2021-10-10, 19:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Så utan vaccin kommer alla över 40 att dö av en förkylning? Jaja, vi säger väl det.

Nej, vad är det för något menar du?
Citera
2021-10-10, 19:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kan inte ni sluta använda ordet "otestat" om vaccinen nu? Ni framstår inte som smarta när ni antyder att det inte är testat när närmare miljarder människor är vaccinerade.

Kan bara hålla med. Snart finns det inget vaccin som är mera testat än det här.
Citera
2021-10-10, 19:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ifall du är motståndare till restriktioner, så bör du ställa dig bakom "IMBILDEN"s inlägg. "IMBILDEN"s inlägg handlade ju om att undvika restriktioner.

Ifall du vill få leva ditt liv, så borde det ligga i ditt intresse att riskgrupperna har optimalt skydd av vaccinerna. Ifall sjukhusen översvämmas av genombrottsinfektioner, så kommer det att uppstå påtryckningar att införa restriktioner som drabbar alla i hela samhället. Istället för att utsätta folket för ännu mer restriktioner, så tycker jag att det är en mycket bättre strategi att satsa på att skydda riskgrupperna med hjälp av påfyllnadsdoser.

Kan bara hålla med. Det behövs så mycket vaccin som möjligt. Till riskgrupper, men även till andra för att förhindra smittspridningen i samhället.
Citera
2021-10-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan bara hålla med. Det behövs så mycket vaccin som möjligt. Till riskgrupper, men även till andra för att förhindra smittspridningen i samhället.
Smittspridningen sker oavsett vaccinationstatus. Det enda vaccin gör är att minimera risken för allvarlig sjukdom. Du kan fortfarande bära på ett virus trots att du är vaccinerad.
Citera
2021-10-10, 19:32
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kan inte ni sluta använda ordet "otestat" om vaccinen nu? Ni framstår inte som smarta när ni antyder att det inte är testat när närmare miljarder människor är vaccinerade.
Det är otestat. Djurförsöken varade I tre månader ingen uppföljning. Två av vaccinerna har redan stoppats. Antikropparna försvinner fortare än vi "trodde". LÄS TRODDE! Inte ens djuren fick en tredje spruta det har ingen testat innan. Ingen har testat hur det går efter 4, 5, 6,7 20,30 sprutan. Nej det är inte testat. Det tar normalt flera år att utvärdera och godkänna. Det är sanningen som ni inte vill se. Då kommer. Du värkar inte så smart är det det enda du kan komma med ? Nej det är jag kanske inte är men det är den objektiva sanningen. Detta vaccin skulle man vara fullt vaccinerad efter 2 doser TRODDE dom. Detta vaccin är ett fiasko men det kommer man aldrig erkänna det ligger för mycket prestige bakom.
Citera
2021-10-10, 19:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Smittspridningen sker oavsett vaccinationstatus. Det enda vaccin gör är att minimera risken för allvarlig sjukdom. Du kan fortfarande bära på ett virus trots att du är vaccinerad.

Var har du fått det ifrån? Att vaccination inte påverkar smittspridningen?
Citera
2021-10-10, 19:35
Medlem
Har ni inte fattat att det mer eller mindre är över nu……
Citera
2021-10-10, 19:36
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Äh låt viruset härja fritt så byggs det upp en naturlig immunitet i samhället.
De som dör hade dött ändå förr eller senare.
Hatar fan mänskligheten låt viruset härja fritt !
Citera
2021-10-10, 19:36
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ifall du är motståndare till restriktioner, så bör du ställa dig bakom "IMBILDEN"s inlägg. "IMBILDEN"s inlägg handlade ju om att undvika restriktioner.

Ifall du vill få leva ditt liv, så borde det ligga i ditt intresse att riskgrupperna har optimalt skydd av vaccinerna. Ifall sjukhusen översvämmas av genombrottsinfektioner, så kommer det att uppstå påtryckningar att införa restriktioner som drabbar alla i hela samhället. Istället för att utsätta folket för ännu mer restriktioner, så tycker jag att det är en mycket bättre strategi att satsa på att skydda riskgrupperna med hjälp av påfyllnadsdoser.
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jösses! Frihet gäller att man inte ska behöva vaccinera sig för att få behålla mänskliga rättigheter. Det är helt enkelt en mänsklig rättighet att bestämma över sin egen kropp för bövelen.
Drog-kartellerna skulle säkert också vara mycket nöjda med en daglig dos krack eller heroin för att få behålla möjligheten att gå på bio eller se på fotboll.

Var går din gräns människa?

Men nu får du sansa dig lite. Jag har inte förespråkat att någon ska tvingas att vaccinera sig.

Jag förespråkade att man ska vara kvick att ge riskgrupperna påfyllnadsdoser. Jag tror att den största delen av riskgrupperna gärna tar dom vaccindoser som erbjuds, utan något tvång. Genom att erbjuda frivilliga påfyllnadsdoser, så minskar vi belastningen på sjukvården. Genom att minska belastningen på sjukvården, så minskar vi incitamentet att införa restriktioner som drabbar hela befolkningen.

Jag är motståndare till tvångsvaccinationer. Jag är motståndare till vaccinpass, med undantag för vissa speciella situationer, såsom vårdavdelningar för patienter med nedsatt immunförsvar. Och jag vill att ytterligare restriktioner undviks så långt som möjligt.
Citera
2021-10-10, 19:45
Medlem
Citat:
Men nu får du sansa dig lite. Jag har inte förespråkat att någon ska tvingas att vaccinera sig.

Jag förespråkade att man ska vara kvick att ge riskgrupperna påfyllnadsdoser. Jag tror att den största delen av riskgrupperna gärna tar dom vaccindoser som erbjuds, utan något tvång. Genom att erbjuda frivilliga påfyllnadsdoser, så minskar vi belastningen på sjukvården. Genom att minska belastningen på sjukvården, så minskar vi incitamentet att införa restriktioner som drabbar hela befolkningen.

Jag är motståndare till tvångsvaccinationer. Jag är motståndare till vaccinpass, med undantag för vissa speciella situationer, såsom vårdavdelningar för patienter med nedsatt immunförsvar. Och jag vill att ytterligare restriktioner undviks så långt som möjligt.

Jag skrev om heroin och krack för att hitta din gräns. Menar inte att det är samma sak. Tycker att du borde inse att hur öppet samhället är inte på något vis bör sammankopplas med vaccinationsgraden.
Att det är väldigt oetiskt. Säg att ingen vaccinerar sig mer. Ska samhället aldrig öppnas då?
Citera
2021-10-10, 19:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är otestat. Djurförsöken varade I tre månader ingen uppföljning. Två av vaccinerna har redan stoppats.

Vad de stoppade vaccninen har att göra med de andra vaccinen kan jag bara spekulera i men jag gissar att det har något att göra med din totala okunskap och oförmåga att läsa akademisk litteratur? Har jag fel?
Citera
2021-10-10, 20:06
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Har ni inte fattat att det mer eller mindre är över nu……
Det har precis börjat eftersom viruset kommer överleva mänskligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in