2021-10-10, 18:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...

Så jävla usel bortförklaring att han inte ”hunnit” vaccinera sig. Totalt skitsnack givetvis. Han har säkert suttit i bastun med sina antivaxx-polare och garvat åt ”fåren” som litar på judemedia och farbror staten.

Undrar om han ångrar sig en smula nu?
Citera
2021-10-10, 18:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Vilket går fortast, vaccinera sig eller ändra sin livsstil? Ändra sin livsstil är bra men svårt att hinna när en pandemi rullar in.

Det tog nästan 1,5 år in i pandemin innan jag fick vaccin. Du kan gå ner 10 kg på en månad om du verkligen vill. Röka kan du sluta med direkt. Ändra livsstil är hur lätt som helst om man verkligen vill.
Citera
2021-10-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dampskalle
Även bara lite fetma är farligt för covid. Sjukdomen är speciell så. I andra sjukdomstillstånd kan det t o m vara bra att vara lite tjock. Nästa pest kanske tar magra. Han sa ju i tidningen att han inte behövde vacca sig för att han var i god form. Så subjektivt är han väl det. Sedan är han man de verkar bli sjukare.

Sedan självklart han gjorde valet att inte ta vaccin. Det är nog bara Jimmy som tagit det. Resten har inget vett. De tror inte på vetenskapen de har egna teorier om allt. Tycker det är festligt när folk får covid som skrutit om hur starka de är. Tror de inte på vetenskap ska de inte ha vård. Det säger sig självt.

När man har integrerat den humorn kan man vara säker på att man är grundligt manipulerad. Det är ju ungefär lika festligt som att se vaccintroende få allvarliga biverkningar av vaccinet, dvs. inte alls särskilt kul.
Citera
2021-10-10, 18:53
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Ofattbart att du blundar stenhårt för det alla vet, att vaccinerade blir sjuka i betydligt mindre omfattning, och sen skriker dig hes om folk som vägrar fatta lol...och hela detta c-filmmanuset som ni inte kan urskilja från verkligheten grundar ni på den hysteriskt osannolika lögnen (eftersom det innebär så många komponenter att Occam skulle få ett nervsammanbrott), som ni inte har ett enda bevis för, att dödssiffrorna är påhittade. Lol, det är verkligen synd om människorna...

Det räcker att vaccinera riskgrupper. Det är ju dessutom helt frivilligt att själv bestämma om man vill ha det här vaccinet eller ej. MK gjorde sitt val. Sen kan man tycka vad man vill om det.

Vem är Occam förresten? Är det din nya rakapparat?
Citera
2021-10-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dampskalle
Skitsnack. Man behöver inte ta massa tillskott. Hur tror du folk har överlevt innan? Jag går knappt ut och testade mina D-vitaminnivåer, tar inte tabletter och hade perfekt resultat. Däremot dricker jag ett glas mjölk ibland. Det är snarare så att när man röker och dricker behöver man mer vitaminer än maten ger. Annars så är det hysteri att svenskar har brist. De flesta har inte det. Det finns ingen mening med att ta mer än optimal vitamin. En skiva paprika innehåller dagsdosen C-vitamin. Hur svårt kan det vara?

Problemet är väl att det perfekta resultatet enligt gängse föreställningar är i lägsta laget, typ lagom så att man inte riskerar att åka på engelska sjukan.

Förr åt man på våra breddgrader mer fisk och annan D-vitaminrik mat än man i allmänhet gör i dag. Det är inte alls en dum idé att t.ex. ta en slurk torskleverolja varje dag, åtminstone under den mörka årstiden.
Citera
2021-10-10, 18:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Du "glömmer" det viktiga. Mattias valde också att äta sig fet, röka och supa vilket alla förvärrar chanserna att undkomma svår Corona.
Märkligt att bara fokusera på vaccin när det finns andra faktorer som spelar minst lika stor roll.

Jag vet ingenting om Karlssons livsstil, men att folk missköter sin hälsa för att prioritera njutningar är knappast en nyhet. Den kritiken kan riktas mot en stor % av världens människor.

