2021-10-10, 17:46
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Jag har hamnat i fyllecell för jag stod och skrattade åt vakter som försökte brotta ner en polare, såg fruktansvärt roligt ut. Polisen kom och vakterna måste känt sig bra kränka och bara gud vet vad dom sa till polisen om mig. Jag var nykter, men dom ville inte ens låta mig blåsa. Dom hade redan bestämt sig för att jag var för full för min egen säkerhet, som dom så fint berättade för mig. Det finns många maktgalna poliser, och ännu fler maktgalna vakter. Jag betedde mig inte illa, sa absolut ingenting utan jag stod och skrattade åt den roliga synen jag hade framför ögonen. Ditt påstående stämmer inte.

Nä precis. Brukar ju inte för inte vara grabbar med agressionsproblem och hävdelsebehov som blir just vakter/poliser.

På en annan punkt finns det ju flertalet sådana här fall runt om i Sverige.

T.ex. alkisar och blandmissbrukare som pga. extremt tunga missbruk av speciellt alkohol och opiater inte kan sitta i fyllecell nått dygn utan att kola vippen av diverse abstinensbesvär som tar sig en dödlig sväng med allt från andningsbesvär till epileptiska anfall osv.
Citera
2021-10-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Samhället är till för oss medborgare ? Visst ,men en 27årig kvinna som hamnar i fyllocell bidrar nog inte mycket till samhället och lever säkert på bidrag men det kanske bara är jag som är fördomsfull?
I vilket fall som helst så är det äckligt att se så pass gamla människor bete sig som svin .
Låt oss inte blanda in dödshjälp, invaliditet och gangsters i det hela.

Du är jävligt fördomsfull, kvinnan gick inte på bidrag och hon jobbade. Äckligt att se ''så pass gamla människor bete sig som svin?'' Vad gör inte dudå med din gala du spottar ur dig? Skulle du sagt dina äckliga fördomar till en snut i trestad, skulle du lätt blivit instängd i en fyllecell. Gör det.
Senast redigerad av moshpit88 2021-10-10 kl. 18:14.
Citera
2021-10-10, 18:17
Medlem
okok1s avatar
Tydligen är det vanligt att människor dör i polisens arrest om de är berusade/drogade. De borde köras till sjukhuset så de kan få vård.

Dessa poliser borde dömas för mord/dråp.
Citera
2021-10-10, 18:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tydligen är det vanligt att människor dör i polisens arrest om de är berusade/drogade. De borde köras till sjukhuset så de kan få vård.

Du menar att polisen drogade/fyllde henne med alkohol/droger? Då kan man möjligtvis dömas för vållande men även det är långsökt.
Citera
2021-10-10, 18:49
Medlem
Citat:

Tror inte det är så vanligt att folk dör i polisens arrest. Samtidigt tror eller vet jag att sjukvården inte kan ta hand om alla som är berusade/ drogpåverkade. Inte alltför sällan medför detta också ett aggressivt beteende. Har varit med om att påverkade härjar runt bland medpatienter, drar ut droppslangar, eller handgripligen går till attack mot personal och patienter. Vårdpersonal är inte utbildade för att hantera denna typ av våldsamma handlingar som de många gånger utsätts för. Skrämmande att det ens ska behövas ordningsvakter på sjukhus.
En tillnyktringshet borde finnas på fler ställen, inte bara i större städer, där det skulle finnas både personal och vakter. Jag tror dock inte det blir helt lätt att rekrytera personal...
Citera
2021-10-10, 19:01
Medlem
exoticspices avatar
Var fanns hennes sambo och varför kontaktade inte polisen honom så han kunde komma till arresten och hämta henne?
Citera
2021-10-10, 19:45
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Var fanns hennes sambo och varför kontaktade inte polisen honom så han kunde komma till arresten och hämta henne?

För att de antagligen inte brydde sig om mer än att ta henne till fyllecellen och tänka att hon skulle sova ruset av sig?
Citera
2021-10-10, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Samhället är till för oss medborgare ? Visst ,men en 27årig kvinna som hamnar i fyllocell bidrar nog inte mycket till samhället och lever säkert på bidrag men det kanske bara är jag som är fördomsfull?
I vilket fall som helst så är det äckligt att se så pass gamla människor bete sig som svin .
Låt oss inte blanda in dödshjälp, invaliditet och gangsters i det hela.

Hamnar som 27 årig fyllocell är man en belastning för samhället. Inte så mycket att bråka om.
Citera
2021-10-10, 19:59
Bannlyst
Citat:

Varför då? Sjukhuset kan inte ta hand om dem. Sedan har alltid personen i sej ett eget ansvar, man inte kan alltid skylla på att polisen är elaka.
Citera
2021-10-10, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Hur ska de kunna avgöra om någon behöver akutvård eller inte när de inte är utbildade för detta? Och utan att veta vad personen är berusad/påverkad av?

Inte utbildade för vad? Se om någon blöder eller inte andas? Ringa 112 (vid behov)?Skärp dig för fan! Och att ta reda på vad någon är påverkad av krävs det både urin och blodprover för och sådant får inte polis utföra på folk om dom inte har en brottsmisstanke och att vara full är inte ett brott

Hur svårt ska det vara att fatta?

Det du svamlar om kräver såväl ändrad lagstiftning som det skulle sluka enorma resurser för både polis och sjukvård, och skulle inte heller rendera i mkt säkrare hantering heller eftersom konstaterande av substanser i blod och urin heller inte ger någon avgörande info om en persons hälsotillstånd.
Citera
2021-10-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Finns det bilder som man kan se?
Om du klickar på länken som du citerar så finns det bilder där ja.
Citera
2021-10-10, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert
Jag tror att många poliser och arrestpersonal har din syn på detta, vilket kan förklara varför så pass många dör i fyllecell. Här en artikel hur det tragiskt nog kan fungera. Man får väl se det som informella dödsstraff.

Jag tror det också, dom är ( hoppas jag iaf ) ansvarstagande människor som begriper att inte snedtända på cocktail av droger och div substanser. Vilket kan förklara varför det i verkligheten är mkt få som dör i polisens arrest( vilket du kanske hade sett om du läst skvallret du själv länkade till?). Man får väl se det som " survival of the fittest", människor som är för dumma för att inte förstå vad deras handlande leder till sorterar ut sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in