Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Ifall du är motståndare till restriktioner, så bör du ställa dig bakom "IMBILDEN"s inlägg. "IMBILDEN"s inlägg handlade ju om att undvika restriktioner.
Ifall du vill få leva ditt liv, så borde det ligga i ditt intresse att riskgrupperna har optimalt skydd av vaccinerna. Ifall sjukhusen översvämmas av genombrottsinfektioner, så kommer det att uppstå påtryckningar att införa restriktioner som drabbar alla i hela samhället. Istället för att utsätta folket för ännu mer restriktioner, så tycker jag att det är en mycket bättre strategi att satsa på att skydda riskgrupperna med hjälp av påfyllnadsdoser.
Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
Jösses! Frihet gäller att man inte ska behöva vaccinera sig för att få behålla mänskliga rättigheter. Det är helt enkelt en mänsklig rättighet att bestämma över sin egen kropp för bövelen.
Drog-kartellerna skulle säkert också vara mycket nöjda med en daglig dos krack eller heroin för att få behålla möjligheten att gå på bio eller se på fotboll.
Var går din gräns människa?
Men nu får du sansa dig lite. Jag har inte förespråkat att någon ska tvingas att vaccinera sig.
Jag förespråkade att man ska vara kvick att ge riskgrupperna påfyllnadsdoser. Jag tror att den största delen av riskgrupperna gärna tar dom vaccindoser som erbjuds, utan något tvång. Genom att erbjuda frivilliga påfyllnadsdoser, så minskar vi belastningen på sjukvården. Genom att minska belastningen på sjukvården, så minskar vi incitamentet att införa restriktioner som drabbar hela befolkningen.
Jag är motståndare till tvångsvaccinationer. Jag är motståndare till vaccinpass, med undantag för vissa speciella situationer, såsom vårdavdelningar för patienter med nedsatt immunförsvar. Och jag vill att ytterligare restriktioner undviks så långt som möjligt.