubriken också - men det i sig är inte skäl för Moderna att avstå.

För tydlighets skull - jag säger inte att hon inte anser att verket använder rasistisk ikonografi osv enligt citatet i rubriken, jag säger att det är vid sidan av skälen att rata verket. Båda åsikter är befogade i min mening - verket anspelar på rasism OCH är dåligt.

Du får vara tydligare med vad det är du känner att jag inte begriper.
Senast redigerad av Kukulinskilli 2021-10-10 kl. 20:16.
Citera
2021-10-10, 20:17
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Jag håller med henne om allt. Verket är inte särskilt bra. Därför har Moderna ingen anledning att förvalta eller visa det. Sen råkar det vara så som det beskrivs i rubriken också - men det i sig är inte skäl för Moderna att avstå.

Du får vara tydligare med vad det är du känner att jag inte begriper.

Hon får återigen stå för sitt citat. Hon har sagt mer än att verket är dåligt. Detta är givetvis ett krav i sammanhanget. Alla förstår att konst är subjektivt, så man kan inte bara avfärda något som dåligt utan måste presentera ett resonemang. Det är detta som rimligen kallas för en motivering. Att verket anses dåligt är återigen helt trivialt i sammanhanget. Det är inte det som är motiveringen.
Citera
2021-10-10, 20:17
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ja men som satir är det platt och dåligt. Det kan inte vara på den grunden folk hävdar att det är ett kvalitetsverk. Moderna ställer inte ut teckningar från Grönköpings veckoblad i allmänhet, och Vilks är i bästa fall då en sämre Hebdo.

Du bygger hela din argumentation på vad DU anser är bra och dålig konst. Det är totalt ointressant. Du sätter heller inte in konsten i ett sammanhang. Då blir det än mer fel i ditt resonemang.

Ett inköpt verk på MM temat satir: https://sis.modernamuseet.se/sv/objects/32105/rea-gardagens-modeller?ctx=7fb7fcc1d34459c804179523658a8d6b3e44d 0e0&idx=11
Citera
2021-10-10, 20:26
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du bygger hela din argumentation på vad DU anser är bra och dålig konst. Det är totalt ointressant. Du sätter heller inte in konsten i ett sammanhang. Då blir det än mer fel i ditt resonemang.

Njae - folk har inte förstått Modernas uppfattning, som jag råkar dela. Det är allt.

Citat:
Ett inköpt verk på MM temat satir: https://sis.modernamuseet.se/sv/objects/32105/rea-gardagens-modeller?ctx=7fb7fcc1d34459c804179523658a8d6b3e44d 0e0&idx=11

Strålande! Tack!
Citera
2021-10-10, 21:11
Medlem
Om inte ens moderna museet vågar ställa ut hans konst vem kommer våga då?

Är hans konst så före sin tid att vi behöver vänta några år innan han accepteras?

Eller Kommer vi behöva åka till Polen för att titta på Lars konst utan att personalen ska riskera att få halsen avskuren?

Islamisterna kontrollerar nu vår yttrandefrihet genom våld och hot om våld.
vad blir nästa område som islamisterna tar över?

Vi har flera islamist politiker som lobbar stenhårt i utanförskapsområdena. Det är bara en tidsfråga innan de börjar införa moral lagstiftning inspirerat av sharian.

Nästa val blir intressant...
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-10-10 kl. 21:19.
Citera
2021-10-10, 21:31
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Om inte ens moderna museet vågar ställa ut hans konst vem kommer våga då?

Är hans konst så före sin tid att vi behöver vänta några år innan han accepteras?

Eller Kommer vi behöva åka till Polen för att titta på Lars konst utan att personalen ska riskera att få halsen avskuren?

Islamisterna kontrollerar nu vår yttrandefrihet genom våld och hot om våld.
vad blir nästa område som islamisterna tar över?

Vi har flera islamist politiker som lobbar stenhårt i utanförskapsområdena. Det är bara en tidsfråga innan de börjar införa moral lagstiftning inspirerat av sharian.

Nästa val blir intressant...

Nästa val är alltid intressant, särskilt om det beskådas genom en paranoid och verklighetsfrånvänd lins.
Citera
2021-10-10, 21:43
Medlem
Citat:
Nästa val är alltid intressant, särskilt om det beskådas genom en paranoid och verklighetsfrånvänd lins.
Här är ett klipp från ett satirprogram från SVT med ett klipp om Vilks död. Inte ens de som annars skojar om allt vågar visa bilden på rondellhunden Mohammed då de är rädda.

https://www.instagram.com/tv/CUz2-4RLidu/?utm_medium=copy_link

Varför Ska vi svenskar vara rädda för muslimer och deras våldskapital? Jag vill inte att vi i Sverige ska känna en rädsla för våra liv varje gång vi kritiserar Islam och profeten Mohammed.

Jag förstår att du respekterar islamisternas våldskapital och tycker det är viktigt att inte irritera dem.

Vi är i ett krig Om vårt lands frihet. Du har valt islamisternas sida, jag har valt yttrandefriheten.

Sverige behöver mobilisera alla sina styrkor för att slå tillbaka med fullkraft.

Islamisterna ska och får inte segra.
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-10-10 kl. 21:47.
Citera
2021-10-10, 21:52
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Njae - folk har inte förstått Modernas uppfattning, som jag råkar dela. Det är allt.

Strålande! Tack!

Citat:

Jag vet, det är svårt att svara när du målat in dig för långt i ett hörn. Det är lättare att slänga färskt bullshit på nya kombattanter än att ta notan.

Vem är det ens du tror ska lyssna på och inspireras av dina PK-pretto-narcissistiska åsikter här på flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in