I det aktuella fallet kan man möjligen ytterligare kritisera Karlssons omdöme att inte vaccinera sig om han har osund livsstil. Men eftersom han till 100% medger sin felbedömning, tackar vården reservationslöst och uppmanar andra att inte göra samma misstag som honom, har jag svårt att se vad mer han kan göra. Han äger sitt misstag. Uppfriskande då det är ovanligt inom hans skrå.
Citera
2021-10-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag vet ingenting om Karlssons livsstil, men att folk missköter sin hälsa för att prioritera njutningar är knappast en nyhet. Den kritiken kan riktas mot en stor % av världens människor.

I det aktuella fallet kan man möjligen ytterligare kritisera Karlssons omdöme att inte vaccinera sig om han har osund livsstil. Men eftersom han till 100% medger sin felbedömning, tackar vården reservationslöst och uppmanar andra att inte göra samma misstag som honom, har jag svårt att se vad mer han kan göra. Han äger sitt misstag. Uppfriskande då det är ovanligt inom hans skrå.
Jag kritiserar inte honom naturligtvis. Alla människor gör sina egna val. Men det paradoxala i att påpeka att det finns folk i denna tråden som har åsikter om folks val att vaccinera sig eller inte men sen tål dom inte att lyfter fram att fetma är minst lika stor riskfaktor som att inte vara vaccinerad.

Det är så jävla mycket enklare att sätta en spruta i armen än att sluta stoppa i sig skit. Det är den inställningen som gör mig förbannad.

För min del får folk göra vad de vill med sina kroppar men försök inte inbilla mig eller andra att dina val inte har konsekvenser.
Citera
2021-10-10, 19:11
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Hans bortförklaringar är patetiska lögner. Att han ville låta "andra gå före i kön" är ju ett sätt för honom att framstå som god. Här har han riskerat liv och lem så andra mer behövande (läs: friska 16 åringar) ska kunna gå före i kön? Har inte hunnit (det tar 2 x 20 minuter)? Ville planera in ledigt i två veckor efter vaccinationen? Vilket trams. Sanningen är han trodde sig vara mer hälsosam än han är, inte tycker corona är så farligt och/eller gått på lögner om hur farligt vaccinet är.
Citera
2021-10-10, 19:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Hans bortförklaringar är patetiska lögner. Att han ville låta "andra gå före i kön" är ju ett sätt för honom att framstå som god. Här har han riskerat liv och lem så andra mer behövande (läs: friska 16 åringar) ska kunna gå före i kön? Har inte hunnit (det tar 2 x 20 minuter)? Ville planera in ledigt i två veckor efter vaccinationen? Vilket trams. Sanningen är han trodde sig vara mer hälsosam än han är, inte tycker corona är så farligt och/eller gått på lögner om hur farligt vaccinet är.

Som jag skrev, om man väljer att tro hans förklaring eller inte är upp till var och en.

Oavsett vad skyller han inte ifrån sig. Han säger att han borde vaccinerat sig och uppmanar andra att göra det för att inte hamna i samma situation som honom. Lyfter på hatten för det.

Sen att du fyller i tomrummen efter eget huvud och tvärsäkert säger att så är det, säger mest om dig.
Citera
2021-10-10, 19:19
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Varför skulle MK vara i dålig hälsa? Viruset drabbar alla olika. Jag hade heller inte några kända underliggande sjukdomar och drabbades stenhårt, medan mina vänner blev friska på ett par dagar. MK gjorde nog en riskbedömning att hans hälsa skulle vara tillräckligt god att inte hamna på sjukhus. Finns de som drabbats stenhårt trots vaccinet. Kolla bara f.d. världsmästaren i boxning Oscar De La Hoya. Dubbelvaccinerad och hamnade ändå på sjukhus.
Citera
2021-10-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Varför skulle MK vara i dålig hälsa? Viruset drabbar alla olika. Jag hade heller inte några kända underliggande sjukdomar och drabbades stenhårt, medan mina vänner blev friska på ett par dagar. MK gjorde nog en riskbedömning att hans hälsa skulle vara tillräckligt god att inte hamna på sjukhus. Finns de som drabbats stenhårt trots vaccinet. Kolla bara f.d. världsmästaren i boxning Oscar De La Hoya. Dubbelvaccinerad och hamnade ändå på sjukhus.

Det här låter precis lika mentalt handikappat som folk som säger att dom inte använder bilbälte för att "människor dör ju ändå fast dom har bälte".
Citera
2021-10-10, 19:59
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
När du debatterar Herbert.Spencer så kom ihåg att han är riktigt sinnessjuk.

Du kommer aldrig få ett normalt svar.

Haha! Det är uppfattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in